۵ ویژگی کاربردی دوربین‌های آیفون

ویدیوی فضایی (Spatial Video)

 این ویژگی که در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با سیستم عامل iOS 17.2 یا بالاتر قابل استفاده است، این قابلیت توانایی این را دارد که فیلم‌ها را در قالب سه بعدی ضبط کند و سطح جدیدی از عمق و واقع گرایی را به فایل‌های تصویری خود بیاورند.

spatial video apple visioin pro 2207cf4216

فناوری پشت ضبط ویدیوی فضایی شامل استفاده از دوربین‌های اصلی و فوق عریض آیفون ۱۵ پرو است. هنگام ضبط آیفون به طور یکپارچه ورودی‌های این دوربین‌ها را ترکیب می‌کند تا یک فایل ویدیویی واحد ایجاد کند که  چشم انداز سه بعدی دارد. این امر از طریق تکنیک‌های پیچیده فیلم‌برداری محاسباتی به دست می‌آید که به‌طور هوشمند میدان دید را از دوربین اولترا واید برای مطابقت با دوربین اصلی مقیاس می‌دهد.

نتیجه ویدیویی است که اگرچه از نظر فنی دو بعدی است، اما توانایی این را دارد که با استفاده از دستگاه های مخصوص به صورت سه بعدی هم در بیاید. بعد فضایی اضافه شده به این ویدیوها حس غوطه‌وری و حضور را ایجاد می کند که بسیار فراتر از ویدیوهای سنتی است و ظاهرا باعث می‌شود بیننده احساس کند که در واقع بخشی از لحظه ثبت شده است.

حالت سینمایی (Cinematic Mode)

مواقعی که وقتتان آزاد است، زمان خوبی برای کاربران آیفون ۱۳ و مدل های جدیدتر است تا حالت سینمایی را امتحان کنند. حالت سینمایی از الگوریتم‌های محاسباتی پیشرفته برای فوکوس خودکار روی سوژه‌ها و محو کردن خلاقانه پس‌ زمینه استفاده می‌کند، مشابه آنچه در فیلم‌برداری سطح بالا می‌بینید.

حالت سینمایی به کاربران اجازه می دهد تا با تغییر فوکوس از یک موضوع به موضوع دیگر، به روشی خلاقانه روی جزییات تمرکز کنند. حالت سینمایی همچنین با تنظیم خودکار فوکوس هنگام ورود یا خروج افراد از کادر، یا زمانی که موضوع ویدیو در جهت دیگری به نظر می رسد، ثبت این لحظات را ساده می‌کند.

لنز اولترا واید برای عکس‌های گروهی

لنز فوق عریض که در اکثر مدل‌های آیفون از آیفون ۱۱ شروع می‌شود، مزایای منحصر به‌ فردی را ارایه می‌کند.

لنز اولترا واید به ویژه در عکاسی در فضاهای محدود که گرفتن کامل آن با یک لنز واید استاندارد دشوار است مهارت دارد. یکی از مهمترین مزایای لنز اولترا واید توانایی آن در قرار گرفتن بیشتر در کادر بدون نیاز به حرکت به عقب است. این موضوع به ویژه در جمع‌های خانوادگی که ممکن است بخواهید گروه بزرگی از افراد را در یک عکس ثبت کنید بسیار مفید است.

حالت پرتره

سری تولید آیفون ۱۵ بهبودهای قابل توجهی را در حالت پرتره ارایه کرد. اکنون کاربران می‌توانند فوکوس تصویر را تنظیم کنند یا پس‌زمینه تاری را پس از ثبت آن اضافه کنند، حتی اگر حالت پرتره در ابتدا انتخاب نشده باشد.

این قابلیت ویرایش پس از عکس به شما امکان می‌دهد تا نقاط کانونی مختلف را آزمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که هر پرتره سوژه را به جذاب‌ترین و جالب‌ترین شکل ثبت می‌کند. این بهبود به ویژه برای گرفتن عکس‌های سریع و جذاب از اعضای خانواده و حیوانات خانگی مفید است. لازم به ذکر است که حالت پرتره آیفون ۱۵ نیز برای عملکرد بهتر در شرایط نور کم اصلاح شده است.

سبک‌های عکاسی

«Photographic Styles» ویژگی معرفی ‌شده در سری آیفون ۱۳، یک تجربه عکاسی شخصی‌سازی شده را ارایه می‌دهد که می‌تواند به بهبود عکس‌های شما کمک کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا سبک عکاسی را که به طور خودکار روی عکس‌هایشان اعمال می‌شود، انتخاب و سفارشی‌سازی کنند و اطمینان حاصل شود که هر عکس زیبایی‌شناسی دلخواه آنها را منعکس می‌کند.

photographic styles iphone 13 b265f888d4

سبک‌های عکاسی فیلترهای یکسانی نیستند، در عوض آنها تنظیمات هوشمندی هستند که به طور انتخابی در قسمت‌های مختلف عکس مانند رنگ پوست و آسمان اعمال می‌شوند. سبک‌های عکاسی به‌طور هوشمندانه با شرایط نوری در هر عکس سازگار می‌شوند و برای حفظ رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی پوست تنظیم می‌شوند.

 

استیشن ۵
نوشته قبلی

آموزش انتقال بازی‌های پلی استیشن ۵ به هارد اکسترنال

نوشته بعدی

۱۰ ویژگی iOS 17 که کمتر کسی می‌داند!

او اس 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید