چگونه آی‌مسج را روی شماره تلفن‌های ایران فعال کنیم؟

سرویس‌هایی مثل آی‌مسج و فیس‌تایم، طرفدارای زیادی دارن و نقش خیلی مهمی رو در اکوسیستم محصولات اپل ایفا می‌کنن. در این مطلب، نحوه فعالسازی این سرویس‌ها رو به شما نمایش می‌دهیم.

سرویس آی‌مسج یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های محصولات اکوسیستم اپل محسوب شده و به کاربران آیفون‌ها اجازه ارسال پیام به هم دیگه بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی رو میده. در سال‌های قبل، فعالسازی این سرویس در ایران با اکثر اپراتور‌ها ممکن نبود؛ اما این مشکل در سال‌های اخیر رفع شده و در اکثر مواقع، آی‌مسج به راحتی برای کاربران فعال می‌شه.

در این مطلب، نحوه فعالسازی سرویس‌های آی‌مسج و فیس‌تایم با شماره‌های ایران رو با شما در میان خواهیم گذاشت؛ در ادامه با ما همراه باشید.

message main

چگونه آی‌مسج را روی شماره تلفن‌های ایران فعال کنیم؟

همه ی گوشی‌های آیفون بعد از روشن شدن به همراه یک سیم کارت جدید؛ پیغامی رو در راستای فعالسازی سرویس‌های آی‌مسج و فیس‌تایم به کاربر نمایش میده. بعد از نمایش این پیغام، کافیه گزینه OK رو انتخاب کنید تا پروسه فعالسازی این سرویس‌ها برای خط شما به صورت خودکار آغاز بشه.

در صورت عدم نمایش این پیغام، باز هم امکان فعالسازی آی‌مسج رو دارید. اول به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و بعد از کمی اسکرول به سمت پایین، وارد بخش Messages بشید.

گزینه مربوط به iMessage رو فعال کرده و بعد از نمایش پیغام فعالسازی، روی دکمه OK تپ کنید.

با انتخاب گزینه Send & Recieve در بخش Messages، می‌تونید شماره‌ها و آدرس ایمیل‌ استفاده شده برای ارسال آی‌مسج رو انتخاب کنید.

علت فعال نشدن آی‌مسج روی شماره تلفن‌های ایران چیست؟

در سال‌های قبل که اپراتور‌های ایرانی از شماره‌های واسطه جهت ارسال پیامک به کشور‌های خارجی استفاده می‌کردن؛ فعالسازی این سرویس در ایران کار چندان ساده‌ای نبود. خوشبختانه، این روند در سال‌های اخیر تغییر کرده و امکان فعالسازی سرویس‌هایی مثل آی‌مسج و فیس‌تایم برای کاربران ایرانی هم میسر شده.

البته، در برخی اوقات کاربران همچنان با مشکلات عجیبی در حین فعالسازی این سرویس‌ها مواجه می‌شن. برای مثال اگه سیم کارت خود رو گوشی خارج کرده و سپس مجددا اونو داخل دستگاه قرار بدید؛ پروسه فعالسازی آی‌مسج معمولا به مشکل می‌خوره.

در صورتی که با این مشکل روبرو شدید؛ اول با سوایپ از سمت راست ناچ یا داینمیک آیلند به سمت پایین، منوی کنترل سنتر رو باز کنید. در منوی کنترل سنتر، گزینه Airplane Mode یا حالت پرواز رو فعال کرده و پس از گذشت حدود ۳۰ ثانیه، اون رو غیر فعال کنید.

در صورتی که همچنان با ارور فعالسازی آی‌مسج مواجه شدید؛ از روش‌های تغییر آی‌پی استفاده کرده و در بخش Messages، گزینه مخصوص آی‌مسج رو غیر فعال و سپس مجددا فعال کنید. استفاده از روش‌های تغییر آی‌پی در اکثر مواقع موجب برطرف شدن مشکل فعالسازی این سرویس می‌شود.

در صورتی که این روش‌ها هم موجب برطرف شدن مشکل شما برای فعالسازی آی‌مسج نشدن؛ بهترین راهکار اینه که حدود یک روز صبر کنید و پس از ریبوت کردن آیفون خود، مجددا گزینه iMessage رو در منوی Messages فعال کنید. ضمنا با توجه به فعالسازی این سرویس از طریق کد‌های پیامکی، توصیه می‌کنیم تا در هنگام دریافت ارور فعالسازی به صورت مداوم، گزینه iMessage رو به طور موقت غیر فعال کنید؛ چون دستگاه سعی به ارسال پیامک جهت فعالسازی این سرویس داشته و هزینه این پیامک‌ها به قبض تلفن شما اضافه می‌شوند.

ایپد مینی 5 و 6
نوشته قبلی

مقایسه آیپد مینی ۶ و آیپد مینی ۵

نوشته بعدی

مشکل وای‌فای سری آیفون ۱۵ حتی پس از عرضه بروزرسانی iOS 17.1 نیز برطرف نشده است

ایفون 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید