هزینه تولید هدست ۳۵۰۰ دلاری اپل ویژن پرو چقدر است؟

 
قیمت اپل ویژن پرو حتی در خارج از ایران هم بسیار زیاد است. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل از ۳٬۵۰۰ دلار برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌‌شود.

بر اساس گزارش CNBC به‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، هزینه‌ی قطعات ویژن پرو در مجموع ۱٬۵۴۲ دلار است. البته نباید فراموش کنیم که اپل برای بازاریابی و مونتاژ هم هزینه‌ی زیادی انجام می‌دهد.

گران‌ترین قطعه‌ی ویژن پرو، صفحه‌نمایش ۱٫۲۵ اینچی میکرو اولد است که دو عدد از آن در ساخت یک ویژن پرو استفاده می‌شود. این دو نمایشگر داخل هدست، جلوی هر یک از چشم‌های کاربر قرار می‌گیرند. اپل هر نمایشگر را ۲۲۸ دلار از سونی می‌خرد و برای دو عدد از آن‌ها در هر هدست ۴۵۶ دلار می‌پردازد.

پس از نمایشگرها، دومین قطعه‌ی گران‌قیمت هدست واقعیت مجازی اپل دو پردازنده‌ی M2 و R1 هستند. اپل گفته که پردازنده‌ی R1 برای پردازش ورودی از دوربین‌ها، سنسورها و میکروفون‌ها و پخش تصاویر به نمایشگرها در عرض ۱۲ میلی‌ثانیه اختصاص داده شده است.

اپل حجم عرضه‌ی کمی برای ویژن پرو به‌عنوان یک محصول نسل اول در نظر دارد. تخمین زده شده است که اپل در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰۰ هزار دستگاه را عرضه خواهد کرد.

اپل معمولاً هزینه‌های قطعات را خیلی زودتر از موعد با تأمین‌کنندگان خود نهایی می‌کند. این هزینه‌ها فقط برای مواد اولیه هستند و سایر هزینه‌های تولید مانند مونتاژ، بسته‌بندی یا توزیع را شامل نمی‌شوند. اپل همچنین هزینه‌ی زیادی را صرف تحقیق و توسعه، فروش و بازاریابی کرده است.

برنده
نوشته قبلی

کنسول بازی تکنو ترکیب دسته حرفه‌ای با عینک واقعیت افزوده است بهترین ترکیب برنده

نوشته بعدی

بدترین محصول تاریخ اپل

محصول اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید