اپل همچنان ۹۵ درصد از محصولاتش را در خاک چین تولید می‌کند

چین همچنان به‌عنوان مرکز تولیدی اپل شناخته می‌شه و غول آمریکایی صنعت فناوری ۹۵ درصد از محصولاتش را در اون جا می‌سازه.
 

از سال قبل، اپل در حال منتقل‌کردن خط‌تولید محصولات خود به کشورهای دیگر ازجمله هند بوده. امسال استقبال مردم چین از آیفون ۱۵ به‌اندازه‌ی آیفون ۱۴ نبود و این موضوع می‌تونه هشداری برای اپل باشه؛ چون چین بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند دنیا رو داره و سومین بازار بزرگ اپل محسوب می‌شه.

رابطه‌ی کوپرتینویی‌ها و چینی‌ها بهتر از همیشه است. تازه‌ترین گزارش‌ها نشون میده که چین همچنان بیش از ۹۵ درصد از محصولات اپل رو تولید می‌کنه.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ادامه‌ی سفرش به چین، سری به کارخانه‌ی فاکس‌کان زده. در این بازدید، او تأکید کرد که بیشتر محصولات اپل ازجمله گوشی آیفون، آیپد، آل این وان، مک بوک و اپل واچ هنوز در چین تولید میشن.

از مدتی قبل، اپل سعی کرده خطوط تولید خود رو از چین انتقال بده. گفته می‌شه مدیران اپل به‌‌دلیل مشکلاتی که در پاندمی کرونا با اونا روبه‌رو شدن، این تصمیم رو گرفتن.اونا هند رو به‌عنوان مرکز تولید دوم خود در نظر گرفتن و قصد دارن اون رو به «کارخانه‌ی آیفون جهان» تبدیل کنن.

برنامه‌های جدید اپل هنوز در مراحل اولیه به‌سر می‌بره و منتقل‌کردن تولیدات از چین در آینده‌ی نزدیک امکان‌پذیر نیست. کوک در مصاحبه‌ای ادعا کرد که اپل در جست‌وجوی همکاری برد‌برد با شرکای زنجیره‌ی تأمین خود است.

وانگ لی‌ چون، رئیس هیئت‌مدیره‌ی فاکس‌کان، در مصاحبه‌ای گفت که شرکتش امسال سه مدل گوشی آیفون سری ۱۵ رو برای اپل تولید کرده. همچنین، او اعلام کرد که فاکس‌کان خود رو برای تولید هدست واقعیت مجازی بعدی اپل موسوم به اپل ویژن پرو آماده‌ می‌کنه.

های جدید و رونمایی از ان ها
نوشته قبلی

آیپد‌های جدید احتمالا در ماه مارس سال آینده میلادی معرفی خواهند شد

نوشته بعدی

آیفون ۱۶ به‌احتمال بسیار زیاد گران‌تر از آیفون ۱۵ خواهد بود

15 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید