دوربین آیفون ۱۶ پرو حرفه‌ای‌تر می‌شود؛ رقابت داغ با گلکسی S24 اولترا

 
 

افشاگری در شبکه‌ی اجتماعی ویبو می‌گوید که اپل قصد دارد سال آینده آیفون ۱۶ پرو را به‌عنوان نخستین آیفون‌ بهره‌مند از دو حسگر ۴۸ مگاپیکسلی به بازار عرضه کند تا دوربین تله‌فوتو، تنها حسگر ۱۲ مگاپیکسلی باقی‌مانده در این گوشی‌ باشد.

ارتقای دوربین فوق عریض آیفون به ۴۸ مگاپیکسل به آن اجازه می‌دهد تا نور بیشتری دریافت کند. این تغییر ثبت عکس‌های بهتر هنگام عکاسی در حالت ۰٫۵ برابری به‌ویژه در محیط‌های کم‌نور را به‌همراه خواهد داشت.

گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو در‌حال‌حاضر دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارند که برای بهبود تصویربرداری در نور کم، از فناوری ترکیب پیکسل‌ها (ادغام داده‌های ۴ پیکسل مجاور) استفاده می‌کند. انتظار می‌رود در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس این فناوری به دوربین فوق عریض نیز برسد که درحال‌حاضر حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی به کاربران آیفون ۱۶ پرو کمک می‌کند تا تصاویری با فرمت ProRAW را با دوربین فوق عریض ثبت کنند. این عکس‌ها برای انعطاف‌پذیری بیشتر در ویرایش، جزئیات بیشتری را در فایل تصویر حفظ می‌کنند و می‌توان آن‌ها را در اندازه‌های بزرگ چاپ کرد.

شایعه‌ی جدید پیش‌بینی جف پو را درباره‌ی تغییرات دوربین و پشتیبانی آیفون ۱۶ پرو از وای‌فای ۷ تأیید می‌کند. انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۵ با افزودن دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی به آیفون ۱۷ پرو، هر سه دوربین گوشی پرچم‌دار خود را به حسگر‌هایی با وضوح یکسان مجهز کند.

منبع این خبر سابقه‌ی نسبتاً درخشانی در افشای اطلاعات دقیق درباره‌ی برنامه‌های اپل دارد و نخستین منبعی بود که عرضه‌ی آیفون ۱۴ با رنگ زرد، قابلیت ضبط ویدئو مکانمند (سه‌بعدی) در آیفون ۱۵ پرو و جزئیات به‌روزرسانی سخت‌افزاری اپل واچ سری ۹ را فاش کرد. 

واچ 3
نوشته قبلی

مهندسان اپل برای نجات کسب‌و‌کار ۱۷ میلیارد دلاری اپل واچ دست‌به‌کار شدند

نوشته بعدی

آیفون ۱۶؛ اپل سیاست دو تراشه را در گوشی‌های جدیدش کنار می‌گذارد؟

16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید