چک ۴ دلاری استیو جابز با قیمت ۴۶ هزار دلار در مزایده فروخته شد

 
استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل، چهار سال قبل از این که میلیونر شود، چکی ۴٫۰۱ دلاری به Radio Shack برای خرید باتری از بانک ولز فارگو نوشته بود. این چک در ۲۳ جولای ۱۹۷۶ (۱ مرداد ۱۳۵۵) نوشته شد و دیروز به‌قیمت ۴۶٬۰۴۳ دلار در مزایده‌ای فروخته شد.

این چک بیش از چهار سال قبل از این که جابز، استیو وازنیک و سهام‌دارهای دیگر اپل میلیونر شوند، نوشته شده بود. از زمانی که سهام اپل در سال ۱۹۸۰ عمومی شد، سهام پنج بار تقسیم شده است و خوش‌شانس‌ترین افراد، کسانی هستند که سهام را در آن سال به‌قیمت ۱۰ سنت برای هر سهم خریداری کرده‌ بودند.

بدون Radio Shack احتمالا زیاد اپل دیگر اپل نمیشد. وازنیک از سیستم میکرو کامپیوتری TRS-80 رادیو شک استفاده می‌کرد تا دستگاهی به نام Blue Box را بسازد و به کاربران بفروشد. Blue Box باعث می‌شد کاربران بتوانند تماس‌های راه دور رایگان داشته باشند.

وازنیک و استیو جابز برای اولین بار در این سرمایه‌گذاری شریک بودند و ۲۰۰ دستگاه Blue Box را به قیمت ۱۵۰ دلار فروختند. امروز، اپل بالاتر از شرکت Radio Shak ایستاده است؛ چرا که رادیو شک به شرکت Unicomer Group فروخته شد.

پیش از این، نسل اول گوشی آیفون با فضای ذخیره‌سازی ۸ گیگابایتی و بسته‌بندی باز نشده، در مزایده به‌قیمت ۱۰٬۵۴۶ دلار فروخته شده بود. قبل‌تر، نسل اول آیفون به‌قیمت عجیب ۱۵۸٬۶۴۴ دلار هم در مزایده‌ای به‌فروش رفته بود.

کیبورد
نوشته قبلی

هشدار به کاربران آیفون؛ این کیبورد سفارشی را نصب نکنید

نوشته بعدی

لوازم جانبی اپل با پورت USB-C احتمالا بهار ۲۰۲۴ از راه می‌رسند

موس و مجیک کیبورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید