باگ آیفون، آیکون برنامه‌ها را متحرک می‌کند

یک برنامه‌نویس، حفره‌ای در سیستم‌عامل iOS کشف کرده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد آیکون‌های اپلیکیشن خود را متحرک کنند.

اپل به توسعه‌دهندگان اجازه داده است تا آیکون‌هایی جایگزین برای برنامه‌های خود ارائه دهند و کاربران می‌توانند آن‌ها را به دلخواه تغییر دهند. با این حال، به‌جز برنامه‌های ساعت و تقویم اپل، سیستم‌عامل به‌طور رسمی از آیکون‌های متحرک یا تعاملی پشتیبانی نمی‌کند.

برنامه‌نویسی خلاق با استفاده از API رسمی آیکون‌های جایگزین، راه جدیدی پیدا کرده است تا بدون نیاز به تأیید کاربر، آیکون‌های سفارشی را تنظیم کند. او موفق شد سیستم را فریب دهد تا وضعیت اپلیکیشن را حتی زمانی که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، به‌عنوان فعال نشان دهد.

برنامه‌نویس مورد بحث به‌واسطه‌ی حفره‌ی امنیتی iOS و ترکیب چندین فریم، آیکون‌ اپلیکیشن‌های مختلف را متحرک کرد. داشتن تمام آیکون‌ها به‌صورت متحرک ممکن است گیج‌کننده باشد، اما برای اپلیکیشن‌هایی که هنگام دریافت اعلان‌ها انیمیشن‌های کوتاهی نشان می‌دهند، می‌تواند جذاب و کاربردی باشد.

 

iOS 18 احتمالاً تغییرات قابل توجهی را در صفحه‌ی اصلی گوشی آیفون اعمال می‌کند. گفته می‌شود که اپل در حال کار روی گزینه‌هایی است که به کاربران اجازه می‌دهند آیکون‌ها را به‌طور آزادانه در صفحه جابه‌جا کنند و رنگ‌ آیکون‌ها را تغییر دهند.

استور
نوشته قبلی

گوگل بی‌سروصدا ویژگی جدیدی به پلی استور اضافه کرد

نوشته بعدی

هوش مصنوعی گوگل وارد لپ‌تاپ‌های «کروم‌بوک پلاس» می‌شود

بوک 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید