اپل شایعه‌ها را غیرمستقیم رد کرد: به مودم اهمیت می‌دهیم

 
 

شایعات اخیر به توقف فعالیت‌های اپل در توسعه‌ی مودم سفارشی ۵G اشاره می‌کنند و این یعنی سازنده‌ی گوشی آیفون همچنان به مودم‌های ساخت کوالکام متکی خواهد بود. جانی سروجی، رئیس تیم تراشه‌های اپل، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شرکت متبوعش سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه‌ی مودم ۵G انجام داده است؛ اما اشاره‌ای به موانع و مشکلات مسیر ساخت چنین تراشه‌هایی نکرد.

هنگامی‌که اپل برای اولین‌بار به خبرنگاران اجازه داد تا با انواع پردازنده سری M3 و عملکرد آن‌‌ها آشنا شوند، سؤالاتی درباره‌ی برنامه‌های آينده‌ی این شرکت از جانی سروجی و جان ترنوس شد. سروجی در جواب این سؤال که «اپل قصد دارد روی همه‌ی تراشه‌های محصولاتش کنترل کامل داشته باشد یا خیر؟»، اعلام کرد که شرکت متبوعش می‌خواهد بهترین محصولات روی کره‌ی زمین را بسازد و اگر تأمین‌کنندگان شخص‌ ثالث بتوانند قطعاتی مطابق با معیارهای این شرکت تولید کنند، از همین رویکرد استفاده خواهد کرد.

باتوجه‌به ویدئو مصاحبه‌ی جانی سروجی، مهندسان اپل در ساخت مودم‌های سفارشی ۵G با موانع و مشکلات متعدی مواجه شده‌اند؛ موضوعی که نشان می‌دهد توسعه‌ی سیستم‌-روی-چیپ (SoC) اختصاصی با ساخت مودم ۵G کاملاً تفاوت دارد.

انتظار می‌رود اپل اولین مودم سفارشی ۵G خود را اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ عرضه کند؛ به‌همین‌دلیل، فعلاً قرارداد تأمین مودم از کوالکام را تمدید کرده است.

درحال‌حاضر، اپل با فناوری‌های مودم‌های ۵G کوالکام فاصله‌ی زیادی دارد و مودم‌های ساخت غول فناوری کوپرتینویی با مشکلاتی مثل گرمای بیش‌از‌حد و عملکرد ضعیف مواجه شده‌اند. حتی در شرایطی که اپل از سد موانع یادشده عبور کند، انتظار داریم مودم‌های ۵G فقط در آیفون استفاده شوند و نه در آیپد و مک بوک و اپل واچ؛ زیرا این محصولات همچنان از مودم‌های کوالکام استفاده خواهند کرد.

مصاحبه‌ی جانی سروجی نشان می‌دهد اپل تمایلی ندارد به نتیجه‌بخش‌نبودن ساخت مودم ۵G سفارشی خود اعتراف کند. گفتنی است سروجی سال ۲۰۰۸ به اپل پیوست تا روی تراشه‌ی A4 کار کند و از آن زمان به‌دنبال ساخت تراشه‌های سفارشی برای همه‌ی محصولات شرکت متبوعش بوده است. اگرچه در این مسیر مشکلات زیادی وجود داشته است، سخنان سروجی از عزم جدی او برای رسیدن به اهداف مشخص حکایت می‌کند.

اپل
نوشته قبلی

اپل اعلام شکست کرد؛ کوپرتینویی‌ها پروژه توسعه مودم اختصاصی آيفون را متوقف کرده‌اند

نوشته بعدی

جیمیل در یک هفته دو بار از دسترس خارج شد

دسترس خارج شدن جیمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید