گوگل پلی در آیفون؟

گوگل پلی در آیفون؟

در روزهای قبل خبری منتشر شد. اپل از ده مسئله مورد شکایت اپیک در ده مسئله پیروز شد. اما همین یک مسئله در کنار قوانین ضد انحصار جدید اتحادیه اروپا باعث شده اپل تغییرات بنیادی کنه. حتی حضور گوگل پلی در آیفون.

اپل قراره در iOS 17 یک تغییر بسیار مهم داشته باشه: نصب اپلیکیشن‌ها از جایی به‌جز اپ‌استور. یعنی شما می‌تونید از اپ‌استورهای شخص ثالث و متفرقه هم استفاده کنید. البته این آزادی عمل تنها در اتحادیه اروپا به کاربر داده می‌شه؛ چرا که براساس قوانین سخت‌گیرانه GDPR اتحادیه اروپا کاربران باید این حق انتخاب را داشته باشن تا از هر اپ‌استوری که علاقه دارن اپلیکیشن‌های خودشون رو نصب کنن.

اپل اگر نخواد تن به این قوانین بده، باید قید فروش محصولات خودش رو در اتحادیه اروپا بزنه. از همین رو به‌نظر می‌رسه حداقل گوشی‌هایی که در این منطقه جغرافیایی فروخته می‌شن، این قابلیت را به کاربر می‌دن که از اپ‌استور‌های متفرقه هم اپلیکیشن‌های خودشون رو نصب کنن.

آیفون

حالا میتونیم بزودی گوگل پلی رو در آیفون ببینیم؟ البته ما اینترنت فایو جی آیفون هم با تاخیر بهمون رسید. این مسئله استفاده از اپ استور های دیگه برای ما غیر ممکن به نظر میاد. چون قانون اتحادیه اروپا اپل رو مجبور کرده. و روحیه انحصار طلبی اپل که حق هم داره اجازه نمیده جاهای دیگه که مجبور نیست این کارو بکنه.

پلی استیشن 5 پرو 
نوشته قبلی

پلی استیشن ۵ پرو، کنسول آخرالزمانی در اواخر ۲۰۲۴

نوشته بعدی

تشخیص سقوط اپل واچ، نجات جان یک زن

تشخیص سقوط اپل واچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید