عمر باتری MacBook Pro 2024 با نمایشگرهای کارآمدتر افزایش پیدا میکنه.

 عمر باتری مک بوک پرو با نور پس زمینه کارآمدتر در مدل های آینده افزایش پیدا میکنه.

این نشون میده که اپل از miniLED‌های روشن‌تر برای نور پس‌زمینه استفاده میکنه، اما حداکثر سطح روشنایی نمایشگرها رو افزایش نمیده.

انتظار میره عمر باتری مک بوک پرو افزایش پیدا کنه!

مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو از صفحه نمایش IPS LCD با نور پس‌زمینه miniLED استفاده می‌کنه – یعنی تعداد زیادی LED سفید خیلی کوچک. دیجی‌تایمز پیشنهاد می‌کنه که از آپدیت بعدی مک‌بوک پرو، اپل از miniLED‌های روشن‌تر استفاده میکنه.
 
به گفته منابع، انتظار میره اپل مدل های جدیدی از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی رو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ با نور پس زمینه miniLED عرضه کنه که می تونه روشنایی صفحه نمایش رو تا ۱۰ درصد نسبت به مشخصات نسل اول افزایش بده.
 
در حالی که اپل می تونه از این قدرت اضافی برای افزایش حداکثر روشنایی صفحه نمایش استفاده کنه، گزارش شده که این شرکت در عوض برای حفظ همون سطح روشنایی مدل های امروزی، برق رو کاهش میده. این امر مصرف انرژی نور پس زمینه رو کاهش میده و در نتیجه عمر باتری رو افزایش میده.
این منابع گفتن که افزایش روشنایی به منظور بهبود کیفیت تصویر نیست، بلکه به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و بهبود عمر باتریه و افزودن که دستگاه های جدید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ عرضه میشن.
 
مدل های بعدی مک بوک پرو چه زمانی عرضه می شن؟
 

ین سایت پیشنهاد می‌کنه که مدل‌های جدید در سه ماهه پایانی سال لانچ میشن، اما این ممکنه اشاره‌ای به جمع‌آوری سهام قبل از عرضه در سال ۲۰۲۴ باشن. در هر صورت، منابع موثق نشون میدن که مشتریان تا سال آینده نمی‌تونن دستگاه‌های جدید رو در اختیار بگیرن.

بلومبرگ گزارش داد که اپل آزمایش تراشه M3 Max رو شروع کرده که گمان میره برای مدل جدید مک بوک پرو در تابستان طراحی بشه.

تراشه M3 Max که نسخه پیشرفته مک‌بوک پرو جدید رو تامین می‌کنه، دارای ۱۲ هسته با کارایی بالا برای انجام کارهای بسیار سخت و چهار هسته کارآمد برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در زمانی که کاربر برنامه‌های فشرده‌تری رو اجرا می‌کنه، خواهد داشت. در مقایسه با M2 Max، چهار هسته CPU بیشتر و دو هسته GPU بیشتره.
 
اما همون منبع گفت که مدل های جدید تا سال ۲۰۲۴ در دسترس نخواهد بود. این موضوع در ماه بعد توسط تحلیلگر اپل، مینگ-چی کو، تکرار شد.
 
تراشه M3 اولین پردازنده ۳ نانومتری خواهد بود که اونو به مک تبدیل می کنه. حتی برای TSMC، ساخت تراشه‌های ۳ نانومتری چالش‌برانگیزه و این شرکت در ماه آوریل گفت که نمی‌تونه با تقاضای مشتریان برای اونا مطابقت داشته باشه. اپل تنها مشتری در حال حاضره.
 

مک بوک های OLED هنوز در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ انتظار میره که عرضه شه.

 
اگه به دنبال مک بوک OLED هستید، ممکنه لازم باشه صبور باشید. در حالی که در ابتدا گزارش هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اولین مورد ممکنه تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه بشه، آخرین گزارش ها به سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ اشاره می کنن.
 
گزارش این هفته توضیح میده که MacBook Pro در ابتدا قرار بود تا سال ۲۰۲۶ به OLED منتقل بشه. با این حال، اخیراً اپل تصمیم گرفته که این تغییر رو تا سال ۲۰۲۷ پیش ببره.
یکی از مسائلی که گفته میشه مانع از حرکت می شن، مشکل سوختگیه. در حالی که این موضوع بر روی صفحه‌های کوچک‌تر هم تأثیر میذاره، گفته می‌شه که اپل نگرانه که مک‌ها بیشتر وقتشون رو صرف نمایش محتوای ثابت می‌کنن – از طریق مواردی مثل انتخاب مالکان برای موقعیت‌های پنجره ثابت برای برنامه‌های مختلف.
 
واچ
نوشته قبلی

اینجا چیزای جدیدی در مورد ساعت جهانی بازطراحی شده در watchOS 10 اومده!

نوشته بعدی

دستور برخورد با عرضه و دپوی “دانگل آیکاس” و آیفون های ممنوعه

های جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید