طراحی آیفون ۱۵ و حواشی

طراحی آیفون ۱۵ پرو یه بار دیگه مسئول داغ شدن بیش از حد شد!

1 1

ایفون ۱۵ در حال حاضر در دست بسیاری از مصرف کننده ها در سراسر دنیاست و ازاون زمان، شاهد شکایات متعددی در مورد مشکلات گرمای بیش از حد بودیم. اوایل این هفته، تحلیلگر “مینگ چی کو” پیشنهاد کرد که این مشکلات ممکنه ناشی از طراحی باشه و گزارش‌های جدید بلومبرگ و WSJ نشون میده که مشکل ممکنه بدتر از اون چیزی باش که به نظر می‌رسه.

داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو

همانطور که قبلا گزارش دادیم، بسیاری از کاربران آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس از این موضوع شکایت دارن که دستگاه های جدید پس از یه مدت استفاده، حتی باکار های ساده مثل وبگردی،داغ می شن. اگرچه تعدادی از افراد ادعا می‌کنن که این اتفاق براشون نیوفتاده اما شما به راحتی میتونید پست ها و مطالب مربوط به این خبر رو در سراسر فضای مجازی پیدا کنید.
یه آزمایش با آیفون ۱۵ پرو مکس که در یک پلتفرم ویدیویی چینی به اشتراک گذاشته شده، نشون میده که دانلود بازی محبوب Genshin Impact در شبکه ۵G باعث گرم شدن گوشی تا ۱۲۲ درجه فارنهایت شده!!! آیفون در حین اجرای بازی در حالت وضوح بالا در دمای مشابهی باقی مونده.
چند روز پیش، کانال یوتیوب TheRelaxingEnd ویدئویی رو به اشتراک گذاشت که نشون می‌داد چطور آیفون ۱۵ پرو هنگام اجرای Genshin Impact ناگهان شروع به هنگ کردن و کند شدن کرده که ممکنه از گرمای بیش از حد باشه. البته،اپل آیفون جدید رو به عنوان اولین آیفونی که به لطف تراشه A17 Pro قادر به اجرای بازی های AAA هست معرفی میکنه و خب همین خیلی جذابه!

اپل پیشنهاد می کنه که این یک وضعیت طبیعیه که توسط نرم افزار ایجاد می شه!

به طور رسمی، اپل از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده. اما بلومبرگ از یه سری منابع شنیده که تکنسین های اپل با مشتریان زیادی که از مشکلات داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو شکایت دارن، سروکار داشته. تکنسین‌ها به کاربران پیشنهاد میکنن که دستورالعمل‌های یک مقاله پشتیبانی قدیمی رو که در وب‌سایت اپل پیدا میشه، در مورد اینکه وقتی آیفون خیلی داغ می‌شه چه کاری باید انجام بدن ،دنبال کنن!
این مقاله دستورالعمل خاصی برای آیفون ۱۵ پرو نداره. در عوض، فقط نشون میده که آیفون ممکنه بعد از اولین راه‌اندازی، بازیابی از بک آپ(backup) ، شارژ مجدد بی‌سیم(wirelessly recharged) یا هنگام اجرای برنامه‌های فشرده گرافیکی یا پردازشگر، داغ‌تر از حد معمول شن.
2
در حالی که این درسته، گروهی از کاربران معتقدن که آیفون ۱۵ پرو حتی در شرایط عادی، چند روز پس از راه اندازی یا بدون اجرای بازی های سه بعدی، بیش از حد معمول گرم می شه. و ممکنه حق با اونا باشه!

ممکنه ناشی از نقص طراحی باشه!

وال استریت ژورنال از “افرادی که با طراحی آیفون آشنا هستن” شنیده که مشکلات داغ شدن بیش از حد ناشی از نقص های طراحی آیفون ۱۵ پروئه. به عنوان مثال، اپل جعبه ی سیم‌کارت رو از مدل‌های آیفون ۱۴ که در ایالات متحده فروخته می‌شد حذف کرد، اما کشور های دیگه همچنان به نسخه فیزیکی سازگار با سیم‌کارت آیفون متکی هستن.
منابع WSJ گزارش دادند: «اضافه کردن یه شکاف به فضای داخلی، چالش‌های بیشتری رو برای اتلاف گرما ایجاد می‌کنه.
اما این همه چیز نیست. مشابه آنچه کو(kou) اوایل این هفته گفت، منابعی که با WSJ صحبت کردن اشاره میکنن که تیتانیوم نیز به گرمای بیش از حد کمک می کنه،چون این ماده «جرم کمتری برای جذب گرما» در مقایسه با استیل ضد زنگ داره. این دو عامل در کنار یک تراشه قدرتمندتر باعث داغ شدن آیفون ۱۵ پرو می شن!
3 2

آیا اپل مشکلات داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو رو برطرف میکنه؟

در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل کاری برای رفع این مشکلات انجام میده یا نه. ساده ترین راه حل احتمالا انتشار یک به روز رسانی(update) نرم افزاریه که عملکرد CPU و GPU رو در شرایط خاص کاهش میدن تا دمای داخلی دستگاه رو تحت کنترل نگه دارن.
یه جایگزین دیگه، تغییر طراحی مهندسی آیفون ۱۵ پروئه که بعید به نظر می رسه چون این امر مستلزم اعلام یک برنامه فراخوان برای مشتریان آسیب دیده ست.
.
Untitled 1
نوشته قبلی

آپدیت سونوما

نوشته بعدی

ابعاد و وزن احتمالی گوشی‌های سری آیفون ۱۶ لو رفت!!!!

40987

یک دیدگاه برای این مقاله نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید