دستاورد بزرگ سامسونگ؛ قابلیت آپنه خواب گلکسی واچ تأییدیه FDA را دریافت کرد

 
 

اختلال وقفه‌ی تنفسی یا آپنه‌ی خواب که گریبان‌گیر افراد بسیاری است، می‌تواند به دیابت، بیماری قلبی یا بیماری‌های دیگر منجر شود و زندگی افراد را به‌خطر بیندازد. یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند به تشخیص این اختلال کمک کند، ساعت‌ هوشمند است.

طبق بیانیه‌‌ای رسمی، قابلیت تشخیص آپنه‌ی خواب ساعت هوشمند سامسونگ به تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) رسیده است. این حرکت گام بسیار بزرگی در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود، زیرا تمرکز این محصولات در سالیان اخیر روی موضوعاتی مانند تناسب اندام، نظارت بر قلب و اکسیژن خون بوده است.

آپنه‌ی انسدادی خواب (OSA) یک مشکل گسترده است و حدود ۳۹ میلیون آمریکایی با این اختلال دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. این تعداد در سطح جهانی به ۹۳۶ میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند. حدود ۸۰ درصد از کسانی که به اختلال مورد بحث مبتلا هستند، از این موضوع اطلاع ندارند.

آپنه‌ی انسدادی خواب (به همراه آپنه‌ی خواب مرکزی) رایج‌ترین نوع این اختلال به‌شمار می‌رود و باعث انسداد راه هوایی فوقانی فرد در هنگام خواب می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع ۲، نارسایی قلبی و کلیوی، فشار خون بالا و سکته‌ی مغزی را افزایش می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید که قابلیت تشخیص آپنه‌ی خواب ساعت‌های هوشمندش به افراد بالای ۲۲ سال امکان می‌دهد تا طی یک دوره‌ی نظارتی دو شبه، اختلال یادشده را تشخیص دهند. کاربران برای استفاده از ویژگی نام‌برده می‌توانند خواب خود را دو بار به مدت بیش از چهار ساعت در بازه‌ای ۱۰ روزه پیگیری کنند.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که قابلیت تشخیص آپنه‌ی خواب را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه خواهد کرد؛ احتمالاً به‌زودی انواع ساعت هوشمند اپل نیز به این ویژگی مجهز خواهند شد. باید دید که اضافه‌ کردن قابلیت مورد بحث چه تأثیری روی قیمت ساعت هوشمند خواهد گذاشت.

ios18
نوشته قبلی

تغییر بزرگ آیفون؛ iOS 18 با سبک طراحی ویژن پرو ساخته می‌شود

نوشته بعدی

قابلیت جنجالی EyeSight اپل ویژن پرو به‌ درستی کار نمی‌کند

پرو 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دوازده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید