اولین جزئیات از باتری آیفون ۱۶ پرو فاش شد؛ شارژدهی بهتر می‌شود؟

باتری آیفون ۱۶ پرو ظرفیت بیشتر  دارد و همینطور قاب فلزی مات . افشاگری در ایکس یا توییتر سابق تصاویر این باتری را فاش کرده است.
 

  کاربر Kosutami، تصاویری از برخی قطعات گوشی آیفون ۱۶ را در ایکس به‌اشتراک گذاشته است و اولین عکس‌های فاش‌شده از باتری این گوشی هستند.

 این باتری برای نمونه‌‌ی اولیه‌ای از آیفون ۱۶ پرو طراحی شده است و ظرفیتش به ۳٬۳۵۵ میلی‌آمپرساعت می‌رسد. ‌آیفون ۱۵ پرو باتری ۳٬۲۷۴ میلی‌آمپرساعتی دارد؛ پس، باتری آیفون ۱۶ پرو احتمالاً ۲٫۵ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی‌اش خواهد بود. باتری جدید نیز کانکتور بازطراحی‌شده دارد.

iphone 16 battery

 مهم‌ترین تغییر باتری جدید تعویض محفظه‌ی فویلی سیاه‌رنگ است که تاکنون در هریک از آیفون‌های استفاده‌شده، پوسته‌‌ی فلزی مات دارد. این تغییر باعث بهبود انتقال حرارت باتری می‌شود، بدون آنکه تأثیر مهمی در وزن آن ایجاد کند.ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ساعت هوشمند اپل قبلاً باتری‌هایی با محفظه‌ی فویلی سیاه‌رنگ داشت؛ اما از اپل واچ سری ۷ با ابعاد ۴۰ میلی‌متر، این باتری‌ها هم شروع به استفاده از پوسته‌های فلزی برای بهبود حرارتی کردند.

apple watch 40mm battery change
باتری‌های جدید (راست) و قدیمی (چپ) اپل واچ

تصاویر اولیه‌ی فاش‌شده شایعاتی را تأیید می‌کنند که پیش‌از‌این درباره‌ی تصمیم اپل برای بهبود سیستم انتقال حرارت آیفون ۱۶ مطرح شده بود.

علاوه‌بر باتری‌هایی با پوسته‌ی فلزی در آیفون ۱۶ پرو، تمامی اعضای سری آیفون ۱۶ حرارت‌گیر گرافن برای کاهش بیشتر دما دارند. گرافن هدایت حرارتی بسیار بیشتری از مس دارد که در‌حال‌حاضر به‌عنوان هیت‌سینک آیفون استفاده می‌شود. اپل مدتی است که به گرافن برای مدیریت حرارت علاقه‌مند شده و پتنت‌های مرتبط با حرارت‌گیرهای گرافنی را ثبت کرده است.

به‌نظر می‌رسد شرکت اپل این اقدام را با هدف پاسخ به مشکل گرم‌شدن زیاد آیفون ۱۵ پرو انجام داده‌. البته اپل موفق شد این مسئله را از‌طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS حل کند.

 استفاده از پوسته‌ی فلزی و حرارت‌گیر گرافنی، بر قیمت گوشی آیفون ۱۶ اثر میگذارد.

16 و 16 پلاس
نوشته قبلی

اپل هیچ بهبودی در نرخ نوسازی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس اعمال نخواهد کرد

نوشته بعدی

تغییر استراتژی اپل؛ مک بوک پرو در سال ۲۰۲۷ به نمایشگر لمسی مجهز می‌شود؟

اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید