نمایشگر اولد آیپد پرو ۲۰۲۴ مشکل عجیبی دارد

آیپد پرو ۱۳ اینچ جدید اپل در هنگام نمایش محتوای HDR با مشکلی عجیب مواجه می‌شود.
 

به‌نظر می‌رسد که نمایشگر اولد برخی از مدل‌های جدید آیپد پرو، با مشکلی در نمایش محتوای HDR در برخی از سایه‌های آبی‌رنگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، بعضی از رنگ‌‌های آبی باعث ایجاد هایلایت‌هایی در حالت HDR می‌شوند و تقریباً به رنگ سفید در می‌آیند. این موضوع در تصاویر زیر به وضوح قابل ملاحظه است.

ipad oled hdr blue highlight 2

 

برای شناسایی هایلایت‌های HDR، اپیزود پنجم سریال Stranger Things با استاندارد Dolby Vision روی آیپد پرو ۱۳ اینچ پخش شد. در صحنه‌ای از فیلم که شخص با لباس آبی نیروی دریایی در حال عبور از تونل طولانی با فضای آبی‌رنگ است، خطوط روی پیراهن، براق به‌نظر می‌رسند؛ مانند تار عنکبوت سفیدرنگی که روی لباس قرار داده شده باشد.

گفته می‌شود که مشکل مذکور «تحت شرایط بسیار خاص» مشاهده می‌شود و نمی‌توان آن را در دیگر دستگاه‌های اولد اپل مانند آیفون ۱۵ پرو یا آیپد پرو ۱۱ اینچ M2 مشاهده کرد. تشخیص این باگ در بیشتر اوقات سخت است و احتمالاً به‌خاطر خطای پردازش تصویر رخ می‌دهد، اما دلیل واضحی برای وقوع آن وجود ندارد.

اپل در هر دو نسخه‌ی ۱۱ و ۱۳ اینچی آیپد پرو از Tandem OLED استفاده می‌کند و دو پنل اولد را روی یکدیگر قرار داده است تا سطح روشنایی را افزایش دهد که به دستیابی به شدت روشنایی بیشینه‌ی ۱٬۶۰۰ نیت در محتوای HDR منجر می‌شود.

15
نوشته قبلی

ویژگی انحصاری آیفون ۱۵ بی‌سروصدا وارد آیپد شد

نوشته بعدی

آسیب ناشی از شارژ کردن گوشی با پاور بانک و شارژر فندکی؛آیا این حقیقت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفت =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید