ایتالیا می‌گوید گوگل یک میلیارد یورو مالیات پرداخت‌نشده دارد

مقامات مالیاتی ایتالیا در ادعای تازه‌ی خود علیه گوگل، خواستار پرداخت یک میلیارد یورو (۱٫۰۷ میلیارد دلار) مالیات و جریمه‌ی معوقه شده‌اند؛ این اقدام جدید، هفت سال پس از توافق مالیاتی پیشین غول موتور جست‌وجو با ایتالیا صورت می‌گیرد.

به‌ گزارش رویترز، تحقیقات اخیر مقامات ایتالیا، که از دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شده، رویکرد‌های مالیاتی گوگل را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ زیر ذره‌بین برده است.

برخلاف پرونده‌ی قبلی در ۲۰۱۷ که بر حضور فیزیکی گوگل در ایتالیا تمرکز داشت و به پرداخت ۳۰۶ میلیون یورو جریمه توسط گوگل منجر شد، تحقیقات فعلی، زیرساخت دیجیتالی گوگل در این کشور را که تسهیل‌کننده‌ی عملیات و درآمدزایی آن هستند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

در پاسخ، گوگل بر رعایت قوانین مالیاتی در تمام کشورهایی که در آن‌ها فعالیت دارد تأکید کرده است و می‌گوید که به همکاری با مقامات ایتالیا ادامه می‌دهد.

پرونده در حال حاضر در مرحله‌ی رسیدگی ترافعی (توانایی دو طرف دعوی برای مطرح کردن ادعاها و ارائه‌ی ادله‌ی مثبت برای آن‌ها) قرار دارد که می‌تواند به توافق یا دادرسی در دادگاه منجر شود.

رویکرد ایتالیا در مورد گوگل (تمرکز بر زیرساخت‌ دیجیتالی تسهیل‌کننده‌ی عملیات و درآمدزایی) توافق اخیر این کشور با نتفلیکس را تداعی می‌کند.

2
نوشته قبلی

عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید AMD به تعویق افتاد

نوشته بعدی

رشد چشمگیر فروش آیفون در چین به‌لطف تخفیف‌های سنگین اپل

2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید