آیفون ۱۵ پرو بسیار محبوب‌تر از مدل عادی است

 
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در بین مردم بسیار محبوب هستند، چرا که ۷۱ درصد از کل آیفون‌های تولیدشده در ماه اکتبر (مهر و آبان) از این مدل‌ها بوده‌اند. همزمان آمار نشان می‌دهد که میزان تولید خانواده‌ی آیفون ۱۵ به مقدار ۱۶ درصد بیشتر از آیفون ۱۴ در مدت مشابه سال گذشته است.

براساس آخرین اطلاعات، اپل تا پایان ماه اکتبر (مهر و آبان) حدود ۷۰ میلیون پنل نمایشگر برای سری آیفون ۱۵ تولید کرده است؛ این یعنی ۱۶ درصد بیشتر از آیفون ۱۴ در سال گذشته و ۲۱ درصد بیشتر نسبت به آیفون ۱۳.

از زمان آغاز تولید در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس ۶۴ درصد از حجم تولید را به خود اختصاص داده‌اند و در ماه اکتبر (مهر و آبان)، مدل‌های پرو ۷۱ درصد از حجم تولید را به خود اختصاص دادند.

به‌دلیل تقاضای بیشتر برای دو مدل گران قیمت‌تر،تولیدکننده‌ی گوشی آیفون توانست میانگین قیمت فروش سری آیفون ۱۵ را در مقایسه با آیفون ۱۴ پنج درصد افزایش دهد؛ البته مدتی قبل گفته شد میانگین فروش آیفون روند نزولی دارد.

اپل توانست در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳، یعنی بین ماه‌های جولای تا سپتامبر (تیر تا شهریور)، ۴۳٫۸ میلیارد دلار از فروش آیفون درآمد داشته باشد که ۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

 
 

اختلاف در آمار اخیر DSCC از آنجا نشئت می‌گیرد که اپل هنوز آمار فروش ماه اکتبر (مهر و آبان) را در نظر نگرفته است.

در ماه اکتبر، ۷۴ درصد از کل پنل‌های گوشی آیفون توسط سامسونگ دیسپلی، ۲۵ درصد توسط ال جی دیسپلی و یک درصد توسط شرکت چینی BOE تأمین می‌شد که پنل‌های آن از این زمان تنها در سری آیفون ۱۵ مورد استفاده قرار گرفته است.

با وجود شرایط دشوار اقتصاد جهانی، داده‌های DSCC پیش‌بینی می‌کنند که آیفون ۱۵ یک موفقیت چشمگیر برای اپل خواهد بود.

در اپل
نوشته قبلی

تیم کوک: می‌خواهید در اپل استخدام شوید؟ به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید

نوشته بعدی

رقیب ۴ هزار دلاری هدست اپل ویژن پرو رونمایی شد

ویژن پرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نه =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید