خطر انفجار پاوربانک لنوو؛ یک مدل خاص از بازار جمع‌آوری می‌شود

لنوو اعلام کرد یکی از محصولاتش را به‌دلیل خطراتی مرتبط با آتش‌سوزی و انفجار از بازار جمع‌آوری می‌کند. قیمت پاوربانک لنوو در زمان عرضه حدود ۱۴۰ دلار بود که برای شارژ لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. این شرکت می‌گوید پاوربانک‌های مشکل‌ دار بین دسامبر ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ تولید شده‌اند و از شماره قطعه‌ی ۴۰ALLG2WWW بهره می‌برند.

پاوربانک‌ آسیب‌دیده‌ی لنوو در بازارهای مختلف ازجمله ایالات‌ متحده عرضه به‌فروش رسید. احتمال شل شدن پیچ‌ های داخلی این محصول می‌تواند منجر به ایجاد اتصال کوتاه و افزایش بیش‌ازحد دمای باتری لیتیوم-یونی شود. امروزه بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی از باتری‌های لیتیوم-یونی بهره می‌برند اما این قطعه در کنار همه‌ی مزیت‌هایش خطر آتش‌سوزی نیز دارد. باتری مذکور می‌تواند به‌شدت با هوا واکنش نشان دهد و گرمای زیادی تولید کند که می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود. اگر به فناوری باتری علاقه دارید، توصیه می‌شود سری به مقاله‌ی آشنایی با انواع باتری موبایل بزنید.

مقیاس فراخوان جمع‌آوری پاوربانک لنوو را نمی‌دانیم. اگر شما هم یکی از دارندگان این پاوربانک هستید، توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر استفاده از آن را متوقف کنید دیگر از آن استفاده نکنید. لنوو از دارندگان پاوربانک مورد اشاره خواست تا شماره سریال دستگاه را وارد کرده و در صورت تأیید، درخواستی برای تعویض ثبت کنند. کاربران باید عکس واضح و باکیفیتی از برچسب سریال پاوربانک برای لنوو ارسال کنند و اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس خود را نیز ارائه دهند.

پاوربانک لنوو همچنین باید طبق قوانین در محل دفع شود. این شرکت می‌گوید دستگاه قدیمی را در محلی دور از سکونت رها کنید. البته انجام این کار به‌خصوص در آمریکا باید طبق قوانین ایالتی محل زندگی افراد انجام شود. 

بانک
نوشته قبلی

این پاوربانک ۷۰۰ هزار تومانی همزمان آیفون ۱۵ و ایرپاد را شارژ می‌کند

نوشته بعدی

مک استودیو و مک پرو اواخر ۲۰۲۴ به تراشه قدرتمند M3 Ultra مجهز می‌شوند

استودیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید