دارندگان آيفون ۱۵ پرو مکس با نقص جدی در نمایشگر روبرو هستند!

مشکل شایع در نمایشگرهای OLED ظاهرا گریبانگیر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس شده!

آیفون ۱۵ پرو و نسخه پرو مکس اون از همون روزای اول با مشکلات زیادی همراه بودن. رنگ تیتانیومی روی بدنه برخی از اونا به خوبی پرداخت نشده و برخی دیگه هم رنگشون یک دست روی سطح بدنه پخش نشده. بعضی از اونا از نمایشگری برخوردار هستن که به صورت درست روی بدنه سوار نشده. حالا شخصی با نام کاربری tarunvats33 به تازگی با ارسال تصویری در شبکه اجتماعی X، از مشکلی جدید رونمایی کرده.

ظاهرا آيفون ۱۵ پرو مکس از مشکل سوختگی یا burn-in در نمایشگر خود برخورداره و بدون توجه به چیزی که مشغول کار روی اون هستید، این مشکل ایجاد می‌شه. این مشکل معمولا روی نمایشگرهای OLED به وجود میاد. حتی اگه شما گوشی رو خاموش کنید، اثرات سوختگی رو صفحه نمایش این گوشی هوشمند اپل مشخص خواهد بود.

این مشکل حالا به وب‌سایت Reddit هم رسیده و کاربران زیادی، از این معضل ابراز شکایت و نارضایتی کردن. همون طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، هاله‌ای از کیبورد روی نمایشگر باقی مونده که جای تک تک دکمه‌ها به وضوح مشخصه! این مشکل ظاهرا برای ۵ نفر از کاربران دیگر هم رخ داده و به نظر معضلی جدی به حساب میاد که اپل باید فکری به حال اون بکنه.

مشکل burn-in معمولا از باقی موندن تصویر روی نمایشگر شروع می‌شه. در واقع شما یک هاله از صفحه قبل رو مشاهده می‌کنید که به مرور زمان از بین میره. پس اگه معمولا آیفون شما روی یک صفحه ثابت باقی می‌مونه، از انجام چنین کاری جلوگیری کرده و نمایشگر رو خاموش کنید. نرم‌افزارهایی که نیاز به باقی مانده صفحه روی یک حالت خاص هستن (مانند Google Maps)‌ رو می‌تونیم به عنوان کاندیدای اصلی این اتفاق به حساب بیاریم.

البته مشکل Burn-in زمان زیادی برای نمایش داده شدن نیاز داره و حالا که آیفون ۱۵ پرو مکس با چنین معضلی روبرو شده،‌ به نظر می‌رسه که مشکلاتی در حوزه توسعه و ساخت این صفحه نمایش وجود داره که نقص بزرگی به حساب میاد. این مشکل سخت‌افزاری بوده و با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری، رفع نمیشه.

های جدید
نوشته قبلی

آیپدهای جدید اپل این هفته معرفی خواهند شد

نوشته بعدی

تراشه ۳ نانومتری، قلب تپنده تمام مدل‌های سری آيفون ۱۶ خواهد بود

16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید