سامسونگ همچنان رهبر بازار گوشی‌های تاشو است

 
طبق جدیدترین گزارش ترندفورس، در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵٫۹ میلیون گوشی تاشدنی به بازار عرضه شدند که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۵ درصدی عرضه‌ی سالانه است. گوشی‌های تاشدنی ۱٫۴ درصد از کل بازار موبایل در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادند.

به گفته‌ی ترندفورس، بالا بودن قیمت گوشی و نگرانی‌های مربوط به دوام آن‌ها از عمده‌ترین دلایل نرخ پذیرش پایین گوشی‌های تاشدنی است.

گوشی سامسونگ با سهم ۶۶ درصدی به سلطه‌ی خود بر بازار تاشدنی‌ها ادامه می‌دهد اما این عدد نسبت به سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است. انتظار می‌رود سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشدنی در سال ۲۰۲۴ به ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

اپل غایب بزرگ بازار گوشی‌های تاشدنی است و تاکنون هیچ آیفونی با این فرم‌فکتور عرضه نکرده. بر اساس شایعه‌های جدید ممکن است در سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه‌ی گوشی آیفون تاشدنی باشیم. این دستگاه برای پایان‌دادن به سلطه‌ی سامسونگ کار سختی در پیش خواهد داشت.

گوشی هواوی به لطف تقاضای زیاد در بازار چین، با سهم حدود ۱۲ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. هواوی ممکن است در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۰ درصد از بازار گوشی‌های تاشدنی را تصاحب کند. گوشی شیائومی با سهم بازار ۵٫۴ درصدی، در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.

پیش‌بینی شده است که حجم عرضه‌ی گوشی‌های تاشدنی در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۱۱ درصدی به ۱۷٫۷ میلیون واحد و سهم بازار آن‌ها در سال ۲۰۲۵ به دو درصد برسد.

2
نوشته قبلی

زمان انتشار One UI 6.1 برای گلکسی A54 و گلکسی A53 و گلکسی A52s لو رفت

نوشته بعدی

سامسونگ ۷۲ آسیب‌پذیری امنیتی گلکسی A71 را برطرف کرد

3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید