نسل هفتم آیپد مینی نیز فاقد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد بود!

به تازگی شاهد انتشار گزارش جدیدی در مورد آیپد‌های جمع و جور و مینی جدید اپل هستیم که خبر‌هایی ناامید کننده برای طرفداران این محصول  داریم.

انتظار‌ داریم که اپل در آینده نزدیک، از نسل هفتم آیپد مینی رونمایی کنه. به تازگی، شاهد انتشار گزارشی توسط یکی از افشاگران هستیم که ادعا میکنه، نسل هفتم آیپد مینی هم فاقد نمایشگرهای‌ پروموشن با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود.

این افشاگر اعلام کرده که آیپد مینی ۷ نیز نمایشگری با نرخ نوسازی بالا نداره و فقط شاهد آپگرید چیپست سری A در این محصول خواهیم بود. شایعات مبنی بر احتمال عرضه نسل بعدی آیپد مینی به همراه نمایشگر‌های پروموشن، از زمان عرضه نسل ششم آیپد مینی در سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز شدن. این تبلت‌ها دارای مشکل خاصی بودن که موجب نمایش افکتی ژله-مانند در هنگام اسکرول می‌شد.

مشکل اسکرول ژله‌ای در نسل ششم آیپد مینی، در واقع نشانگر وجود Screen Tearing در نمایشگر این محصوله. این پدیده که به دلیل ناهماهنگی در فریم‌ریت ایجاد می‌شه؛ کاملا در هنگام حرکت یا اسکرول محسوس بوده و به نظر می‌رسه که بخشی از نمایشگر از بخش دیگه ی اون سریع‌تر عمل می‌کنه. به گفته اپل، این رفتار برای آیپد‌های با پنل LCD عادیه؛ چون این پنل‌ها به صورت خطی نوسازی می‌شن و بروز تاخیر در هنگام این نوسازی، موجب بروز این مشکل می‌شه.

در اواخر سال گذشته، شایعه‌ای درباره ی احتمال عرضه نسل‌های بعدی آیپد مینی با نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی ساخت سامسونگ در یکی از فروم‌های کره‌ای قرار گرفت؛ اما تا به حال خبری از این مدل نبوده و به نظر می‌رسه که این شایعه حقیقت نداشته. آقای «مارک گرمن» از خبرگزاری بلومبرگ، چندی پیش اعلام کرد که بعید نیست نسخه آپگرید شده‌ای از آیپد مینی طی سال ۲۰۲۴ معرفی بشه.

در ماه آگوست، «ShrimpApplePro» هم که یکی از افشاگران فعال در زمینه محصولات اپله؛ اعلام کرد که نسل بعدی آیپد مینی در حال ساخته و احتمالا تا پیش از پایان امسال، شاهد معرفی حداقل یه مدل آیپد جدید خواهیم بود. خبرگزاری دیجی‌تایمز هم طی گزارشی در ماه قبل اعلام کرد که اپل قصد عرضه یک آیپد جمع و جور طی سه ماهه آخر امسال رو داره.

در هر صورت، به نظر رسیده که اگه نسل جدید آیپد مینی تا قبل از تعطیلات پایان سال میلادی معرفی بشه؛ احتمالا فقط شاهد عرضه این محصول با چیپستی جدید هستیم و تغییرات دیگه ای رو ازش انتظار نداریم. نسل ششم آیپد مینی از چیپست A15 Bionic استفاده کرده و با توجه به حضور چیپست‌های A16 Bionic و A17 Pro در سری آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو، بعید نیست که یکی از این چیپست‌ها به آیپد مینی جدید هم راه پیدا کنه.

ایفون 14 و 15 پلاس
نوشته قبلی

مقایسه آیفون ۱۵ پلاس با آیفون ۱۴ پلاس

نوشته بعدی

آپدیت جدید فرمور ایرپاد پرو ۲ عرضه شد

پرو2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید