راهنمای خرید ایرپاد اپل، بررسی گجت‌های صوتی اپل

امروزه در کنار پیشرفت گوشی‌های هوشمند، لوازم جانبی مختلف و پرکاربردی برای این محصول ارائه میشه. کاربران با خرید هر یک از اونا می‌تونن کار کردم با گوشیشون رو بهبود ببخشن. قطعا هندزفری یکی از گجت‌هایی هست که در میان افراد مختلف از اهمیت و محبوبیت فوق‌العاده زیادی برخورداره. کمپانی‌های گوناگونی در سرتاسر جهان به تولید هدفون‌هایی مرغوب با قابلیت‌های مختلف و زیاد پرداختن. اما می‌توان گفت شرکت اپل یکی از موفق‌ترین اونا هست که در این عرصه فعالیت داره. افراد زیادی به دلیل کیفیت بالای تولید، خرید ایرپاد اپل رو ترجیح میدن. اما قطعا برای چنین کیفیتی لازمه که نسبت به بقیه برندها هزینه‌ی بیشتری رو متحمل بشید. با خرید ایرپاد اپل در دنیای موسیقی‌های خود غرق میشید. اگه در طول روز باید که مکالمات تلفنی زیادی برقرار کنید و وضوح پایین صدای مخاطب اذیتتون میکنه، خرید ایرپاد اپل راه حل مشکل شما خواهد بود.

ایرپاد ۲

هندزفری اپل مدل AirPods 2 یکی از محصولات بسیار خوب این کمپانی هستش. این مدل همواره به دلیل ویژگی‌های جذابش در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخورداره. بی‌شک اپل در کیفیت ساخت و طراحی تولیدات خود تقریبا بدون نقص به حساب میاد. این ویژگی هم در مورد نسل دوم هدفون بی سیم اپل با وجود پلاستیکی بودن بدنه‌ی اون کاملا صدق می‌کنه. کیس شارژ این هندزفری یکی از زیباترین‌ ها بین سایر مدل‌ها هست که مورد پسند بسیاری از خریداران قرار گرفته. همچنین به اندازه‌ی کافی سبک و مستحکم هست تا کاربران بتونن اون رو در هر مکان و زمانی بدون دردسر به همراه خودشون حمل کنن. وزن این قسمت فقط ۳۸ گرم هستش که به هیچ عنوان موجب ایجاد مزاحمت برای شما نمیشه. در قسمت پایین محفظه یک عدد پورت لایتنینگ قرار گرفته کاربران از طریق اون در مدت زمان کوتاهی باتری هدفون رو شارژ کنن. 

اگه که دقت کرده باشید یک عدد دکمه در قسمت پشتی هم مشاهده میکنید. مشکل اینجاست که هیچ نوشته‌ای در اطراف این دکمه وجود نداره تا خریداران با کاربرد اون آشنا بشه.  

طراحی متمایز

اما چیزی که واقعا طراحی این کیس رو متمایز می‌‌کنه آهنرباهایی هستش که به بسته شدن درب کمک می‌کنه. این خصوصیت احساس فوق‌العاده خوبی رو به شما منتقل میکنه. در ایرپادهای نسل گذشته‌ی اپل نشانگر LED در داخل قاب قرار داشت‌. بنابراین برای مشاهده‌ی اون نیاز بود که درب محفظه رو باز کنید. اما در این مدل چراغ مذکور در بخش خارجی تعبیه شده. پس به راحتی در هر زمانی بدون دردسر قادر به دیدن اون هستید. این نشانگر اطلاعات مختلفی رو از وضعیت شارژ دستگاه در اختیار خریداران قرار میده. 

وضعیت نشانگر LED در شرایط مختلف

به عنوان مثال اگه گوشی‌ها کامل شارژ شده باشن این چراغ به رنگ سبز خواهد بود. اگر انرژی اوناکامل نباشه به رنگ نارنجی در می‌آید. در صورتی که ایرفون‌ها رو از محفظه خارج نمایید این چراغ وضعیت باتری کیس رو به شما نشون میده. 

طراحی حرفه‌ای و ارگونومیک این مدل سبب می‌شه تا ایرفون‌ها به راحتی در داخل گوش کاربران قرار بگیرن. همچنین هنگام انجام فعالیت‌های مختلف به سادگی جدا نمی‌شن. بنابراین خیال خریداران از این بابت کاملا آسوده خواهد بود. البته برخلاف هندزفری‌هایی که دارای پد‌های سیلیکونی نرم هستن، ایرفون‌های این محصول ممکنه در گوش برخی از افراد کاملا فیکس نشن و همواره مقداری جابجا شود اما با این حال به طور ناخواسته به هیچ وجه جدا نمی‌شن.

همچنین هر کدوم دارای ابعادی به اندازه‌ی ۱۶٫۵×۱۸×۴۰٫۵ میلی‌متر هستن. این سایز موجب می‌شه تا شما بتونید اونا رو حتی در طولانی مدت بدون خستگی مورد استفاده قرار بدید. روی هر هدفون یک میکروفون کوچک و یک سنسور مخصوص قرار گرفته. میکروفون در برقراری ارتباط صوتی مفید می‌باشد و اون سنسور قابلیت‌های مختلفی رو به کاربران ارائه میده. 

ضعفی غیرقابل چشم‌پوشی کاربران رو در خرید ایرپاد ۲ اپل سردرگم کرد

یکی از بزرگترین عیوبی که می‌تونیم برای هندزفری بی‌ سیم اپل مدل ایرپاد ۲ در نظر بگیریم عدم توانایی اون برای مقاومت در برابر نفوذ آب هستش. این هدفون هیچ رتبه‌بندی رسمی رو شامل نمی‌شه. بنابراین خرید اون برای ورزش کردن و استفاده در زیر باران توصیه نمی‌شه.چون عرق بدن و قطره‌های باران می‌تونن به هدفون بی سیم ایرپاد ۲ آسیب وارد کنن. این کاستی برای محصولی در این رنج قیمت ضعف تقریباً بزرگی به حساب میاد. 

یکی از پیشرفت‌های این هدفون اضافه شدن دستیار صوتی به اون هستش. شما از طریق منوی تنظیمات خود می‌تونید اون رو فعال نمایید. سپس با گفتن عبارت Hey Siri فعال می‌شود و دستورات شما رو اجرا خواهد کرد. به لطف حسگرهای نوری موجود در ایرفون‌های اپل به محض وارد و خارج کردن اونا از گوش صدا به صورت اتوماتیک پخش و یا متوقف می‌شه. بنابراین از انجام‌ کارهای اضافه برای اجرای موسیقی خود بی‌نیاز هستید. روی گوشی‌های ایرپاد ۲ اپل پنل‌های لمسی تعبیه شده که بسیار حساس می‌باشن. کاربران تنها با یک کلیک ساده می‌توانند عملکرد هندزفری خود رو تغییر بده. برای مثال به تماس تلفنی پاسخ بدن یا اون زو رد کنن و به تغییر موزیک خودشون بپردازن.

صدایی با کیفیت اما در شرایطی خاص

هندزفری وایرلس اپل مدل AirPods 2 دارای کیفیت صدای بسیار خوبی هست و رضایت تمام خریداران رو جلب کرده. به لطف درایورهای فوق‌العاده، خریداران باسی قدرتمند رو دریافت می‌کنن. اما مشکلاتی در این زمینه هم وجود داره که ممکنه مانع از رسیدن صدایی لذت‌بخش به گوش شما بشه. همونطور که گفتیم احتمال داره ایرفون‌های این گجت به طور کامل داخل گوشی بعضی از افراد مهر و موم نشن. بنابراین هدفون‌‌ها هنگام استفاده در زوایای مختلف قرار می‌گیرن و صدایی متفاوت از هر یک پخش می‌شن. 

پس برای اینکه بیشترین بهره رو از اونا ببرید نیازه که گوشی‌ها رو در بهترین موقعیت خود قرار بدید. ایرپادها قادر هستن تا صداهای بلند با باس شدید رو به راحتی پخش کنن. اما در صورتی که بهترین جهت رو داشته باشن. این مدل از قابلیت نویز کنسلینگ برخوردار نیست. بنابراین اگه در مکانی شلوغ قرار داشته باشید به راحتی صدای دیگران رو خواهید شنید. از همین جهت صدایی که توسط هندزفری پخش می‌شن دچار افت کیفیت میشه. در نتیجه شما قادر هستید تا محتوای صوتیتون رو با کیفیت و شفافیت بسیار بالایی بشنوید. 

باتری رضایت‌بخش

کمپانی اپل ادعا می‌کنه که باتری این محصول فقط با یک بار شارژ حدود ۵ ساعت دوام میاره. در تست‌های مختلف این هندزفری حدود ۴ ساعت و ۷ دقیقه با استفاده از آیفون X و تنظیم اون روی کدک AAC فعالیت کرد. نتایج نشان میده که این محصول در مقایسه با نسخه‌ی قبلی حدود ۲۱ درصد پیشرفت داشته. این پیشرفت رو هم مدیون چیپستی بهینه‌تر هستیم.

ایرپاد ۳

همونطور که از اسم ایرپاد ۳ پیدا است، این محصول سومین نسل از هندزفری‌های بی‌سیم اپل هستش. از نظر طراحی و زیبایی، این مدل زیاد از نسخه‌های قبلی خود دور نمی‌شن. هندزفری مذکور با ساقه‌هایی کوتاه‌تر بیشتر شبیه ایرپاد پرو می‌باشد تا نسل دوم و یا اول اون. این طراحی جلوه‌ای ساده‌تر و ظریف‌تر به ایرپاد ۳ می‌بخشه که خیلی زیبا به نظر می‌رسه. درست مثل نسخه‌ی پرو، ساقه‌های این هدفون‌ هم مجهز به حسگرهای لمسی خازنی هستن. این ویژگی به شما اجازه میده تا بدون ایجاد هیچ‌گونه فشاری قادر به کنترل هندزفری خود باشید. مثل بسیاری از برندهای موجود در بازار کاربران می‌تونن توسط دکمه‌ها‌ی لمسی، تماس‌ها و موسیقی‌های خود رو کنترل نمایند. این پنل‌ها از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستن و با لمس کردن اونا صدای کوچک کلیک پخش می‌شه که خیلی جالبه. 

در این مدل هم هیچ‌گونه پد سیلیکونی وجود نداره. این به این معناست که هندزفری‌ها به طور کامل عایق صدا نیستن. تقریبا با استفاده از اونا می‌تونید هر چیزی رو در اطراف خود بشنوید. همچنین مقداری بسیار جزئی نشتی صدا از این محصول وجود دارد. ایرفون‌ها به گونه‌ای طراحی شدن که صدا رو مستقیما به داخل گوش شما منتقل می‌کنه. این موضوع زمانی که در یک مکان شلوغ قرار دارید فوق‌العاده موثره.

هر ایرپاد دارای ابعادی به اندازه‌ی ۳۰٫۷۹×۱۸٫۲۶×۱۹٫۲۱ میلی‌متر هست. این سایز برای یک هدفون بلوتوثی کاملا مناسبه. بنابراین حتی افرادی که گوش‌های کوچکی دارن دچار مشکل نخواهد شد. خریداران قادر هستن تا در بازه‌های طولانی از ایرپاد خود استفاده کنن. همچنین وزن ۴٫۲۸ گرمی ‌هر یک از گوشی‌ها در این امر بسیار تأثیرگذار واقع می‌شن. به گونه‌ای که بعد از گذشت مدتی سنگینی اونا رو احساس نخواهید کرد. 

بررسی طراحی حرفه‌ای ایرپاد اپل و مناسب برای فعالیت‌های ورزشی

 ایرپادها هنگام دویدن و انجام فعالیت‌های مختلف از گوش مصرف‌کنندگان جدا نمیشن. یکی از مشخصات فوق‌العاده‌‌ی هندزفری وایرلس اپل مدل AirPods 3 بهره‌مندی از گواهی IPX4 هست. این استاندارد نشون‌دهنده‌ی مقاومت هدفون در برابر قطرات باران و تعریق می‌باشد. بنابراین برخلاف نسل قبل، این گجت دوست‌داشتنی برای انجام فعالیت‌های ورزشی فوق‌العاده است. کیس شارژ اون هم بسیار شبیه آنچه که در ایرپاد پرو وجود داره می‌باشد. ساختاری جذاب و جمع و جور با دربی تاشو که به راحتی با یک دست باز می‌شود هر کاربری رو به خود علاقه‌مند می‌سازد. محفظه‌ی ایرپاد ۳ از ابعاد ۴۶٫۴۰×۵۴٫۴۰×۲۱٫۳۸ و وزن ۳۷٫۹۱ گرم برخورداره. این مقادیر به شما کمک می‌کنن تا اونا رو بدون مزاحمت در هر مکان و زمانی به همراه خود حمل کنید. 

درست مثل نسل دوم ایرپاد، یک عدد نشانگر LED در قسمت جلویی کیس قرار گرفته. اگه شارژ باتری‌ها کامل باشه این چراغ به رنگ سبز در میاد. و اگه ایرپاد برای جفت شدن با هر وسیله‌ای آماده باشه نشانگر به رنگ سفید چشمک می‌زنه. این بخش علاوه بر پرکاربرد بودن، موجب زیبایی بیشتر هندزفری می‌شه. در پایین قاب هم مثل همیشه یک عدد پورت لایتنینگ تعبیه شده. در جعبه‌ی این محصول یک عدد کابل شارژ مخصوص هم قرار گرفته. اما آداپتور مناسب رو بایستی که به صورت جداگانه خریداری نمایید. ایرپاد ۳ به طور کلی در بخش طراحی پیشرفت بزرگی کرده که می‌توان سرها رو به سوی خود بچرخونه.

پیشرفت چشمگیر در صدای پخش شده

به نظر می‌رسه که هندزفری وایرلس اپل مدل AirPods 3 در این زمینه یک گام بزرگ برداشته. این گجت با درایورهای سفارشی جدید و تقویت‌کننده‌های دامنه‌ی دینامیکی عرضه می‌شه. به گفته‌ی اپل قراره که خریداران صدایی با بیس قدرتمندتر با وضوحی بیشتر رو دریافت کنن. ایرپاد ۳ به لطف پشتیبانی از Adaptive EQ خود رو با گوش شما وفق میده. این فناوری صدای ایرفون‌ها رو بر اساس نحوه‌ی قرارگیری اونا در داخل گوش تنظیم می‌کنه. طبق ادعای اپل یک میکروفون رو به داخل صدا رو کنترل و سپس به وسیله‌ی الگوریتمی خاص امواج صوتی رو تنظیم می‌کنه تا صدایی شفاف رو دریافت نمایید. ایرپاد ۳ یک ترفند دیگه هم در آستین خود دارد. این مدل از فناوری صدای سه بعدی و فیلتر‌های صوتی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنه. 

انگار که امواج صوتی از هر جهت به سوی شما میاد، به گونه‌ای که در آهنگ‌های خود غوطه‌ور خواهید میشید. این ویژگی موجب می‌شه تا ایرپاد ۳ رضایت افراد علاقه‌مند به موسیقی رو جلب کنه. هدفون مذکور از کدک‌های SBC و AAC و کیفیت صدای بسیار خوبی رو به شما هدیه میده. اما در مقابل نوآوری‌های اخیر مثل Qualcomm aptX ضعیف‌تر عمل خواهد کرد. فناوری دالبی اتموس در تماشای فیلم بسیار تا بسیار خودنمایی می‌کنه. به طوری که انگار از خود شما هم بخشی از اون فیلم می‌باشید. در مورد تماس‌های تلفنی باید گفت که یک توری آکوستیک میکروفون‌ها رو می‌پوشونه که در کاهش صدای باد و شفاف سازی صدای شما نقش موثری داره. این گجت از کدک‌ AAC-ELD پشتیبانی می‌کنه که اپل میگه صدایی با کیفیت فول اچ دی رو منتقل خواهد کرد‌. در تست‌های انجام شده مخاطبان صدایی واضح رو دریافت کردن و متوجه امواج صوتی اضافه‌ای نشدن که این ویژگی بسیاری رو نسبت به خرید ایرپاد اپل ترغیب می‌کنه.

باتری قدرتمند

هندزفری بی‌سیم اپل مدل AirPods 3 2019 در مجموع حدود ۲۴ ساعت دوام میاره. این مقدار حدود ۵ ساعت از هدفون و ۱۹ ساعت دیگه از جعبه‌ی شارژ است. اما عمر باتری در نسخه‌ی جدید این محصول افزایش یافته. کاربران می‌تونن حدود ۳۰ ساعت از امکانات و قابلیت‌های اون بهره‌مند شوند. تنها با گوش کردن موسیقی، ایرفون‌ها حدود ۶ ساعت و هنگام مکالمه تقریبا ۴ ساعت دوام میاورد. اگه فرصت کافی برای شارژ شدن باتری‌ها به صورت کامل ندارید، می‌تونید تنها در مدت ۵ دقیقه با استفاده از شارژ سریع حدود یک ساعت از انرژی باتری بهره‌مند بشید. 

این ویژگی خارق‌العاده در شرایط ضروری به شما کمک بزرگی خواهد کرد. تمامی خصوصیات ذکر شده فوق‌العاده به نظر میرسه اما اگه صدای سه بعدی رو فعال کرده باشید عمر باتری به ۵ ساعت کاهش می‌یابد. این مقدار همون زمان پخش ایرپادهای نسل ۲ است. از اونجایی که صدای سه بعدی از دلایل اصلی خرید ایرپاد ۳ نسبت به نسل ۲ می‌باشد در حقیقت از عمر باتری بیشتری بهره نخواهید برد.

عملکرد تقریبا مشابه با نسل ۲

جای تعجب نیست که ایرپاد ۳ برای استفاده با دستگاه‌های اپل بهینه شده. بنابراین آیفون، آیپد یا مک بوک شما توسط یک لمس، اتوماتیک به این هندزفری متصل می‌شه. یک سنسور جدید تشخیص پوست در ایرپاد ۳ وجود داره که تشخیص میده آیا واقعاً ایرفون‌ها در گوش شما هستن یا نه. اگه هندزفری روی میز یا داخل جیب باشه به طور خودکار پخش موسیقی متوقف خواهد شد. این خصوصیات به عمر باتری شما کمک بسیاری می‌کنه. این مدل مثل ایرپاد نسل ۲ از دستیار صوتی اپل سیری پشتیبانی می‌کنه. 

اما میکروفون‌ها در دریافت صدای کاربران عملکرد بهتری دارن. شما می‌تونید از دستیار صوتی خود بخواید که پیام‌ها، اعلان‌ها و تقویم رو برای شما بخونه و یادآوری کنه. اگه گوشی اپلی دارید که دارای سیستم عامل IOS 15 هست از چند ویژگی اضافی بهره‌مند خواهید شد. به عنوان مثال می‌توان به صدای سه بعدی و ویژگی پخش اعلان‌ها اشاره کرد. این محصول از تکنولوژی بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰ استفاده می‌کنه. بنابراین پیوندی خیلی پرسرعت و پایدار تا شعاع ۱۰ متری در اختیار خریداران قرار می‌گیره.

این محصول به طور رسمی در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ عرضه شده. وقتی که برای اولین بار ایرپاد پرو رو در گوشتون قرار می‌دید سبک بودن اونا نظر شما رو جلب خواهد کرد. هر گوشی تنها ۵.۴ گرم وزن داره که تشخیص سنگینی اونا دشواره. این وزن ناچیز از نظر راحتی یک امتیاز مثبت به حساب میاد. اما از جهت های دیگه می‌تواند منفی نیز باشه. به راحتی می‌توان موقعیتی رو تصور کرد که کاربر یکی از هدفون‌ها رو گم کنه و برای مدتی متوجه نبود تون نشه. ساقه‌های این مدل بسیار کوتاه‌تر از ایرپاد‌های قدیمی می‌باشد اما تفاوت چندانی با نسل سوم اونا نداره. اگه دقت کنید یک حسگر خازنی رو در این بخش مشاهده می‌کنید که به صورت یک برآمدگی کوچک می‌باشد. شما باید این ناحیه می‌توانید قابلیت‌های مختلف هدفون اپلتون کنترل کنید. 

 

این محصول به طور رسمی در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ عرضه شد. زمانی که برای اولین بار ایرپاد پرو رو در گوش خود قرار میدید سبک بودن اونا نظر شما رو جلب خواهد کرد. هر گوشی تنها ۵.۴ گرم وزن داره که تشخیص سنگینی اونا دشوار می‌باشد. این وزن ناچیز از نظر راحتی یه امتیاز مثبت به حساب میاد. اما از جهات دیگه میشه منفی هم باشه. به راحتی می‌توان موقعیتی رو تصور کرد که کاربر یکی از هدفون‌ها رو گم کنه و برای مدتی متوجه نبود اون نشه. ساقه‌های این مدل خیلی کوتاه‌تر از ایرپاد‌های قدیمیه اما تفاوت چندانی با نسل سوم اونا نداره. اگه دقت کنید یک حسگر خازنی رو در این بخش مشاهده می‌کنید که به صورت یک برآمدگی کوچک می‌باشد. شما باید این ناحیه می‌توانید قابلیت‌های مختلف هدفون اپل خود را کنترل کنید. 

در ابتدای استفاده عادت کردن به این محصول ممکنه کمی سخت باشه. چون ساقه‌های کوتاه اون یافتن پنل لمسی رو مقداری دشوار می‌کنه. اما بعد از گذشت تنها چند دقیقه کاملاً برای شما عادی خواهد شد. خریداران توسط دکمه‌ی لمسی قادر به کنترل دستیار صوتی و تنظیم عملکرد‌های متفاوت مثل قابلیت کاهش نویز هستن. در داخل ایرپاد پرو یک شتاب سنج وجود داره و روی بدنه اون هم یک حسگر نوری قرار گرفته. این دو با همدیگه ارتباط دارن و زمانی که شما ایرفون رو وارد گوش خود وارد یا از اون خارج می‌کنید موسیقی به طور اتوماتیک پخش و متوقف می‌شه. 

تاثیرگذاری پدهای سیلیکونی کاربران را در خرید ایرپال اپل مصمم می‌کنه

برخلاف ایرپادهای نسل گذشته این محصول دارای پدهای سیلیکونی بسیار نرم و انعطاف‌پذیری می‌باشد. بنابراین کاملاً در گوش شما قرار می‌گیرد و به هیچ وجه جابه‌جا نخواهد شد. چه در حال دویدن باشید و چه روی مبل خانه استراحت می‌کنید، گوشی‌ها به هیچ عنوان ناخواسته جدا نمی‌شوند. هندزفری بی سیم اپل مدل ایرپاد پرو نیز دارای گواهی IPX4 می‌باشد. بنابراین در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است و تعریق شما هنگام فعالیت و ورزش هیچ تاثیری روی آن نخواهد داشت. در نهایت می‌توان گفت اگرچه ایرپاد پرو از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است اما سرتاسر آن کاملا مهندسی شده می‌باسد و طراحی خارق‌العاده‌ی آن تجربه‌ی بیماران بی‌مانندی را به شما هدیه می‌دهد. 

کیفیت صدایی بی‌نظیر

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ایرپاد پرو اپل کیفیت صدای فوق‌العاده بالای آن می‌باشد. این محصول به لطف درایور‌های سفارشی قدرتمند باسی بهبود‌یافته، فرکانس‌هایی واضح و دقیق و یک اکولایزر تطبیقی را ارائه می‌دهد. با تست این ایرپاد روی آهنگ‌های مختلف‌، متوجه‌ی صداهایی بسیار واضح و غنی با باسی قدرتمند شدیم. در مقایسه‌ی ایرپاد پرو با ایرپاد ۲ به راحتی می‌توان کیفیت بیشتر صدای پرو را تشخیص داد. صدای سه‌بعدی این گجت جذاب طوری به نظر می‌رسد که موسیقی از داخل سر شما پخش می‌شود. بنابراین احساس بی‌نظیری را در استفاده از آن تجربه خواهید کرد. 

قطعاً بخش عمده‌ای از این کیفیت به فناوری نویز کنسلینگ بستگی دارد. زمانی که آن را روشن می‌کنید به طرز شگفت‌انگیزی تغییرات وضوح صدا را احساس خواهید کرد. خریداران می‌توانند قابلیت حذف نویز را به راحتی از طریق دکمه‌ی روی ایرفون‌ها کنترل کنند‌. کمپانی اپل دو عدد میکروفون را در ایرپاد‌ پرو قرار داده است که امکان تجزیه و تحلیل صداهای داخلی و خارجی را فراهم می‌سازند. یکی از آن‌ها صدای پخش شده در گوش را کنترل می‌کند. این امر به منظور بررسی مناسب بودن کیفیت موسیقی که می‌شنوید صورت می‌گیرد. اگر وضوح آن مناسب نباشد طبق الگوریتمی خاص کیفیت را مطابق با شرایط تغییر می‌دهد.

دومین میکروفون صدای پس‌زمینه را خنثی می‌کند و محیط شنیداری بسیار آرام‌تری برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اگر در مکانی بسیار شلوغ هستید و موسیقی در حال پخش است، تمامی صدای اطراف شما حذف نمی‌شود. با اینکه بسیاری از این امواج خنثی می‌شوند اما همواره مقداری از آن‌ها را خواهید شنید. البته زمانی که در خیابان راه می‌روید عملاً تمام سر و صداهای اضافی را قطع می‌کند. تقریباً صدای وسایلی مانند موتورسیکلت یا فن‌ها و صدای باد را به ندرت خواهید شنید.

کاربری ساده

مانند سایر محصولات اپل برای اینکه ایرپاد پرو شروع به کار کند تنها کافی است که درب محفظه را باز کنید. با انجام این کار هندزفری بلافاصله به آیفون یا آیپد شما متصل می‌شود. اگر می‌خواهید که از همه‌ی ویژگی‌های پیشرفته‌ب این محصول استفاده کنید باید سیستم عامل IOS 13.2 یا بالاتر در گوشی شما وجود داشته باشد‌. این گجت به طور خودکار پس از اولین فعال‌سازی با تلفن شما و همه‌ی دستگاه‌های اپل جفت می‌شود. بنابراین نیازی به حساب iCloud یا انجام کارهای اضافی نخواهید داشت. 

یکی از عواملی که موجب می‌شود تا کیفیت صدای بهتری را بشنوید، قرار گرفتن صحیح ایرفون‌ها در گوش‌های شما می‌باشد. به همین منظور پدهای سیلیکونی مختلفی با سایزهای متفاوت به همراه این محصول ارائه می‌شود. خریداران می‌توانند بر اساس اندازه‌ی گوش خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. این مدل از طریق فناوری بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود. پیوند آن تا شعاع ۱۰ متری پرسرعت و پایدار خواهد ماند. بنابراین می‌توانید با کمترین میزان تاخیر از شنیدن محتوای صوتی موردعلاقه‌ی خود لذت ببرید و تجربه متفاوتی را از خرید ایرپاد اپل کسب کنید. 

باتری مناسب

اگر محفظه‌ی هندزفری ایرپاد پرو کاملاً شارژ شده باشد می‌تواند بیش از ۲۴ ساعت پخش را در اختیار شما قرار دهد. باتری هر یک از ایرفون‌ها هنگام گوش دادن به موسیقی حدود ۵ ساعت دوام می‌آورد. این مقدار با فعال بودن نویز کنسلینگ به ۴٫۵ ساعت کاهش می‌یابد. همچنین هنگام مکالمه‌ی تلفنی حدود ۳٫۵ ساعت به طور مداوم انرژی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. اگر در طول روز مدت زیادی را از هدفون خود استفاده کنید، تنها در یک هفته دو مرتبه نیازمند شارژ کردن این محصول خواهید شد. بنابراین به راحتی می‌توانید این هندزفری را در سفر نیز به همراه خود داشته باشید.

کاربرد دکمه‌ی پشت کیس ایرپادهای اپل

اول از همه باید بگوییم که این دکمه در دو موقعیت مختلف به کمک شما خواهد آمد. اولین کاربرد آن بازنشانی ایرپاد و کاربرد بعدی فعال کردن قابلیت اتصال به صورت دستی می‌‌باشد.

ریست کردن هندزفری تمام داده‌های ذخیره شده را حذف می‌کند و هرگونه اشکال و تنظیمات نادرست که مانع از عملکرد صحیح آن می‌شوند مانند قطع ناگهانی صدا یا افت کیفیت را از بین خواهد برد. برای انجام این کار مطمئن شوید که گوشی و ایرپاد شما هر دو دارای حداقل ۵۰ درصد شارژ می‌باشند. ابتدا ایرفون‌ها را داخل کیس قرار دهید و درب آن را ببندید. برای اینکه اتصال آن‌ها با گوشی قطع شود ۳۰ ثانیه منتظر بمانید. 

وارد تنظیمات بلوتوث شوید و در کنار اسم ایرپاد روی ایکون “i” کلیک کنید. سپس روی پایین‌ترین گزینه یعنی “Forget This Device” را لمس نمایید. در این زمان ایرپاد خود را نزدیک گوشی نگه دارید، درب آن را باز کنید و دکمه‌ی موجود در قسمت پشتی را نگه دارید تا نشانگر LED در جلوی محفظه چشمک بزند. حال درب کیس را ببندید و حدود ۱۵ ثانیه منتظر بمانید. ریست کردن با موفقیت انجام شد و تمامی تنظیمات به حالت اولیه‌ی خود برگشته‌اند. 

جمع بندی

با توجه به مشخصاتی که از این ایرپادهای جذاب ذکر کردیم می‌توان گفت که هر سه کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند و خرید ایرپاد اپل برای کاربران پلتفرم‌های مختلف می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد. همچنین در قبال این کیفیت ساخت بالا بایستی که هزینه‌ی بیشتری را نیز پرداخت کنید. بنابراین لازم است که برای خرید هر یک از آن‌ها دقت لازم را به خرج دهید. از نظر طراحی ،هندزفری ایرپاد پرو و ایرپاد نسل ۲ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما مقداری اختلاف با هندزفری اپل مدل AirPods 2 به چشم می‌خورد. در زمینه عملکرد و کیفیت صدا هر سه خصوصیات مربوط به خود را دارند‌. در بخش باتری نیز می‌توان گفت که تمامی محصولات مذکور می‌توانند تا مدت زمان مناسبی نیاز شما را مرتفع سازند.

مک بوک جدید
نوشته قبلی

مک‌ بوک‌های مجهز به تراشه M3 سال آینده میلادی از راه می‌رسه

نوشته بعدی

مقایسه مک بوک ایر و پرو M2

ی مک بوک ایر و پرو m2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید