تولید باتری اختصاصی برای آیفون؛ اپل خودمحورتر می‌شود

اپل احتمالاً روی باتری‌های جدیدی کار می‌کند که ابتدا وارد آیفون می‌شوند؛ اما شاید به خودرو برقی این شرکت هم راه پیدا کنند.
 

اپل در تلاش است تا وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی را کاهش دهد و محصولاتش را با رویکرد مستقل بسازد. پیش‌تر گفته شده بود که اپل روی مودم اختصاصی و نمایشگر اختصاصی کار می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری ETNews، اپل به فکر تولید باتری اختصاصی نیز افتاده است و احتمالاً این باتری پس از سال ۲۰۲۵ وارد گوشی آیفون خواهد شد. اپل از چند سال قبل کار روی باتری اختصاصی را شروع کرده است.

باتری اختصاصی اپل در درجه‌ی اول برای گوشی آیفون تولید می‌شود؛ اما احتمالاً بعدها وارد آیپد و سایر محصولات محصولات مثل مک بوک نیز خواهد شد. این احتمال وجود دارد که این باتری حتی در مدل‌های بعدی ویژن پرو هم استفاده شود. اپل توجه ویژه‌ای به مواد اولیه‌ی باتری جدیدش نشان می‌دهد و در پی تولید محصولی است که بسیار بهتر از باتری‌های امروزی باشد.

ظاهراً اپل برای بهبود عملکرد باتری‌اش می‌خواهد در تولید آن از موادی مثل نیکل و کبالت و منگنز به‌همراه آلومینیوم استفاده کند. اپل برای بهبود هرچه بیشتر، به فکر استفاده از نانولوله‌ی کربنی است.

شایعه‌ها اطلاع میدهند که اپل روی خودرو برقی هم کار می‌کند. به‌احتمال زیاد باتری جدید این شرکت در اپل کار نیز استفاده خواهد شد. فعلاً تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی اپل کار وجود ندارد؛ اما برخی از افشاگران می‌گویند خودرو اپل اواخر دهه‌ی جاری میلادی از راه می‌رسد.

شایعات
نوشته قبلی

اپل شایعات را تکذیب کرد: آی‌مک ۲۷ اینچ تولید نمی‌شود

نوشته بعدی

پردازنده M3 Ultra اپل به‌این‌زودی‌ها معرفی نمی‌شود

جدید اپل 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید