تغییر بزرگ بعدی اپل واچ اولترا نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی خواهد بود!

اپل سال‌هاست که روی فناوری میکرو ال‌ای‌دی کار می‌کنه و به نظر می‌رسه که وقت استفاده و بهرهبرداری ازش رسیده.

به گفته یکی از افشاگران شبکه اجتماعی ویبو با سابقه اثبات شده در افشای اطلاعات دقیق در مورد برنامه‌های اپل، این شرکت فناوری صفحه نمایش میکرو ال ای دی رو برای ارتقای بعدی اپل واچ اولترا در نظر گرفته.

این حساب کاربری معروف به «Instant Digital» ادعا کرده که ارتقای ارزشمند بعدی برای کاربران اپل واچ اولترا، فناوری نمایشگر میکرو ال ای دی اختصاصی اپل خواهد بود، اما انتظار نمیره این ویژگی در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیره. این منبع کسی بوده که برای اولین بار رنگ زرد رو در بهار برای آیفون ۱۴، ضبظ ویدیوی فضایی (Spatial Video) در آیفون ۱۵ پرو، ارتقای جزیی اپل واچ سری ۹ و شیشه پشتی مات برای آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس رو افشا کرده بود.

واچ الترا

برنامه اپل برای آوردن صفحه نمایش میکرو ال ای دی برای اپل واچ الترا از قبل تاییده شده بود و با گزارش راس یانگ تحلیلگر نمایشگر در ژانویه (دی ۱۴۰۱) شروع شد. از طرف دیگر ترند فورس هم ادعا می‌کنه که اولین صفحه نمایش میکرو ال ای دی اپل در مدل جدید اپل واچ اولترا به دلیلی، در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد اما بعضی از گزارش‌های قبلی نشون میده که این دستگاه در سال ۲۰۲۵ عرضه میشه. انتظار میره پنل این محصول اندازه ۲٫۱۲ اینچی داشته باشه که در واقع ۱۰ درصد نسبت به نسل فعلی خودش بزرگتر  میشه.مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داده که اپل به احتمال زیاد قصد داره بعد از معرفی نمایشگرهای میکرو ال ای دی سفارشی خود در اپل واچ اولترا، اونو به آیفون، آیپد و مک بیاره. او معتقده که برنامه بلند مدت اپل اینه که صفحه نمایش‌های میکرو ال ای دی رو به تمام محصولات اصلیش انتقال بده. گزارش‌های دیگر از Nikkei Asia، دیجی تایمز و The Information نشون میده که اپل برنامه‌های مشابهی رو برای انتقال به نمایشگرهای میکرو ال ای دی سفارشی در خطوط تولید مختلف  برای کاهش وابستگی به سامسونگ داره.

ممکنه که اپل بیش از شش سال رو صرف توسعه فناوری میکرو ال ای دی کرده که اولیننمایشگر طراحی شده توسط خود این شرکت خواهد بود که می‌تونه در کنار تراشه‌های اپل سیلیکون، عملکرد فوق‌العاده‌ای رو نمایش بده. ظاهرا اپل شکل فعلی پروژه میکرو ال ای دی رو با کد «T159» در حدود سال ۲۰۱۷ شروع کرده. در مرحله اولیه حتی می‌خواسته این فناوری رو با آیفون X معرفی کنه که صفحه نمایشی پیشرفته با روشنایی بیشتر، بازتولید رنگ و زوایای دید بهتر رو ارایه بده، اما این موضوع اتفاق نیوفتاد.

فناوری میکرو ال ای دی تصاویر زنده‌تری رو به وجود میاره، به طوری که انگار این تصاویر بر روی شیشه نمایشگر هستن؛ در زمان عرضه این پنل‌ها، قطعاتشون جایگزین قطعاتی می‌شن که در حال حاضر توسط شرکت‌هایی مثل سامسونگ و ال جی تامین می‌شن.

تصویر از گوشی به تلویزیون
نوشته قبلی

چطور می‌تونیم عکس‌ها و ویدیو‌های آیفون رو روی تلویزیون تماشا کنیم؟

نوشته بعدی

اپل در حال فروش هومپاد۲ با ۵۰ دلار تخفیفه!

homepod2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید