آپدیت سونوما

چه چیزی در اپدیت سونوما جدیده؟

1 4

آپدیت سونوما ( macOS Sonoma) پایداری و یا سازگاری مک بوک شما رو بهبود میبخشه و به همه ی کاربرا حتما پیشنهاد میشه.

سونوما Macos 14.0

سونوما(Macos) قابلیت‌های کاملا جدیدی رو ارائه می‌کنه که بهره‌وری و خلاقیت شما را بالا می‌بره. راه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی مک بوکتون با محافظ‌ های صفحه نمایش و ویجت‌هایی که می‌تونید به دسکتاپتون(desktop) اضافه کنید، کشف کنید. حضورتون رو در تماس‌های ویدیویی با روشی جدید برای ارائه کار خود افزایش بدید که شما رو بخشی از ارائه نگه می‌داره. نمایه‌های سافاری(safari) و برنامه‌های وب به شما کمک می‌کنن تا وب گردیتون رو به روش‌های جدید سازماندهی کنید. حالت بازی که سونوما داره باعث افزایش عملکرد بازی شما میشه . سونوما همچنین به‌روزرسانی‌های بزرگی رو برای پیام‌ها، صفحه‌کلید و قابلیت دسترسی به وجود اورده. و هنگامی که اپدیت(update) میکنید، آخرین حفاظت های امنیتی و حریم خصوصی موجود برای مک بوک رو دریافت می کنید.

محافظ های صفحه نمایش:

محافظ‌های صفحه نمایش جذاب از لوکیشن هایی از سراسر دنیا وقتی که شما وارد میشین، به آرومی تبدیل به واپیپر(wallpaper) شما میشن.
تنظیمات مخلوط کردن برای چرخیدن توی  اسکرین سیور(screensaver) با تم(theme) هایی که شامل منظره، منظره شهری، زیر آب و زمین هستن.

ویجت ها:

ویجت ها را می تونید در هر جایی از دسکتاپ(desktop) قراربدید و هنگام کار با برنامه ها با رنگ کاغذدیواری شما اپدیت(update) بشن.
ویجت های آیفون را می تونید به مکتون(Macbook) اضافه کنید زمانی که آیفونتون نزدیک یا متصل به یه شبکه ی وای فای(wi-fi) باشه.
ابزار های تعاملی به شما امکان اینو میده که مستقیما از ویجت اقداماتی استفاده کنید، مانند اجرای شورتکات(shortcut)، توقف رسانه و …
2 5

کنفرانس ویدیویی:

Presenter Overlay هنگام اشتراک‌گذاری صفحه نمایشتون در فیس تایم(FaceTime) یا برنامه‌های کنفرانس ویدیویی با شخص سوم (مک بوک با سیلیکون اپل) شما را در جلو و مرکز نگه می‌داره.
لایه های واکنشات جلوه‌های سه‌بعدی مثل قلب، بادکنک و … در اطراف شما در تماس‌های ویدیویی وجود داره و می‌توانید از اون استفاده کنید (مک بوک با سیلیکون اپل، دوربین با آیفون ۱۲ و بالاتر)
3 3

سافاری و پسورد(password):

پروفایل ها وبگردی شما رو برای موضوعاتی مثل کاری و شخصی جدا نگه میدارن و هیستوری(history)،پسوندهاو… رو از هم جدا می‌کننه.
برنامه های وب به شما امکان میده که از هر وب سایتی مثل یه برنامه استفاده کنید، با دسترسی سریع تر و یک نوار ابزار ساده برای وبگردی آسون تر.
مرور خصوصی پیشرفته پنجره‌های مرور خصوصی شما رو وقتی که از آونا استفاده نمی‌کنید قفل می‌کند، بارگیری ردیاب‌های شناخته شده را مسدود می‌کند و ردیابی‌هایی رو که شما رو از URLها شناسایی می‌کنه حذف می‌کنه.
اشتراک گذاری رمز عبور به شما امکان اینو میده به راحتی حساب ها روبا مخاطبین مورد اعتماد به اشتراک بگذارید.

پیام ها:

استیکر های لایو(Live Stickers) از iOS و ایپد با مک بوک همگام‌سازی می‌شن و به شما امکان اینو میدن که به استیکر های لایو(Live Stickers)هایی که در ایفون و ایپدتون  ایجاد می‌کنین دسترسی داشته باشید.
فیلترهای جستجو برای افراد، کلمات کلیدی و انواع محتوا مثل عکس‌ها یا لینک ها به شما کمک می‌کنن راحت‌تر اون چیزی رو که به دنبالش هستید پیدا کنید.
برای جواب دادن روی هر حباب ای مسیج(iMessage) انگشتتون رو بکشید.

گیمینگ(gaming)

حالت بازی بالاترین اولویت رو در CPU و GPU به بازی‌ها می‌ده و فریم ریت(frame rates) ثابت‌تر و تاخیر کمتری رو برای کنترل‌کننده‌های بی‌سیم و ایرپاد(AirPods) (مک بوک با سیلیکون اپل) ارائه می‌ده.
4 4

کیبورد:

دقت تصحیح خودکار پیشرفته تر با استفاده از یک مدل زبان مبتنی برتبدیل کننده ی قدرتمندتر، تایپ رو آسون تر می کنه.
متن پیشگوی درون خطی پیش بینی های تک و چند کلمه ای را نشون می ده که می تونید با فشار دادن نوارِ فاصله(space bar) اضافه کنید.
تجربه ی املای پیشرفت کرده استفاده از صدا و کیبورد رو برای وارد شدن و ادیت کردن متن با هم پشتیبانی میکنه.

ایرپاد(airpods):

Adaptive Audio حالت شنیداری جدیدی رو ارائه میده که به صورت پویا نویز کنسلینگ(noise canceling) فعال و شفافیت رو با هم ترکیب می‌کنه تا تجربه کنترل نویز رو بر اساس شرایط محیط شما (ایرپاد پرو۲(AirPods Pro2) با جدیدترین سیستم‌افزار) تنظیم کنه.
صدای شخصی سازی شده صدای رسانه شما رو در پاسخ به محیط شما و الویت گوش دادن در طول زمان تنظیم می کنه(ایرپاد پرو۲(AirPods Pro2)با جدیدترین سیستم عامل)
اگاهی از مکالمه(Conversation Awareness )حجم رسانه شما رو کاهش می‌ده و صدای افراد مقابل کاربر رو هم افزایش میده، در عین حال نویز(noise) پس‌زمینه رو کاهش می‌ده (ایرپاد پرو۲(AirPods Pro2) با جدیدترین سیستم‌افزار)
با فشار دادن پایه ایرپاد(AirPods)یا دیجیتال کرون(Digital Crown) در ایرپاد مکس(AirPods Max) هنگام مکالمه (ایرپاد۳(AirPods3)،ایرپاد پرو ۱ و ۲، یا ایرپاد مکس(AirPods Max) با جدیدترین سیستم‌افزار، میکروفونتون رو بی‌صدا و قطع کنید.
سوئیچینگ خودکار ایرپاد(AirPods) اکنون مک بوک رو تا ۲ برابر سریعتر تشخیص می ده (ایرپاد۳(AirPods3)،ایرپاد پرو ۱ و ۲، یا ایرپاد مکس(AirPods Max) با جدیدترین سیستم عامل)

حریم خصوصی:

هشدارهای محتوای حساس رو می توان برای کمک به جلوگیری از مشاهده غیرمنتظره تصاویر حساس در پیام‌ها فعال کرد.
مجوزهای اشتراک‌گذاری پیشرفته به شما امکان می‌ده که عکس‌ها رو به اشتراک بذارید و رویدادهای تقویم رو بدون دسترسی به کل کتابخانه یا تقویم خود اضافه کنید.

دسترسی:

لایو اسپیچ(Live Speech) به شما امکان می‌ده تا هر چیزی رو که می‌خواید بگید رو با صدای بلند در تماس‌های فیس تایم(FaceTime) یا مکالمات حضوری بخونید.
صدای شخصی به کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن گفتار هستن کمک می‌کنه تا با استفاده از یادگیری ماشینی دستگاه، صدایی شبیه خودشون رو به روشی خصوصی و امن ایجاد کنن.

این نسخه همچنین دارای ویژگی ها و بهبودهای دیگری است:

کد تایید یک‌بار مصرف تکمیل خودکار از ایمیل به شما کمک می‌کنه بدون خروج از مرورگر سریعا وارد سایت‌ها در سافاری(Safari) بشید.
پی‌دی‌اف‌های درون خطی و اسکن‌های سند در قسمت نت ها(Notes) با عرض کامل ارائه می‌شن و مشاهده اونا رو آسان می‌کنه.
فهرست‌های مواد غذایی در یادآوری‌ها به‌ طور خودکار اقلام مرتبط رو با اضافه کردن اونا در بخش‌هایی گروه‌بندی می‌کنن.
جستجوی تصویری(Visual Look Up) برای دستور العمل ها به شما کمک می کنه غذاهای مشابه رو از یک عکس پیدا کنید.
جستجوی تصویری(Visual Look Up)در ویدیو به شما کمک می کنده تا در مورد اشیایی که در فریم های ویدیوییِ متوقف شده ظاهر می شن اطلاعات کسب کنید.
حیوانات خانگی در آلبوم افراد در عکس‌ها،اونا رو مثل دوستان یا اعضای خانواده نشان می‌ده.
گزینه ای برای گفتن سیری(siri) علاوه بر هی سیری(hey siri) برای یک روش طبیعی تر برای فعال کردن سیری(siri) (مک بوک با سیلیکون اپل،ایرپاد پرو ۲)
اشتراک گذاری آیتم ها در فایند مای(Find My) به شما امکان می ده یک ایرتگ(AirTag) رو با حداکثر پنج نفر دیگه به اشتراک بگذارید.
برخی از ویژگی ها ممکنه برای همه مناطق یا در همه دستگاه های اپل در دسترس نباشه!

 

 

 

555555
نوشته قبلی

رو نمایی از اپل واچ سری ۹

نوشته بعدی

طراحی آیفون ۱۵ و حواشی

Untitled 1 1

یک دیدگاه برای این مقاله نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شش =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید