اپل واچ اولترا در برابر اپل واچ سری 8، کدام را بخریم؟

اپل واچ اولترا در برابر اپل واچ سری ۸، کدام را بخریم؟

اپل واچ سری ۸، جایگزینی قدرتمند

اپل واچ سری ۸ دارای یک طراحی زیبا و عالی است، مجموعه ای از سنسورها و ویژگی هایی که بیشتر از آنچه احتمالا تصور می کنید، کارایی دارد. عمر باتری اش بهترین نیست، اما شارژ سریع آن باعث استفاده آسان از این اپل واچ می شود.

نکات مثبت

  • طراحی آشنا و راحت
  • نمایشگر عالی
  • عملکرد خوب

نکات منفی

  • بدون دکمه اکشن مانند Ultra
  • نسبت به سری ۷ تغییر چندانی نکرده است
  • عمر باتری به خوبی Ultra نیست

لینک خرید اپل واچ اولترا از رک موبایل 

 

اپل واچ اولترا انتخابی بی رقیب

 اولترا نه تنها اندازه ای بزرگتر از سری ۸ دارد بلکه مقاوم تر، مستحکم تر و با توان نرم افزاری پیشرفته تری برای شما به ارمغان آمده است.

نکات مثبت

  • طراحی جسورانه و بزرگ
  • توان پیشرفته نرم افزاری
  • عمر باتری خوب

نکات منفی

  • گران قیمت
  • طراحی یغور که  سلیقه همه نیست

 

لینک خرید اپل واچ سری ۸ از رک موبایل

اپل در سپتامبر ۲۰۲۲ سه ساعت هوشمند خود را در قالب Apple Watch Ultra ، Apple Watch Series 8 و Apple Watch SE معرفی کرد.

اپل واچ اولترا  بزرگ‌تر از سری ۸ است و برای محیط‌ های خشن تز و ورزش‌های شدیدتر  طراحی شده است. در واقع آنهایی که می‌خواهند اپل واچ بزرگ‌تری روی مچ خود داشته باشند، مناسب است. اپل واچ اولترا طور قابل توجهی گران تر است. بنابراین آیا واقعا به آن نیاز دارید یا سری ۸ برایتان کفایت می کند؟

ما در این مدل از مقالات محصولات مختلف اپل را با هم مقایسه می کنیم. در این مقاله قرار است اپل واچ اولترا و اپل واچ سری ۸ را با هم مقایسه کنیم تا اگر بین این دو مدل مردد مانده اید شاید کمکتان کند. همچنین می توانید به مقاله تفاوت آیفون ۱۴ پرو با ۱۴ پرو مکس، نیز مراجعه کنید.

Apple Watch 8 vs. Apple Watch Ultra: What should you buy? | Tom's Guide

قیمت و مشخصات اپل واچ اولترا و اپل واچ سری ۸

اپل واچ اولترا دو برابر گرانتر از اپل واچ سری ۸ است. برای مثال محبوب ترین اپل واچ اولترا رنگ نارنجی آلپاین بالاتر از ۴۰ میلیون تومان است در حالی که اپل واچ سری ۸ رنگ میدنایت بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون است. (البته خواننده در جریان است که قیمت ها در ایران بسیار پر نواسان است و قیمت برای روز انتشار مقاله ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است.)

تفاوت‌هایی در اندازه‌ها نیز وجود دارد، که در طول این مقاله به جزئیات بیشتر می‌پردازیم، اما به طور خلاصه، فقط یک اندازه، جنس و پرداخت در اپل واچ اولترا وجود دارد، در حالی که سری ۸ در دو اندازه عرضه می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید یک نمای کلی از مقایسه مشخصات اپل واچ اولترا و اپل واچ سری ۸ را مشاهده کنید.

اپل واچ اولترا اپل واچ سری ۸
جنس تیتانیوم آلومینیوم یا استیل ضد زنگ
اندازه ها ۴۹ میلی متر ۴۱ میلی متر، ۴۵ میلی متر
نمایشگر ۱۱۶۴ میلی متر مربع، وضوح ۵۰۲ در ۴۱۰ پیکسل، ۲۰۰۰ نیت ۹۰۴ میلی‌متر مربع، وضوح ۴۳۰ در ۳۵۲ پیکسل، ۱۰۰۰ نیت (۴۱ میلی‌متر)، ۱۱۴۳ میلی‌متر مربع، رزولوشن ۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل، ۱۰۰۰ نیت (۴۵ میلی‌متر)
CPU تراشه W3، تراشه U1 تراشه W3، تراشه U1
باتری تا ۳۶ ساعت تا ۱۸ ساعت
قابلیت اتصال GPS و تلفن همراه فقط GPS، GPS و تلفن همراه
ماندگاری دارای رتبه IP6X، تست MIL-STD-810H، EN13319، ۱۰ATM IPX8، ۵ATM
نرم افزار watchOS 9 watchOS 9
سنسورهای سلامت دمای بدن، اکسیژن خون، ضربان قلب نوری، ضربان قلب الکتریکی، آژیر ۸۶ دسی بل، عمق سنج دمای بدن، اکسیژن خون، ضربان قلب نوری، ضربان قلب الکتریکی
بند لوپ، اوشن سیلیکونی
ابعاد ۴۹ × ۴۴ × ۱۴٫۴ میلی متر ۴۱ x 35 x 10.7 mm (مدل ۴۱ mm)، ۴۵ x 38 x 10.7 mm (مدل ۴۵ mm)
وزن ۶۱٫۳ گرم ۴۱ میلی متر – ۳۲ گرم (آلومینیوم)، ۴۲٫۳ گرم (فولاد ضد زنگ)، ۴۵ میلی متر – ۳۸٫۸ گرم (آلومینیوم)، ۵۱٫۵ گرم (فولاد ضد زنگ)
پرداخت های موبایلی Apple Pay Apple Pay
گزینه های رنگی تیتانیوم طبیعی میدنایت، استارلایت، طلایی، نقره ای، گرافیت، سیاه فضایی، (محصول)قرمز

طراحی و ساخت

اپل واچ اولترا و اپل واچ سری ۸ شباهت‌هایی در طراحی دارند، اما Watch Ultra بزرگتر از سری ۸ است. اولترا از تیتانیوم ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند در محیط‌های خشن تر مقاومت کند.

Digital Crown در Watch Ultra نسبت به Watch Series 8 قابل لمس‌تر است و امکان استفاده از آن را هنگام پوشیدن دستکش فراهم می‌کند و دکمه عملکرد  نیز برجسته‌تر است. همچنین یک دکمه Action قابل برنامه ریزی اضافی در سمت چپ به همراه یک بلندگوی دوگانه وجود دارد.

Watch Ultra همچنین دارای یک صفحه نمایش تخت است که برای محافظت از صفحه طراحی شده است. همچنین فقط در یک اندازه ۴۹ میلی‌متری موجود است، بنابراین برای کسانی که مچ‌های کمی کوچک‌تر دارند باید این مورد را در نظر گرفت، اما ظاهری فوق‌العاده دارد و وقتی آن را به دست می کنید، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

در همین حال، سری ۸ بسته به مدل از آلومینیوم یا استیل ضد زنگ ساخته شده است و در گزینه‌های ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ میلی‌متری عرضه می‌شود، بنابراین بسیار کوچک‌تر از Watch Ultra است. همچنین از نظر طراحی ساده تر و با صفحه نمایش منحنی و تاج دیجیتال و دکمه کناری کمتر، دیده می شود. همچنین به نظر می رسد تقریباً مشابه مدل های قبلی است.

Watch Series 8 تا عمق ۵۰ متری در برابر آب مقاوم است، در حالی که Watch Ultra تا عمق ۱۰۰ متری در برابر آب مقاوم است. هر دو دارای رتبه IP6X هستند ، اگرچه Watch Ultra نیز MIL-STD-810H آزمایش شده است.

نمایشگر

هر دو اپل واچ اولترا و واچ سری ۸ دارای صفحه نمایش رتینا همیشه روشن هستند، بنابراین همیشه برخی از اطلاعات روی صفحه نمایش داده می شود، حتی زمانی که مچ دست شما پایین است.

Watch Series 8 تا ۱۰۰۰nits روشنایی ارائه می دهد. در حالی که Watch Ultra تا ۲۰۰۰nits روشنایی دارد. به این معنی که Ultra در نور مستقیم خورشید بهتر است، اگرچه سری ۸ هم هیچ مشکلی ندارد و هر دو نمایشگر فوق العاده دارند.

در همین حال، حاشیه‌های اطراف نمایشگر واچ اولترا کمی عریض‌تر از واچ سری ۸ است، اگرچه هر دو تجربه‌ای تمام صفحه را ارائه می‌دهند. از نظر رزولوشن، Watch Ultra دارای وضوح ۵۰۲ در ۴۱۰ پیکسل است، در حالی که واچ سری ۸ دارای وضوح ۴۳۰ در ۳۵۳ پیکسل و در مدل ۴۱ میلی متری و وضوح ۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل است.

سخت افزار و سنسور

Apple Watch Ultra و Watch Series 8 هر دو بر روی پردازنده S8 با پردازنده دو هسته ای ۶۴ بیتی، تراشه W3 و همچنین هر دو دارای تراشه U1 روی برد هستند.

آنها همچنین بسیاری از سنسورهای مشابه را ارائه می دهند، از جمله سنسور دمای بدن، سنسور اکسیژن خون، سنسور ضربان قلب نوری و سنسور ضربان قلب الکتریکی. واچ اولترا دارای آژیر داخلی ۸۶ دسی بل است و همچنین دارای عمق سنج است که سری ۸ هیچ کدام از این ها را ارائه نمی دهد. شایان ذکر است که این نوع ویژگی ها ممکن است برای خیلی ها ضروری نباشد.

همچنین در Watch Ultra بلندگوهای دوگانه و همچنین یک آرایه سه میکروفون با شکل دهی پرتو وجود دارد، در حالی که سری ۸ دارای یک بلندگو و میکروفون تکی است. هر دو دارای قطب‌نما، ارتفاع‌سنج همیشه روشن، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هستند.

Watch Ultra GPS دقیق دو فرکانس (L1 و L5) را ارائه می دهد، در حالی که Watch Series 8 فقط L1 را ارائه می دهد. Watch Ultra همچنین دارای یک کامپیوتر غواصی در برنامه Oceanic+ و گواهینامه EN13319 است. باز هم، اگرچه این ویژگی ها برای برخی عالی خواهد بود، اما برای برخی دیگر غیر ضروری است.

از نظر باتری، Watch Ultra دارای عمر باتری ۳۶ ساعته است، در حالی که Watch Series 8 دارای عمر باتری ۱۸ ساعته است، بنابراین Watch Ultra به طور قابل توجهی از سری ۸ در این بخش بهتر است و این در عمل نیز مشهود است.

تجربه نرم افزاری

هر دو Apple Watch Ultra و Watch Series 8 بر روی watchOS 9 اجرا می شوند، بنابراین تجربه کاربری مشابهی را همراه با بسیاری از ویژگی های یکسان ارائه می دهند.

هر دو دارای یک برنامه نوار قلب و یک برنامه اکسیژن خون هستند و هر دو ویژگی‌هایی مانند تشخیص سقوط، تشخیص تصادف خودرو ، اعلان‌های ضربان قلب بالا و پایین، اعلان‌های ریتم نامنظم و ردیابی چرخه با تخمین تخمک‌گذاری را ارائه می‌دهند.

همچنین هر دو دارای Compass Backtrack، ردیابی خواب پیشرفته با مراحل خواب و دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن اپل واچ، از جمله ویژگی‌های معمول اپل واچ مانند اعلان‌های گوشی هوشمند و حالت‌های ورزشی متعدد هستند.

Watch Ultra دارای چند ویژگی اضافی نسبت به Watch Series 8 است، مانند آژیر، حالت شب در صفحه Wayfinder و دکمه Action قابل برنامه ریزی، و همچنین توانایی استفاده از آن به عنوان یک کامپیوتر غواصی.

در نهایت

چیزی که مشخص است. اپل واچ اولترا انتخابی بی رقیبی می تواند باشد. اما به راستی تمام ویژگی ها و آپشن هایش مناسب همه است؟ یا اپل واچ سری ۸ نمی تواند کافی باشد در حالی که یک جایگزین قدرتمند است. باز هم همه چی بستگسی به آن دارد که شما به چه چیزی نیاز دارید.

khcfg
نوشته قبلی

انتشار پست در اینستاگرام به صورت کلوز فرند

نوشته بعدی

آیفون و آیپد تاشو، شایعه یا واقعیت؟

آیفون و آیپد تاشو، شایعه یا واقعیت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید