افشای ایده‌های اپل

 
 

اپل با آیفون ۱۴ پرو در سال ۲۰۲۲، داینامیک آیلند را معرفی کرد. این قابلیت برای نمایش هشدارهای سیستم، انواع نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات دیگر به‌کار می‌رود و می‌تواند بسته به نوع اعلان، ابعادش را تغییر دهد. بااین‌حال اپل اید‌ه‌های مختلفی برای پیاده‌سازی آن داشته است.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده توسط مک‌رومرز، اپل طی چندین سال پیش از تأیید شدن طراحی کنونی، ایده‌های مختلفی را برای بخش ناچ گوشی آیفون‌ مورد بررسی قرار داد.

اپل ابتدا ایده‌ی یک منوی پاپ‌آپ در سمت راست صفحه‌نمایش را بررسی می‌کرد که امکان مشاهده‌ی ساعت، آنتن موبایل، سیگنال وای‌فای، روشنایی نمایشگر و میزان شارژ باتری را برای کاربران فراهم می‌کرد. این منو در اصل مانند یک ناچ دوم به نظر می رسید و در صورت عدم استفاده ناپدید می‌شد.

ایده‌ی دیگری که اپل در نظر داشت، مخفی کردن ناچ با نوار وضعیت مشکی در بالای صفحه بود. نمایشگرهای اولد، رنگ مشکی را با خاموش کردن پیکسل‌ها نشان می‌دهند، بنابراین این طراحی به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کرد.

اپل بعدها ایده‌ی داینامیک آیلند را مطرح کرد و طبق تصاویر، طرح‌های مختلفی را برای آن در نظر گرفت. داینامیک آیلند در ابتدا طراحی ثابت داشت. اپل همچنین ردیف کاملی از میانبرهای سیستمی را برای آن در نظر گرفت، طرحی که هرگز استفاده نشد.

اپل داینامیک آیلند را به تمام مدل‌های آیفون ۱۵ گسترش داده است و همچنان به فروش آیفون ۱۳، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با ناچ ادامه می‌دهد. شایعات حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد دوربین جلوی آیفون و سنسورهای فیس آی‌دی را به زیر نمایشگر منتقل کند، اما انتظار نمی‌رود این تغییرات را در سری آیفون ۱۶ ببینیم.

14 اولترا 1
نوشته قبلی

شیائومی ۱۴ مقاوم‌تر از گلکسی S24 اولترا

نوشته بعدی

شایعه ی تایید نشده: زمان انتشار دومین تریلر GTA 6 در تریلر اول نهفته است

تی ای 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پانزده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید