خبرهای خوب در مورد نسل بعدی آیفون SE!

از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی گرفته تا دکمه اکشن!

انتظار می‌ره که تغییرات قابل توجهی در نسل چهارم آیفون SE اپل هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت افزار به وجود بیاد.

 

 

آیفون SE نسل بعدی که داخل شرکت با کد «Ghost» شناخته می‌شه،طراحی جدیدی خواهد داشت که تقریبا به طور کامل از مدل پایه آیفون ۱۴ گرفته شده است. آیفون SE نسل چهار از نسخه اصلاح شده ی شاسی آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد و حتی پارامترهای تست آیفون ۱۴ رو به منظور تست داخلی میگذرونه.

تا جایی که به شاسی مربوط می‌شه، دو تغییر عمده در نظرمون هست؛ یکی دکمه اکشن و دیگری پورت USB-C. دکمه اکشن که اخیرا در آیفون ۱۵ پرو معرفی شده، یک دکمه چند منظوره ست که جایگزین سوییچ قطع صدا در این سری پرو آیفون‌های امسال شده است و بسته به ترجیح کاربر میشه اون رو برای انجام اقدامات مختلفی پیکربندی کرد.

آیفون SE جدید همچنین قراره  یک پورت USB-C جایگزین پورت لایتنینگ داشته باشه تا با قوانین اتحادیه اروپا سازگار بشه! جدا از این دو تفاوت عمده، هیچ تغییر قابل توجهی برای شاسی این محصول در مقایسه با آیفون ۱۴ در نظر گرفته نشده و احتمالا دارای لبه‌های خمیده سری آیفون ۱۵ هم نخواهد بود.

در مورد پشت دستگاه، آیفون SE چهار دارای یک دوربین تکی با چیدمان فلش مثل نسل سوم خواهد بود. به هر حال طراحی دقیق برآمدگی دوربین تا به الان به الان اصلا مشخص نیست. اپل حداقل پنج طرح مختلف برای برآمدگی دوربین درست کرده که تفاوت‌های جزیی بین اونا وجود داره. این طراحی‌ها به دو دسته عمده تقسیم می شون:

دوربین و فلش در یک برآمدگی دوربین منفرد و مستطیلی قرار می‌گیره.

فقط حلقه دوربین از سطح پشتی اصلی بیرون زدگی پیدا می‌کنه.

SE بعدی ممکنه دارای دوربین پشتی ۴۸ مگاپیکسلی باشه که ارتقای قابل توجهی رو نسبت به مدل فعلی ارایه می‌ده.

در قسمت نمایشگر هم ممکنه که شاهد ارتقا باشیم و این محصول یک پنل اولد رو دریافت کنه که برگرفته از آیفون ۱۴ئه این دستگاه دگه دکمه ی هوم(home) نخواهد داشت و به جای اون دارای فیس آیدی برای شناسایی بیومتریک خواهد بود. در این مورد هم ارجاعات داخلی متعددی به «Pearl» وجود دارد که رمز داخلی اپل برای فیس آیدی و سخت افزار مرتبط با آن در رابطه با آیفون SE است.

اپل همچنین در حال کار بر روی یک مودم ۵G اختصاصی با نام رمز «Sinope» است و قراره از آیفون SE چهار برای آزمایش این سخت افزار جدیدش استفاده کنه. اطلاعات کنونی حاکی از اینه است که مودم  جدید روی آیفون SE نسل بعد معروف به «D84S» در حال آزمایشه. در اصل این مودم قرار بود اولین بار با سری آیفون ۱۶ عرضه بشه اما طبق اطلاعات به دست اومده ممکنه که دیگه اینجوری نباشه. علاوه بر این کوالکام اخیرا طی یک بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد که این شرکت مودم گوشی‌های هوشمند رو تا سال ۲۰۲۶ برای اپل عرضه خواهد کرد، موضوعی که با کمی تامل مشخص می‌کند اپل هنوز تا عرضه مودم ۵G اختصاصی خود فاصله دارد.

اپل آیفون SE نسل چهار رو به طور انحصاری برای آزمایش مودم توسعه می ده و برای تولید انبوه یا عرضه برای عموم در نظر گرفته نشده. البته این نظریه بعید به نظر می‌رسه چون میزان تلاشی که برای طراحی کلی دستگاه از جمله طرح‌های متعدد برآمدگی دوربین و همچنین تغییرات قطعات انجام می‌گیره رو توضیح نمی‌ده.

اگر آیفون SE نسل بعدی فقط برای آزمایش مودم در نظر گرفته شده بود، احتمالا نیازی به طراحی مجدد دوربین یا قرار دادن دکمه اکشن نداشت. استفاده مجدد از قطعات موجود تنها با حداقل میزان اصلاح منطقی‌تره، البته اگه اپل فقط این دستگاه رو برای آزمایش نیاز داشته باشه، در غیر این صورت توسعه آیفون SE نسل چهارم به منظور تولید انبوه و عرضه عمومی اون هست.

شایان ذکره که اطلاعات ارایه شده در اینجا اطلاعات اولیه و قبل از تولیده؛ نسل چهارم آیفون SE هنوز در مراحل اولیه توسعه ست و تغییرات طراحی و سخت افزاری کاملا محتمله. در نتیجه اگرچه تا به امروز پروژه به این مرحله رسیده باشه که گزارش ما عنوان کرده، اما این احتمال وجود داره که مشخصات نهایی در زمان تولید انبوه این محصول متفاوت باشه.

اپل
نوشته قبلی

آیا اپل رویداد مهرماه خود رو برگزار می‌کنه؟

نوشته بعدی

تایید و حل مشکل داغ شدن آیفون سری ۱۵

مشکل ایفون سری 15 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 5 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید