لای فای (LiFi) انتقال اطلاعات لای نور

لای فای (LiFi) انتقال اطلاعات لای نور

لای فای (LiFi) انتقال اطلاعات لای نور

بر اساس نظرسنجی اخیر Direct Line که توسط Opinium Research آنلاین انجام شده است، وای فای به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده است، زیرا وای فای به نیازهای اولیه بشریت تبدیل شده است. با این حال، مشکلات اتصال به اینترنت هنوز در سراسر جهان رایج است.

LiFi می تواند تا ۱۰۰ برابر سریعتر از WiFi باشد.

تصور کنید فقط با روشن کردن لامپ بتوانید به اینترنت پرسرعت متصل شوید. LiFi یک فناوری شبکه نوری بی سیم است که از LED برای انتقال داده ها استفاده می کند. اساسا، LiFi یک وای فای مبتنی بر نور است که به جای امواج رادیویی، از نور برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. این رویکرد چندین مزیت مانند توانایی کار در مناطق آسیب پذیر در برابر تداخل الکترومغناطیسی مانند بیمارستان ها و کابین هواپیما و توانایی کار بر روی پهنای باند بالاتر و در عین حال سرعت انتقال سریعتر را ارائه می دهد.

در حال حاضر سازمان های متعددی در سراسر جهان در حال توسعه فناوری LiFi هستند.

 

LiFi چگونه کار می کند؟

لای‌فای، مخفف «Light Fidelity»، یک سیستم ارتباطات نور مرئی است که ارتباطات اینترنت بی‌سیم را با سرعت فوق‌العاده بالا منتقل می‌کند. این فناوری با استفاده از لامپ های LED برای انتشار پالس های نوری که برای چشم انسان نامرئی هستند، کار می کند. در درون این پالس‌ها، داده‌ها می‌توانند جا به جا شوند. پس از دریافت، داده ها توسط گیرندگان جمع آوری و تفسیر می شوند. این فرآیند شبیه رمزگشایی کد مورس است، اما با سرعت بسیار بیشتری – میلیون ها بار در ثانیه – عمل می کند.

با LiFi، سرعت انتقال می تواند از ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه بیشتر هم شود، که آن را بیش از ۱۴ برابر سریعتر از WiGig، که به عنوان سریع ترین وای فای جهان نیز شناخته می شود، می کند. این پیشرفت در اتصال بی‌سیم می‌تواند نحوه دسترسی و استفاده ما از اینترنت را متحول کند و ارتباطات سریع‌تر و کارآمدتری را برای طیف وسیعی از برنامه‌ها فراهم کند.

برخلاف فناوری WiFi که از امواج رادیویی برای انتقال داده ها استفاده می کند، LiFi با جاسازی و انتقال داده ها در پرتوهای نور مرئی، گامی انقلابی در ارتباطات بی سیم برمی دارد. این رویکرد LiFi را قادر می‌سازد تا از ظرفیت پهنای باند بسیار بیشتر طیف نور استفاده کند و در نتیجه ارتباطات بی‌سیم سریع‌تر و ایمن‌تر را ایجاد کند.

مادون قرمز را یادتان است؟ یادتان است بلوتوث چه انقلابی بود؟

پیشرفت تکنولوژی سرسام آور است.

iytr
نوشته قبلی

تراشه M3 در پاییز از راه می رسد

نوشته بعدی

قابلیت استوری تلگرام به زودی برای همه

قابلیت استوری تلگرام به زودی برای همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید