اپل از نمایش تبلیغ برندهای رقیب در صفحه آمازونش جلوگیری می‌کند

قراردادی محرمانه به‌ منظور نمایش داده‌ نشدن تبلیغ برندهای رقیب اپل در صفحه‌ی محصولات این شرکت در فروشگاه آمازون منعقد شده است.
 

به‌گزارش اینسایدر، صفحه‌ی محصولات اپل در آمازون معمولا بدون تبلیغات هستند؛ اما برای سرسخت ترین رقیب آن، یعنی سامسونگ، همچنان تبلیغات نشان داده می‌شود.

هنگامی‌که آمازون محصولات رقیب یکی از شرکت‌ها را در صفحه‌ی نتایج جست‌و‌جو فهرست می‌کند، این نمایش معمولاً به‌صورت محصولات یا خدمات مرتبط با همان شرکت و با امتیاز چهار‌ستاره در وب‌سایت هستند.

در وب‌سایت آمازون، هنگام نمایش محصولی مثل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳، فهرست رقیب تولید‌کننده‌ی آن در قالب بنر در بالای صفحه به‌همراه قیمت‌گذاری و رتبه‌بندی نمایش داده می‌شود؛ اما به‌دلیل قرارداد مذکور، دیگر برای محصولات اپل از‌جمله آیفون و مک بوک و آیپد، موردی نمایش داده نمی‌شود.

قرارداد بدون آگهی در سال ۲۰۱۸ اجباری شد؛ همان زمانی‌که کوپرتینویی‌ها فهرست‌کردن محصولات خود در آمازون را شروع کردند. جف ویلک، مدیر سابق خرده‌فروشی آمازون، در ایمیلی که قبلاً کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان منتشر کرده بود، نوشت: «اپل نمی‌خواهد به‌جز فروش محصول خود، محصول برندهای رقیب نمایش داده شود.»

همچنین سخن‌گوی شرکت اپل، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت ورج، قرارداد را تایید کرده و گفته که آمازون در برخی از جست‌و‌جوهای مربوط‌ به محصولات اپل، نمایش تبلیغات را محدود می‌کند. در این گزارش، ارزش قرارداد بین اپل و آمازون رو نمیدانیم.

ترمز رقبایش را می‌کشد
نوشته قبلی

۸۰ هسته گرافیکی در M3 Ultra؛ اپل ترمز رقبایش را می‌کشد

نوشته بعدی

شایعات آیفون ۱۷ از همین‌حالا به گوش می‌رسند

17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید