اپل ویژن پرو: آینده بشریت

اپل ویژن پرو: آینده بشریت، پیشرفتی در واقعیت ترکیبی

Apple Vision Pro این پتانسیل را دارد که VR و AR را متحول کند، حتی اگر قیمت بسیار گران باشد.

 

دید اولیه به اپل ویژن پرو

Apple Vision Pro یک هدست واقعیت ترکیبی بسیار قدرتمند با طراحی زیبا، ردیابی چشم و دست و نمایشگرهای میکرو OLED بسیار واضح و با کیفیت است. این دستگاه تماشای ویدیویی همه جانبه، چندوظیفه ای ، تعداد زیادی بازی و تماس های FaceTime را ارائه می دهد، اما برای توجیه قیمت ۳۵۰۰ دلاری  امکانات بسیار قدرتمند از آن انتظار می رود.

مثبت

  • طراحی شیک
  • تراشه های قدرتمند M2 و R1
  • نمایشگرهای میکرو OLED فوق العاده واضح
  • رابط بصری با ردیابی چشم، حرکات دست

منفی

  •  باتری خارجی با عمر باتری کوتاه
  • دیدن چشم توسط دیگران کمی ترسناک است.
  • بسیار گران

اپل ویژن پرو آنقدر جاه طلب است که اپل حتی آن را هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده نمی نامد. این یک کامپیوتر فضایی است که اپل آن را “پیشرفته ترین دستگاه الکترونیکی شخصی تا کنون” می نامد. زمانی که چیزی به نام آیفون بسازید، این ادعای بسیار تفکر برانگیزی است.

Vision Pro که در اوایل سال جاری احتمالا در دسترس خواهد بود، در واقع بسیار قدرتمند است و هم یک تراشه M2 و هم یک تراشه R1 جدید را که برای پردازش بلامکث طراحی شده و در خود جای داده است. ردیابی چشم، کنترل دست و کنترل صدا را ارائه می دهد و به نظر می رسد نسبتا سبک و راحت برای پوشیدن باشد. و اپل چندین مورد برای این ویژن پرو در نظر گرفته است، از بهره وری افزایش یافته با مک شما و روشی جدید برای FaceTime گرفته تا تماشای ویدیویی همه جانبه، بازی کردن، مشاهده و گرفتن عکس و ویدیو.

واضح است که ویژن پرو صحنه را برای دوران بعد از آیفون آماده می کند.

طراحی ویژن پرو: جذاب و شیک

Apple Vision Pro شخصاً مانند یک عینک با فناوری پیشرفته به نظر می رسد. شیشه‌های سه بعدی صاف و صیقلی به نظر می‌رسند. قاب آلیاژ آلومینیوم محکم به نظر می‌رسد و مهر و موم نور بین هدست و صورت شما نرم است و در اندازه‌های مختلف متناسب با صورت شما طراحی شده است.

اپل برای کمک به تصحیح بینایی، هدست را با لنزهای ویژه ای تطبیق داده است. چیزی که همه دارندگان ویژن پرو به لطف همکاری با زایس تجربه خواهند کرد.

 

بعد از تصحیح بینایی سپس یک اسکن سریع Face ID مانند آیفون انجام  خواهد گرفت تا Light Seal خود را که بین چشمان شما و هدست قرار می گیرد سفارشی کند. اپل چندین سایز را در دسترس قرار خواهد داد. نه تنها این Light Seal راحت بود، بلکه در طول نمایش و استفاده از ویژن پرو اصلاً نشتی نور وجود نخواهد داشت. تجربه صوتی فضایی از دو غلاف صوتی در دو طرف سر شما حاصل می‌شود، و این تجربه همچنین از طریق همان اسکنی که برای پوشیدن AirPods انجام می‌دهید، روی گوش‌های شما تنظیم می‌شود.

بند سر منعطف در Vision Pro نیز بسیار راحت است، با یک صفحه با استفاده آسان برای سفت کردن که یک کلیک رضایت‌بخش دارد. سمت راست بالای هدست دارای یک تاج دیجیتال است که به شما امکان می دهد سطح غوطه وری را تنظیم کنید و سمت چپ دارای دکمه ضبط محتوا است. فشار دادن تاج شما را در هر زمانی به خانه بازمی گرداند.

تا اینجا خوب است، اما چند مشکل در اینجا وجود دارد. برای مثال، Vision Pro باید به یک باتری خارجی متصل بماند، بنابراین سیمی از سر شما جدا می شود که باید به باتری در جیب شما برسد. و حتی اگر هدست سبک است، آن را کوچک نمی نامم. ما فاصله زیادی با عینک های شیک اپل داریم .

روشی جدید برای تعامل (عاملی وحشت زا)

 

شما مجبور نیستید با Vision Pro چیزی را لمس کنید. فقط به نماد یک برنامه خیره خواهید شد و سپس با ضربه زدن انگشتان روی هم آن را انتخابمی کنید. و حتی مجبور نیستید دستان خود را بالا ببرید، زیرا Vision Pro دارای دوربین هایی است که به سمت پایین در پای شما قرار دارند. پیمایش نیز بسیار شهودی است. فقط انگشتان خود را به هم بزنید و بازوی خود را از راست به چپ تکان دهید. این شبیه آینده بشریت است.

جابجایی برنامه‌ها در فضای مجازی‌ نیز آسان بود. شما فقط به نوار پایین یک برنامه خیره می شوید و سپس آن را حرکت می دهید و آن را به هر کجا که دوست دارید پین می کنید.

 

یک ویژگی وحشتناک وجود دارد که باید در مورد آن به شما بگویم و آن EyeSight است که چشمان شما را بر روی صفحه نمایش خارجی Vision Pro نمایش می دهد. این طراحی شده است تا به شما کمک کند همچنان با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید، اما کمی ناراحت کننده به نظر می رسد.

با ویژن پرو چه کاری می توانید انجام دهید؟

Vision Pro دارای لیست طولانی از موارد استفاده است که با یک صفحه نمایش بزرگتر برای نمایش چندین برنامه به طور همزمان شروع می شود. بنابراین، برای مثال، می‌توانید یک پخش‌کننده موسیقی در سمت چپ، پیام‌ها در سمت راست و یک مرورگر بزرگ در وسط قرار دهید. در واقع، شما می توانید صفحه نمایش مک بوک خود را تنها با نگاه کردن به آن در حالی که از Vision Pro استفاده می کنید، گسترش دهید. همچنین قابل توجه است که می توانید به نوار آدرس نگاه کنید و به جای تایپ کردن، نام سایت را بگویید. این یک راه هوشمندانه برای تعامل است.

اپل همچنین تجربه FaceTime را دوباره اختراع کرده است. دوربین‌های جلویی Vision Pro می‌توانند شخصیت دیجیتالی شما را ثبت کنند و سپس آن را در حین تماس‌های ویدیویی نشان دهند و حرکات صورت و دست شما را در حین چت منعکس کنند.  جالب است که می‌توانید در طول تماس‌های کاری از آن استفاده کنید. تماس گیرندگان دیگر در مقابل دید شما شناور خواهند شد.

تجربه استفاده از ویژن پرو

من یک تماس FaceTime با چهره شخصی که می شناسم انجام دادم و می توانم بگویم کیفیت بازی ویدیویی است. چهره اش آشنا به نظر می رسید، اما حرکات صورت و دندان ها برای من قانع کننده نبود. همکاری با او در برنامه Freeform در حین برقراری تماس FaceTime، با مدل‌های سه بعدی که می‌توانید به اشتراک بگذارید، جالب بود.

وقتی نوبت به عقب انداختن و تماشای فیلم می‌رسد، Vision Pro می‌تواند یک صفحه نمایش با عرض ۱۰۰ فوت را در جلوی صورت شما تکرار کند، که با صدای فضایی کامل می‌شود. و هنگام تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی باید از وضوح ۴K لذت ببرید. ویژن پرو از پخش فیلم سه بعدی نیز پشتیبانی می کند.

من این شانس را داشتم که نسخه سه بعدی Avatar: The Way of Water را در ویژن پرو تماشا کنم و منفجر شدم. شخصیت‌های CGI به معنای واقعی کلمه از نمایشگرهای میکرو OLED دوگانه پریدند، در حالی که من شاهد سوار شدن کری نوجوان بر یک موجود دریایی در زیر آب بودم. و فعال کردن ویژگی Cinema Environment باعث می‌شود که احساس کنید در یک سینما هستید، زیرا همه چیز سیاه می‌شود.

اپل همچنین فرمت ویدیویی همهجانبه جدیدی را به من نشان داد که با میدان دید ۱۸۰ درجه روی آن کار می کند. احساس می کردم درست در مقابل زنی هستم که با پای برهنه با طناب محکمی روی شکافی قدم می زند و درست به من خیره شده است. و من با چند اسب آبی از نزدیک نزدیک شدم و یک کلیپ بازی NBA را دیدم که در آن احساس می کردم در ردیف اول هستم.

اپل می گوید که Vision Pro بیش از ۱۰۰ بازی Apple Arcade را در زمان راه اندازی و کار با کنترلرهای بازی اجرا می کند. اما من دوست دارم بازی هایی را ببینم که به صراحت برای Vision Pro طراحی شده باشند، به خصوص آنهایی که از واقعیت افزوده و توانایی هدست برای خواندن حرکات دست استفاده می کنند.

Apple Vision Pro به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد عکس ها و ویدیوهای به یاد ماندنی را به روشی فراگیر با مقیاس واقعی تجربه کنید و می توانید عکس های پانوراما را طوری مشاهده کنید که گویی آنجا هستید. اما با دوربین سه بعدی Vision Pro که به شما امکان می دهد عکس ها و فیلم های فضایی بگیرید، همه چیز جالب تر می شود.

یک کلیپ که دیدم جشن تولد یک بچه را با کیک تولد و شمع ها درست جلوی من نشان می داد. می‌توانستم بافت روی کیک و جزئیات ظریف موهای یک دختر را همانطور که به جلو خم می‌کرد، تشخیص دهم.

من دوست دارم که شما توانایی ضبط محتوای سه بعدی را دارید، اما احساس می‌کنم اگر این هدست را در حالی که همه در حال خواندن «تولدت مبارک» می‌خوانند، حواس همه اطرافیانتان را پرت می‌کند.

برنامه های اولیه ویژن پرو

در حالی که هدست Apple Vision Pro برنامه‌های بسیاری را در ویندوزهای سنتی ارائه می‌کند، برنامه‌هایی که از ابتدا برای واقعیت ترکیبی طراحی شده‌اند قانع‌کننده‌ترین هستند.

من Mindfulness را امتحان کردم، یک برنامه مدیتیشن که از طریق ترکیبی از اعلان های صوتی و یک انیمیشن آرام بخش که جلوی چشمان شما گسترش می یابد، شما را به آرامش دعوت می کند. و در Encounter Dinosaurs دیدم که پروانه ای روی انگشتم فرود آمد قبل از اینکه داینو بزرگی وارد اتاق نشیمن مجازی من شود، مرا حس کرد و در حین حرکت به دنبالم آمد.

اپل به بسیاری از برنامه های شخص ثالث مانند این نیاز دارد که از پتانسیل واقعی تراشه M2 اپل و تراشه اختصاصی R1 برای پردازش بیدرنگ داده ها و ورودی ها استفاده کنند. دیزنی شریک اولیه است، بنابراین این دلگرم کننده است. من به خصوص برای دیدن چه بازی‌ها و تجربیات مارول ایجاد می‌شوند هیجان‌زده هستم.

 قدرتمند اما عمر باتری کوتاه

ویژن پرو اپل به لطف تراشه M2 و تراشه R1 مجزا برای پردازش بلامکث و ۱۲ دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون، به راحتی قدرتمندترین هدست واقعیت مجازی/AR است که تاکنون وجود دارد.

صفحه نمایش میکرو OLED ویژن پرو با وضوح بهتر از ۴K – 23 میلیون پیکسل – در دو نمایشگر با اندازه تمبر پستی فشرده می شود. فاش شده پس از WWDC رزولوشن نمایشگرها را ۳۸۰۰ در ۳۰۰۰ بر اساس این دو رقم پیش‌بینی می‌کند و خود اپل تأیید کرده است که این هدست دارای نرخ رفرش ۹۰ هرتز و ۹۶ هرتز برای محتوای ایجاد شده در ۲۴ فریم بر ثانیه است.

ویژوال تنها جایی است که هدست اپل از نظر A/V برتری دارد. Vision Pro همچنین دارای یک سیستم صوتی فضایی است که توسط دو غلاف صوتی در دو طرف هدست تغذیه می شود تا صدای فضایی شخصی سازی شده را ارائه دهد.

فقط انتظار نداشته باشید که سرگرمی فوق العاده طولانی طول بکشد. Vision Pro به یک بسته باتری خارجی نیاز دارد و این باتری فقط ۲ ساعت قبل از نیاز به شارژ مجدد دوام می آورد. بسته باتری بزرگ نیست – اندازه آن به اندازه یک آیفون است، اما مطمئناً هنگام راه رفتن در جیب خود متوجه آن می شوید.

چشم انداز ویژن پرو

من با وجود قیمت نجومی اپل ویژن پرو هیجان زده هستم. این هدست فوق العاده قدرتمند به نظر می رسد و باید در نظر داشت که این محصول نسخه ۱٫۰ است. ما حتی ندیده ایم که توسعه دهندگان چه کاری می توانند با این دستگاه انجام دهند.

 

Asset 2 100 1
نوشته قبلی

قیمت رجیستری گوشی موبایل دو برابر شد. هزینه جدید ریجستری آیفون

نوشته بعدی

اولین ربات محاسبه آنلاین قیمت گذاری گوشی دست دوم و کارکرده طراحی شد

همه ی ما دلمان می خواهد بدانیم کالاها یا چیزهایی که داریم چقدر می ارزد. قیمت گوشی دست دوم ما چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید