نحوه غیر فعال کردن قابلیت NameDrop در آی‌اواس ۱۷

قابلیت نیم دراپ یکی از ویژگی‌های جدید و جذاب iOS 17 به‌شمار می‌رود اما اگر قصد غیرفعال کردن آن را دارید باید طبق روش زیر عمل کنید.

NameDrop یکی از امکانات و ویژگی‌های پلتفرم آی او اس ۱۷ به حساب می‌آید که مدت‌هاست در دسترس کاربران قرار گرفته و با کنار هم قرار دادن دو آیفون، می‌توانید اطلاعات و شماره تماس دو شخص را با یکدیگر تبادل کنید. این قابلیت در عین کاربردی بودن، ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد و نخواهند از آن استفاده کنند.

چرا که به این ترتیب حریم شخصی کاربران به خطر افتاده و هر شخصی که گوشی شما در دستش باشد،‌ می‌تواند از این طریق به اطلاعات تماس شما دست پیدا کند. به کمک آموزشی که در ادامه مطلب ارائه خواهد شد، شما می‌توانید قابلیت NameDrop را غیر فعال کنید و به این ترتیب، ریسک افتادن اطلاعات و شماره تماس‌تان در دست دیگران را به ۰ برسانید.

البته به گفته اپل، شما می‌توانید اطلاعاتی که از این طریق منتقل می‌شود را مدیریت کرده و اجازه ندهید تمامی اطلاعات در دسترس دیگران قرار گیرد. همچنین زمانی که دو آيفون روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند، دو آپشن پیش روی شما قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها Receive Only است و تنها امکان دریافت اطلاعات شخص مقابل را فراهم کرده و هیچ اطلاعاتی از شما در دسترس فرد مقابل قرار نمی‌گیرد. گزینه دیگر Share است که با زدن آن، اطلاعات شما منتقل شده و اطلاعات شخص دیگر هم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

namedrop

با تمام این تفاسیر اگر همچنان تمایل دارید قابلیت NameDrop را غیر فعال کنید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  2. به قسمت General بروید.
  3. به دنبال بخش AirDrop بگردید و وارد آن شوید.

حالا کافی است سوییچ Bring Devices Together را در وضعیت غیر فعال قرار دهید. به همین سادگی قابلیت NameDrop غیر فعال خواهد شد. هر زمان که تصمیم گرفتید این ویژگی برای شما کاربردی است و تمایل به استفاده از آن دارید، با طی کردن همین مراحل، سوییچ مربوطه را در وضعیت فعال تنظیم کنید.

m1 پل
نوشته قبلی

تراشه M1 اپل در مقابل پردازنده جدید کوالکام شکست خورد!

نوشته بعدی

آیپد‌های جدید احتمالا در ماه مارس سال آینده میلادی معرفی خواهند شد

های جدید و رونمایی از ان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + بیست =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید