تفاوت آیفون 14 پرو با 14 پرو مکس

تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس

با سری آیفون ۱۴، اپل بهترین آیفون هایش را تقدیم چشم های ما کرده و همیشه محضولات چشم نوازش را درون قلب ما جا داده است. اکنون در نسل ۱۴، شکاف بین آیفون معمولی و پلاس با ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس عمیق تر است. آیفون۱۳ با آیفون ۱۴ در نگاه اول فرق چندانی با هم ندارند و با نگاه دقیق تر و با تجربه تر می توان فرق های ظاهری آن ها را با هم تشخیص داد. اما آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هر دو دارای طراحی منحصر به فرد و خاصی هستند که به راحتی می شود ان ها را از برادارن معمولی ترشان تشخیص داد. اما این همه ی تفاوت ها نیست.

سری آیفون ۱۴ برای اولین بار تفاوت سخت افزاری عمیقی را بین آیفون های پرمیوم و ارزان ترش نشان می دهد. آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از چیپست جدید A16 Bionic اسفاده می کنند، اما هنوز ۱۴ معمولی و ۱۴ پلاس مجهز به چیپست A15 Bionic نسل گذشته هستند.

آیفون ۱۴ پرو مکس دارای دوربین اضلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسل است. این پیشروی یک جهش بزرگ نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبلی است. یا اضافه شدن قابلیت جزیره پویا (Dynamic Island) و همچنین قابلیت صفحه قفل همیشه روشن، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در سطح جدیدی از تمایز قرار می گیرد.

اما تفاوت اصلی بین ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس چیست؟ صفحه نمایش بزرگتر؟ عمر باتری بیشتر؟ آیا درست است به سراغ آیقون جمع و جور تر ۱۴ پرو برویم؟

ما سعی می کنیم در این بررسی این سوالات را پاسخ دهیم.

 

Apple iPhone 14 Pro Max vs iPhone 14 Pro Pick on your own size

به اختصار تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس

  • صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی OLED 120 هرتزی آیفون ۱۴ پرو مکس در مقابل صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی OLED 120 هرتزی آیفون ۱۴ پرو
  • باتری بزرگتر با دوام بیشتر ۱۴ پرو مکس
  • طراحی فشرده تر و سبک تر آیفون ۱۴ پرو

تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس: طراحی و کیفیت نمایشگر

مهمترین تفاوت بین آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس، اندازه یشان است.

همه ی تفاوت های مهم و کلیدی این دو گوشی از اندازه این گوشی ها ناشی می شود.  اگر به اندازه کوچکتر آیفون ۱۴ پرو نیاز دارید، باید اندازه صفحه نمایش و عمر باتری را فدا کنید و  انتخاب آیفون ۱۴ پرو مکس به معنای عادت کردن به اندازه ‌های بزرگ و همچنین تقبل هزینه بیشتر است. آیفون ۱۴ پرو مکس به دلیل ابعاد بزرگش قابلیت های جذابی را به ارمغان می آورد، در حالی که آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچی خود قطعاً طرفداران خاص خودش را دارد که می خواهند گوشی موبایلشان به راحتی در دستهایشان جا بگیرد.

اکنون، اگر به تفاوت‌های اندازه نگاه کنیم، می‌بینیم که این دو گوشی اساساً از نظر طراحی مشابه هستند. هر دو از زبان طراحی آیفون ۱۲ پیروی می کنند که دوباره فریم های تخت را به آیفون معرفی کرد و اکنون انتظار می رود این طراحی بیشترین درخشش خود را داشته باشد. این دو گوشی بی نظیر با بدنه استیل ضد زنگ و شیشه سرامیکی شیلد، ساخته شده اند و مانند گذشته بادوام هستند.

تفاوت بزرگ این است که گوشی‌های این سری اپل دارای ناچ جدید با شکل i است که جایگزین ناچ استاندارد نسل قبلی شده است. جزیره پوپا با زبان طراحی موجود آیفون بهترین تطابق را دارد. جزیره پویا هشدارها، اعلان‌ها و فعالیت‌های در حال انجام، مانند پخش موسیقی، تماس‌های دریافتی یا AirDrops و غیره را به شکلی پویا به شما نشان می‌دهد. شنیده‌ایم که نسل آینده آیفون ۱۵ همگی از جزیره دینامیک استفاده خواهند کرد، بنابراین این امکان حداقل برای چند سال باقی خواهد ماند.

 

 

آیفون‌های جدید در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و بنفش عرضه شده است. رنگ آبی اقیانوس آرام آیفون ۱۲ و آبی سیرا که در سری ۱۳ پرو عرضه شد، در این سری یافت نمی شود. با گذشت زمان برخلاف سال های گذشته که یک یا دو رنگ برای سری آیفون همان سال منتشر می شد، تا کنون تنها رنگ زرد آن هم برای آیفون های معمولی عرضه شده است.

همانطور که قبلاً گفتیم، تفاوت اصلی بین iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max اندازه آنها است. هر دو نمایشگر از صفحه نمایش Super Retina XDR ProMotion 1-120 هرتز استفاده می کنند که کنتراست فوق العاده، بازنمایی رنگ و حرکت روان را به ارمغان می آورد. از نظر روشنایی، آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس روشن‌ترین نمایشگرهای آیفون را دارند که می‌توانند تا ۲۰۰۰ نیت نور داشته باشند، اما با تنظیم دستی لغزنده روشنایی تا ۱۰۰۰ نیت را نیز دارند.

از نظر نمایشگر، نمایشگری از این بهتر پیدا نمی کنید. نمایشگر می تواند فوق العاده روشن یا بسیار کم نور شود و دارای نرخ تازه سازی ۱-۱۲۰ هرتز است. دارای بازنمایی رنگ استثنایی با رنگ های عمیق، زنده، کنتراست عالی و زوایای دید منحصر به قرد هستند.

 

dynamic island deep purple exowosw6732a large

ناچ Dynamic Island اسفاده از دوربین جلو و همچنین ماژول های Face ID را تسهیل می کند. سنسور مجاورت در زیر نمایشگر قرار داده شده است که  نشانگر نغییراتی در آینده آیفون ها است. جزیره داینامیک برای قرار دادن اعلان‌های مختلف در حال انجام، مانند تایمرهای شمارش معکوس، پخش موسیقی، انیمیشن باز کردن قفل Face ID و موارد دیگر استفاده می‌شود. البته این درست است که وقتی به نمایشگر زیر نور شدید نگاه می کنید، می توانید ماژول Face ID و دوربین جلو را تشخیص دهید، اما این چیز بزرگی نیست و قابل چشم پوشی ست.

یکی دیگر از ویژگی های جدید جالب در هر دو آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس، عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن است که به خوبی از نرخ تازه سازی آهسته ۱ هرتز استفاده می کند. مطابق با نام خود، صفحه نمایش همیشه روشن، صفحه قفل را همیشه روشن نگه می دارد و ویجت های زیبای تصویر زمینه، ساعت و صفحه قفل شما را به نمایش می گذارد که همه آنها به لطف iOS 16 قابل تنظیم هستند.

اپل در حال حاضر این عملکرد را در اپل واچ انجام می دهد و منطقی است که در نهایت آن را در آیفون داشته باشیم. در حالی که کوپرتینو می گوید که نمایشگر همیشه روشن نباید انرژی زیادی مصرف کند، خاموش کردن آن مطمئناً به شما کمک می کند مقداری باتری خود را سیو کنید.

تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس: عملکرد و نرم افزار

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس با چیپست A16 Bionic عرضه شد. که بر روی یک گره ۴ نانومتری ساخته شده است، بر اساس طرح شش هسته ای آزمایش شده و متشکل از دو هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد است. از نظر حافظه، ۶ گیگابایت رم LPDDR5 در هر دو دستگاه وجود دارد که عملکردی بهتر نسبت به رم LPDDR4X در آیفون ۱۴ معمولی دارد. آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس از ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه موجود هستند. و در حافظه خارق العاده یک ترابایتی.

در حال حاضر به سختی می توانید گوشی های سریع تر و با عملکرد بهتری از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس پیدا کنید. بدون تأخیر، فقط با اقدامی آنی، هر کاری را که به گوشی موبایل اعمال کنید … انجام شد.

وقتی صحبت از به‌روزرسانی نرم‌افزار به میان می‌آید، آیفون‌ها به خاطر سیاست‌های به‌روزرسانی نرم‌افزاری پنج تا شش ساله خود مشهور هستند. در نظر گرفتن این موضوع به این معنی است که هر دو آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس مطمئناً تا سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به روز خواهند بود، که بهترین چیزی است که صنعت موبایل در حال حاضر ارائه کرده است.

هر دو گوشی از ۵G پشتیبانی می‌کنند، اما جدیدتر و جذاب‌ترین قابلیت  اتصال ماهواره‌ای اضطراری است، ویژگی که اکنون در ایالات متحده و کانادا فعال شده است. به لطف آن، iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max می‌توانند با ماهواره‌های موجود در مدار ارتباط برقرار کنند و پیام‌های متنی ابتدایی کوتاهی را برای سازمان های خدمات اضطراری یا بستگان خود ارسال کنند.

 

BK6A9355 BK6A9376

تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس: دوربین

اپل در حال برنامه ریزی شروع یک تغییر یزرگ و قابل توجه دوربین است که توسط آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس آغاز شد. کوپرتینویی یک سنسور دوربین جدید بزرگتر را انتخاب کرده است، یک سنسور عظیم ۱/۱٫۳ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی، که از ترکیب پیکسل برای ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل و در نهایت ارائه عکس های ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می کند. در شرایط کم نور، قابلیت ProRAW به شما امکان می دهد تصاویر کامل ۴۸ مگاپیکسلی بگیرید، اما مطمئن شوید که این تصاویر را با نور خوب می گیرید. سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی مجموعه کاملی از یهترین امکانات بالقوه را برای آیفون های نسل های بعدی باز می کند.

اما آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس جدید چگونه هستند؟ خب، از نظر کیفیت کلی، هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد و حتی در مقایسه با نسل قبلی آیفون ۱۳، ممکن است برای یافتن تفاوت های قابل توجهی در کیفیت تصویر دچار مشکل شوید.

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس با همان سیستم دوربین سه گانه وارد بازار شدند: دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و  لنز تله فوتو ۳X 12 مگاپیکسلی ترکیب شده است. تا به حداکثر هماهنگی و تطبیق پذیری برسد. دوربین سلفی بهبود یافته است.  اکنون دارای فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر f/1.9 است.

دو آیفون جدید با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی عرضه شدند. یک حالت اکشن جدید برای ضبط ویدیوی روان وجود دارد که لرزش و ارتعاشات قوی را از بین می برد. همچنین حالت سینمایی در دسترس قرار دارد که خیره کننده است و خوراک ساختن فیلم کوتاه.

BK6A9358

تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس: عمر باتری و سرعت شارژ

اپل باتری‌ها را تا آنجا که به ظرفیت مربوط می‌شود، در همان فضای مشابه با آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس نگه داشته است. اما همراه با تراشه جدید.

به‌طور رسمی، اپل می‌گوید آیفون ۱۴ پرو تا ۲۳ ساعت در پخش ویدیو، تا ۲۰ ساعت در پخش ویدیوی استریم و تا ۷۵ ساعت در حالت پخش صدا دوام می‌آورد.

در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس در پخش ویدیو تا ۲۹ ساعت ، تا ۲۵ ساعت در پخش ویدیوی اسنریم و تا ۹۵ ساعت در پخش صدا دوام می آورد.

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس با چه سرعتی شارژ می شوند؟ خوب، با توجه به تفاوت‌هایی که در اندازه باتری وجود دارد، می‌توان انتظار داشت که آیفون کوچک‌تر سریع‌تر شارژ شود . شارژ ۳۰ دقیقه ای هر دو گوشی، بیش از ۵۰ درصد باتری، برای شما به ارمغان می آورد، به اندازه ای که ساعت ها به شما فرصت استفاده می دهد.

تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس: مقایسه مشخصات

Specs iPhone 14 Pro iPhone 14 Pro Max
Dimensions ۱۴۷٫۴۶ x 71.45 x 7.85 mm ۱۶۰٫۸ x 78.1 x 7.65 mm
Weight ۲۰۴g ۲۴۰g
Screen ۶٫۱″ OLED 120Hz
Dynamic Island
۱۹٫۵:۹
۶٫۷″ OLED 120Hz ProMotion
i-shaped Face ID
۲۰:۹
Processor A16 Bionic A16 Bionic
Storage ۱۲۸GB, 256GB, 512GB, 1024GB ۱۲۸GB, 256GB, 512GB, 1024GB
RAM ۶GB LPDDR5 ۶GB LPDDR5
Rear Cameras Main: 48MP f/1.78 24mm
Ultra-wide: 12MP f/2.2 13mm
Telephoto 3X: 12MP f/2.8 77mm
Telephoto 2X mode: 12MP f/1.78 48mm
Main: 48MP f/1.78 24mm
Ultra-wide: 12MP f/2.2 13mm
Telephoto 3X: 12MP f/2.8 77mm
Telephoto 2X mode: 12MP f/1.78 48mm
Front camera ۱۲MP Front with AF, f/1.9 ۱۲MP Front with AF, f/1.9
Charging speeds ۲۰W wired charging
۱۵W MagSafe wireless
۲۰W wired charging
۱۵W MagSafe wireless
Price from $999 for 128GB from $1,099 for 128GB

 

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود، تفاوت های این دو گوشی موبایل بیشتر در بخش اندازه، نمایشگر و باتری است.

 

تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس:حکم نهایی

بنابراین، کدام یک را باید خرید؟  آیفون ۱۴ پرو مکس یا آیفون ۱۴ پرو؟

همه اینها به اندازه مربوط می شود. اگر به دنبال سری پرو هستید می دانید با بهترین گوشی های بازار طرف هستید. بنابراین جدا از اندازه آن ها در چند مورد کوچک و شاید کلیدی با هم تفاوت دارند.

اگر می خواهید بهترین عمر باتری ممکن و یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشید، آیفون ۱۴ پرو مکس باید بهترین انتخاب شما باشد. صادقانه بگویم. بعید است که از این گوشی ناامید شوید. به شرطی که  اندازه و وزن اضافی آن برایتان مشکلی به حساب نیاید. البته قیمت گران تری نیز دارد.

اگر واقعاً به باتری و صفحه نمایش بزرگتر نیاز ندارید و با کمال میل ترجیح می دهید تلفن جمع و جورتری داشته باشید، آیفون ۱۴ پرو بسیار معقول تر  است. واقعیت این است که بعید به نظر می رسد با آیفون ۱۴ پرو چیزی را از دست بدهید. به هر حال، این گوشی تمام ویژگی‌های جدیدی را که Pro Max دارد،  در اندازه قابل کنترل‌تر دارا می باشد. و خب ارزانتر نیز هست.

هر کدام را انتخاب کنید بهترین گوشی موبایل اپل در دستانتان است و تا سالها می توانید از آن استفاده کنید.

چگونه از آیفون و آیپد بک آپ بگیریم؟
نوشته قبلی

چگونه از آیفون و آیپد بک آپ بگیریم؟

نوشته بعدی

بازیابی رمز عبور آیفون و آیپد

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + شش =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید