تراشه ۳ نانومتری، قلب تپنده تمام مدل‌های سری آيفون ۱۶ خواهد بود

شایعه ها درباره مشخصات آیفون ۱۶ از بخش پردازنده ی اون شروع شده.در حالی که حدودا یک سال تا زمان رونمایی از خانواده آيفون ۱۶ زمان باقی مونده، شایعات پیرامون این محصولات ازچند وقت پییش در حال نقل شدنه. بر اساس آخرین حرف و حدیث‌ها، تمامی اعضای این خانواده به جهت برخورداری از سرعت بالا، از تراشه ۳ نانومتری TSMC مجهز خواهند شد. اپل سفارش این چیپست‌ها رو از الان به کمپانی اسم برده شده داده.

آیفون ۱۵ پرو و نسخه پرو مکس برای اولین بار میزبان تراشه ۳ نانومتری بودن که باعث بهبود توان و بالا رفتن عمر مفید باتری اون شده. اما نسخه استاندارد و مدل پلاس از همون تراشه A16 Bionic برخوردار هستن که روی آيفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس شاهد اون بودیم. اما این موضوع در سال آینده با تفاوت‌هایی روبرو شده و نسل دوم چیپست TSMC با لیتوگرافی ۳ نانومتری روی مدل استاندارد و پلاس هم قرار خواهد گرفت.

قبلا گزارش شده بود که اپل برای بهبود عملکرد پردازشی، از سیستم N3B به N3E نقل مکان میکنه. به این ترتیب کمپانی TSMC عملیات جایگزینی خط تولید رو از الان شروع کرده. در حال حاضر اپل حدود ۹۰ درصد از تولیدات تراشه TSMC رو به تنهایی برداشت کرده و به این ترتیب، بزرگ‌ترین مشتری این شرکت به حساب میاد. همچنین علاوه بر سامسونگ، سایر شرکت‌های فعال در حوزه ساخت گوشی‌های هوشمند هم به سیستم N3E کوچ خواهند کرد.

در حال حاضر، اپل از تراشه‌های N3B این شرکت استفاده می‌کنه و مهاجرت به سیستم N3E باعث می‌شه تا توانایی پردازنده افزایش پیدا کرده و از سمت دیگه، عمر مفید باتری دستگاه هم بالاتر بره.

طبق اعلام آقای Jeff Pu، همه ی مدل‌های خانواده آيفون ۱۶ با تراشه A18 اپل معرفی و عرضه خواهند شد. البته اپل از چیپست A18 روی مدل استاندارد و پلاس و از تراشه A18 Pro روی نسخه‌های پرو استفاده خواهد کرد. به این ترتیب شاهد بهبود توانایی پردازنده به میزان چشمگیری خواهیم بود و علاقمندان به مدل استاندارد یا پلاس، می‌تونن با خیال راحت‌تری نسبت به خرید این محصول اقدام کنند. تراشه A18 Pro نیز نسبت به مدل پیشین، با بهبود قابل ملاحظه‌ای روبرو خواهد شد.

البته این موضوع رو در ذهن داشته باشید که حدودا یک سال تا موعد معرفی سری آيفون ۱۶ زمان باقی مونده و ممکنه تصمیمات جدیدی از سوی مدیران اپل گرفته بشه. پس باید منتظر بمونیم و ببینیم در نهایت کدوم یک از شایعات که تا سپتامبر سال ۲۰۲۴ در دنیای تکنولوژی نقل خواهند شد، رنگ و بوی واقعیت به خود خواهند گرفت.

جدید ایفون سری 15
نوشته قبلی

دارندگان آيفون ۱۵ پرو مکس با نقص جدی در نمایشگر روبرو هستند!

نوشته بعدی

احتمال معرفی آی‌مک جدید با تراشه M2 و M2 Pro قوت گرفت

جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یازده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید