غوغای آیفون ۱۵ در خانه‌ سامسونگ؛ کره‌ای‌ها عاشق پرچمدار اپل هستند

آمار جدید نشان می‌دهد ساکنان کره‌ی جنوبی علاقه‌ی زیادی به آیفون ۱۵ اپل دارند.
 

عرضه‌ی سری آیفون‌ ۱۵ اپل، بار دیگر تفاوت‌های منطقه‌ای در رفتار کاربران به خصوص در آسیا را به ما یادآوری کرد؛ درحالی که در کره‌ی‌ جنوبی، خانه‌ی سامسونگ، فروش مدل‌های تازه‌ی گوشی اپل سر‌به‌فلک گذاشته است، کمی آن‌سوتر، مردم سرزمین آفتاب تابان سعی دارند تا به هر روشی که شده دستشان را به مدل‌های مینی ساخته‌های اپل برسانند.

یکی از دلایل استقبال بی‌نظیر کره‌ای‌ها از مدل‌های جدید آیفون، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده توسط اپراتور‌های موبایلی این کشور برای پایین‌تر آوردن قیمت‌ این گوشی‌های گران‌قیمت است. افزوده شدن پشتیبانی از سرویس اپل پی نیز در میزان فروش‌ تأثیر گذاشته‌ است.

دلیل دیگر برای محبوبیت آیفون را باید در از بین رفتن یکی از نقاط قوت چندسال اخیر گوشی‌های سامسونگ جست‌و‌جو کرد؛ اپلیکیشن تماس مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ در کره، مجهز به ویژگی ضبط تماس هستند که ظاهراً بین کره‌‌ای‌ها بسیار محبوب است.

گوشی‌های اپل در حالت عادی در اپلیکیشن تماس خود به کاربر اجازه‌ی ضبط تماس‌ها را نمی‌دهند اما SK Telecom، اپراتور بزرگ کره‌ی جنوبی، ماه گذشته با در دسترس قرار دادن ویژگی ضبط تماس در اپلیکیشن آیفون خود، برگ برنده‌ی سامسونگ را سوزاند.

طبق گزارش Korea Herald، فروش دوره‌ای سری آیفون ۱۵ در مقایسه با فروش سری آیفون ۱۴ در مدت مشابه پارسال، نزدیک به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است. مدل‌ استاندارد آیفون ۱۵ رشد تقریباً دوبرابری را در آمار فروش تجربه کرد. حتی مدل گران‌قیمتی چون آیفون ۱۵ پرو مکس نیز شاهد افزایش بیش از ۴۲ درصدی فروش بود.

 با اینکه شرکت تحت رهبری تیم کوک آمار فروش آیفون را به صورت منطقه‌ای اعلام نمی‌کند، برخی باور دارند که استقبال زیاد کره‌ای‌ها از سری جدید آیفون، اپل را به ارتقای کره‌ی‌ جنوبی از یک کشور سطح ۳ به یک کشور سطح ۲ در اولویت عرضه ترغیب کند.

هنگام معرفی آیفون‌های جدید، اپل برای عرضه‌ی آن‌ها در کشور‌های مختلف از یک سیستم سطح‌بندی استفاده می‌کند؛ برای مثال، آیفون ۱۵ در ایالات‌متحده و بیش‌ از ۴۰ کشور دیگر روز ۳۱ شهریور در دسترس قرار گرفت، این تاریخ برای کشور‌های سطح ۲، ۷ مهر بود. مردم کشور‌های سطح ۳ مانند کره‌ی جنوبی باید تا ۳۱ مهر برای آیفون جدید صبر می‌کردند.

 

مردم ژاپن از غوغای جهان و کشور همسایه فارغ، به دنبال مدل‌های کوچک‌تر آیفون مثل آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی می‌گردند؛ طبق گزارش‌ها، از زمان معرفی سری آیفون ۱۵، فروش این دو مدل بیش‌ از دو برابر شده است.

اپل دیگر مدلی مثل آیفون ۱۳ مینی را از طریق وبسایتش نمی‌فروشد، ژاپنی‌ها برای به دست آوردن گوشی ریزاندام اپل، به سایت‌های دست‌دوم فروشی هجوم برده‌اند.

16 1
نوشته قبلی

نرخ نوسازی نمایشگر آیفون ۱۶ در حد گوشی‌های اقتصادی خواهد بود

نوشته بعدی

اپل «نمایشگر حریم شخصی» برای آیفون می‌سازد

سازی اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید