مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸

معرفی اپل واچ سری ۹ یکی از مهم‌ترین اتفاقات در مراسم واندرلاست اپل بود. بزرگ‌ترین تغییر این ساعت نسبت به قبل مربوط به استفاده از پردازنده S9 هست که تاثیرات زیادی روی عملکرد دستگاه داره. اما این تغییرات در برابر نسل قبل چقدر بیشترن و آیا دلایل کافی برای خرید Apple Watch Series 9 محسوب می‌شن یا نه؟ 

جدول مشخصات اپل واچ سری ۹ و اپل واچ سری ۸

در جدول زیر مشخصات اپل واچ سری ۹ و ۸ رو به صورت خلاصه مشاهده میکنیم.

 مشخصات سخت‌افزاری اپل واچ سری ۹مشخصات سخت‌افزاری اپل واچ سری ۸
سازندهاپلاپل
جنس بندآلومینیوم یا استیلآلومینیوم یا استیل
اندازه۴۱ میلی‌متری یا ۴۵ میلی‌متری۴۱ میلی‌متری یا ۴۵ میلی‌متری
صفحه نمایش۹۰۴ میلی‌متر مربع با رزولوشن ۴۳۰ در ۳۵۲ پیکسل۹۰۴ میلی‌متر مربع با رزولوشن ۴۳۰ در ۳۵۲ پیکسل
میزان روشنایی۲۰۰۰ نیت۱۰۰۰ نیت
باتری۱۸ ساعت۱۸ ساعت
سنسورهاسنجش دمای بدن، اکسیژن خون، ضربان قلبسنجش دمای بدن، اکسیژن خون، ضربان قلب
ویژگی‌های ارتباطیGPS و CellularGPS و Cellular
ابعاد۴۱ x 35 x 10.7 برای مدل ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ x 38 x 10.7 برای مدل ۴۵ میلی‌متری۴۱ x 35 x 10.7 برای مدل ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ x 38 x 10.7 برای مدل ۴۵ میلی‌متری
وزن۳۱ گرم (آلومینیوم) ۴۲٫۳ گرم (استیل) در مدل ۴۱ میلی‌متری و ۳۸٫۷ (آلومینیوم) گرم و ۵۱٫۵ (استیل گرم برای مدل ۴۵ میلی‌متری۳۲ گرم (آلومینیوم) ۴۲٫۳ گرم (استیل) در مدل ۴۱ میلی‌متری و ۳۸٫۸ (آلومینیوم) گرم و ۵۱٫۵ (استیل گرم برای مدل ۴۵ میلی‌متری
رنگصورتی، میدنایت، استارلایت، طلایی، نقره‌ای، گرافیتی، مشکی و قرمزصورتی، میدنایت، استارلایت، طلایی، نقره‌ای، گرافیتی، مشکی و قرمز
قیمت۴۰۰ دلار۴۰۰ دلار (احتمال کاهش در آینده نزدیک)

مقایسه طراحی اپل واچ سری ۹ و ۸

اپل واچ سری ۹ تفاوت خیلی کمی با نسل هشتم داره و این موضوع در طراحی بیشتر از قبل مشخصه. اپل در سری جدید ساعت‌های هوشمند خود تغییر زیادی رو ایجاد نکرده و حتی اندازه هر دو مدل ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری این دستگاه با نسل قبل کاملا یکیه.

یکسان بودن اندازه و تمام ویژگی‌های ظاهری دو دستگاه باعث شده تا با قرار دادن اپل واچ سری ۹ و ۸ در کنار همدیگه نتونید یکی رو از دیگری تشخیص بدید. با توجه به اینکه سال بعد دهمین سال عرضه نسل اول اپل واچ خواهد بود و مدتیه که تغییرات بزرگی در این ساعت‌ها مشاهده نکردیم.

مقایسه صفحه نمایش اپل واچ سری ۹ و ۸

در ادامه مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸ به صفحه نمایش دو دستگاه می‌رسیم که اینجا هم متاسفانه تفاوت چندان زیادی نداریم. نسخه ۴۱ میلی‌متری هر دو نسل دارای صفحه نمایش ۱٫۷ اینچی با رزولوشن ۴۳۰ در ۳۵۲ هستش. از سمت دیگه صفحه نمایش نسخه ۴۵ میلی‌متری یه کم بزرگ‌تره و ۱٫۹ اینچ ئه که به همین جهت رزولوشن صفحه نمایش اون ئهم بالاتره.

تغییر اصلی صفحه نمایش اپل واچ نسل ۹ در مقایسه با نسل هشت مربوط به  است. این میزان برای مدل جدید به ۲۰۰۰ می‌رسد که دو برابر بیشتر از ۱۰۰۰ نیت روشنایی نسل هشتم است. جالب است بدانید که حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش اپل واچ سری ۹ با آیفون ۱۵ برابر است.

مقایسه سخت‌افزار اپل واچ سری ۹ و ۸

بزرگ‌ترین تغییر اپل واچ‌های جدید مربوط به پردازنده اوناست و در واقع این بخش دلیل اصلی مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸ محسوب می‌شه و البته بزرگترین تغییر ایجاد شده که به چشم میاد. ساعت‌های جدید اپل از پردازنده S9 SiP استفاده می‌کنن که از نظر پردازش گرافیکی ۳۰ درصد نسل به اپل واچ نسل ۸ قدرتمندتره. وجود این چیپ امکان انجام دو کار جدید رو برای اپل واچ سری ۹ و اولترای ۲ فراهم کرده که به یکی از اونا در بخش بعدی میپردازیم.

مورد بعدی مربوط به استفاده از سیریه که اینجا هم شاهد تفاوت هستیم. به لطف پردازنده S9 SiP اپل واچ‌های جدید می‌تونن فرمان‌های سیری رو روی دستگاه پردازش کرده و اطلاعاتی مثل میزان خواب و وضعیت هوا رو بدون نیاز به اتصال به گوشی به اطلاع شما برسونه. بعضی از این فرمان ها و دستور های صوتی مثل شروع کردن یک فعالیت ورزشی هم نیازی به اینترنت نداره و شما میتونید بدون اتصال به اینترنت از اونا استفاده کنید.

استفاده از نسل جدید چیپ باند فوق عریض دیگه تغییر اپل واچ سری ۹ در مقایسه با نسل قبلی است. استفاده از این سنسور جدید باعث شده تا انجام کارهایی مثل پیدا کردن گوشی و ساعت بیشتر از قبل ساده‌تر بشه. همچنین این چیپ به شما امکان تعامل با HomePod برای انجام کارهایی مثل تغییر موسیقی و.. رو فراهم می‌کنه.

مقایسه سنسورهای اپل واچ سری ۹ و ۸

بخش بعدی مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸ مربوط به سنسورهای دو ساعت هستش که عملا تفاوتی با همدیگه نداشته و اپل از همون سنسورهای سال قبل روی نسل جدید اپل واچ استفاده کرده. هر دو ساعت سنسورهای سنجش اکسیژن خون، تشخص سقوط، کمک اضطراری و دماسنج رو دارن.

با اینکه سنسورهای دستگاه تفاوتی ندارن؛ به علت استفاده از پردازنده جدید در اپل واچ سری ۹ شاهد یه ویژگی جدید و انحصاری به اسم Double Tap هستیم یه ویژگی خیلی خفن! کاربرد این ویژگی برای زمان‌هاییه که به هر علتی دست دیگه ی شما مشغول بوده و باید از ساعتتون استفاده کنید.

در این شرایط تنها با دو بار زدن انگشت شست و اشاره دستی که ساعت رو به اون بستید، می‌تونید کارهای مختلفی مثل پاسخ دادن به تماس و قطع کردن هشدار رو انجام بدید. از کاربردهای دیگه ویژگی دابل تپ می‌تونیم به قطع و وصل کردن موسیقی، باز کردن ویجت و متوقف کردن تایمر اشاره کنیم.

مقایسه باتری اپل واچ سری ۹ و ۸

مقایسه باتری اپل واچ سری ۹ و ۸ عملا بی‌معنیه. دوام باتری هر دو دستگاه ۱۸ ساعته و اپل با وجود قرار دادن چیپ جدیدتر در سری جدید ساعت‌هاش، فکر به حال افزایش عمر باتری و بهینه سازی اون نکرده. میزان شارژ هر دو نسل هشتم و نهم اپل واچ در مدت زمان ۴۵ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد خواهد رسید و حتی در این بخش هم تفاوتی نداریم.

اپل واچ اولترا1و2
نوشته قبلی

مقایسه اپل واچ اولترا ۱ و ۲

نوشته بعدی

هنوز تا مک‌بوک پرو اولد ۳ سال فاصله داریم

جدید مکبوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نه =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید