اپل به جیب کاربران چینی چشم دوخته است

وب‌سایت The Information در گزارشی اختصاصی می‌نویسد که اپل مذاکراتی با شرکت مخابراتی چاینا موبایل کرده است تا سرویس استریم فیلم و سریال «اپل تی‌وی پلاس» را وارد کشور چین کند. درصورت امضای قرارداد، اپل تی‌وی پلاس به تنها سرویس استریم آمریکایی فعال در چین تبدیل خواهد شد.

به‌موجب قوانین سرزمینی، پلتفر‌م‌های آمریکایی معمولاً نمی‌توانند محتواهایشان را مستقیماً دردسترس کاربران چینی قرار دهند. The Information می‌نویسد که اپل در تلاش است تا سرویس تی‌وی پلاس را ازطریق اپراتور بزرگ چاینا موبایل و در قالب اشتراک ماهانه وارد چین کند. در آن حالت، فیلم‌ها و سریال‌های سرویس استریم اپل روی ستاپ‌باکس‌های چاینا موبایل دردسترس خواهند بود و درآمد حاصل از آن‌ها درنهایت بین اپل و چاینا موبایل تقسیم می‌شود.

حتی درصورت امضای قرارداد، احتمالاً اپلیکیشن اپل تی‌وی در آیفون شامل محتواهای سرویس اپل تی‌وی‌ پلاس نخواهد بود؛ چون ارائه‌ی محتوا در اپلیکیشن مذکور قوانین چین را نقض می‌کند.

هزینه‌ی اشتراک سرویس‌های مختلف در چین بسیار کمتر از آمریکا است. برای نمونه، کاربران چینی برای تهیه‌ی اپل موزیک کمتر از ۲ دلار در ماه پرداخت می‌کنند؛ درحالی‌که هزینه‌ی همان سرویس برای کاربران آمریکایی ماهانه ۱۰٫۹۹ دلار است. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود که قیمت اپل تی‌وی پلاس در چین بسیار کمتر از آمریکا باشد.

وب‌سایت The Information می‌گوید که اپل در تلاش است تا سایر سرویس‌های اشتراکی‌اش نظیر اپل آرکید را نیز دردسترس کاربران چینی قرار دهد. اپل با این کار تلاش می‌کند که درآمد واحد خدمات نرم‌افزاری‌اش را ازطریق کاربران پرتعداد چینی افزایش دهد.

1
نوشته قبلی

مشکل آزاردهنده برنامه‌ها در گوشی سامسونگ برطرف شد

نوشته بعدی

گوریلا گلس ۷i رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید