بررسی Apple MacBook Air 15inch 2023: بزرگترین مک بوک ایر تاریخ

مک بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 و صفحه نمایش ۱۵٫۳ اینچی در واقع تنها یک نوع بزرگتر از مک بوک ایر ۱۳ اینچی است که سال گذشته معرفی شد. می‌توانید این مک بوک را با قیمت ۱۲۹۹ دلار خریداری کنید. این پول زیادی است. اما باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. با این بررسی همراه باشید.

نکات مثبت

  • صفحه نمایش بزرگ، همچنین با درخشش بیشتر
  • عمر باتری در تمام روز
  • زیبا، باریک و بسیار سبک
  • عملکرد عالی
نکات منفی

  • شارژر ۳۵ واتی مک بوک را خیلی کند شارژ می کند
  • دارای فقط دو پورت Thunderbolt

MacBook Air M2

مک بوک ایر M2 جدید (۱۵ اینچی) از ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ در دسترس است. در صورت انتخاب ابتدایی ترین پیکربندی (CPU 8 هسته ای، GPU 10 هسته ای، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD) قیمت ها از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود. در این مرحله، لازم به ذکر است که مک بوک ها را نمی توان ارتقا داد و پیکربندی که هنگام خرید انتخاب می کنید، بسیار اهمیت دارد.

به عنوان مثال، اگر دوست دارید بسیاری از پنجره های مرورگر کروم را باز بگذارید یا از برنامه های دیگری استفاده کنید که منابع زیادی مصرف می کنند، باید از همان ابتدا حداقل ۱۶ گیگابایت رم را در نظر بگیرید. برای هر ۸ گیگابایت اضافی باید ۲۰۰ دلار دیگر شارژ کنید.

Apple MacBook Air M2 15 اینچی طراحی و کیفیت ساخت

در مقایسه با نوع کوچکتر ۱۳ اینچی، مک بوک ایر M2 15 اینچی دارای سطح بیشتری است. اپل در مقایسه با نسخه ۱۳ اینچی از این صفحه برای یک ترک پد بسیار بزرگتر استفاده می کند. علاوه بر این، لبه های کنار صفحه کلید بسیار گسترده تر است. با این حال، هیچ سخت افزاری در جایی که بلندگوها در مک بوک پرو فعلی هستند نصب نشده است. 

مزایا

  • ساختار نازک و سبک.
  • ترک پد بزرگتر

معایب:

  • فضای خالی و نا کارآمد در اطراف صفحه کلید.

اگر به لپ‌تاپ‌های باریک علاقه دارید، MacBook Air M2 را دوست خواهید داشت. من هنوز به یک نوت بوک ویندوزی برخورد نکرده ام که اینقدر نازک و در عین حال محکم باشد. اندازه آن تنها ۱۱٫۵ میلی متر است و به لطف شاسی آلومینیومی استفاده شده کاملاً پایدار است. با وزن تقریبی ۱٫۵ کیلوگرم، MacBook Air M2 270 گرم سنگین تر از نسخه ۱۳ اینچی است. با این حال، به طرز شگفت انگیزی در دست سبک به نظر می رسد.

اگر می خواهید مک بوک جدید خود را مستقیماً از اپل سفارش دهید، می توانید بین منبع تغذیه ۳۵ یا ۷۰ وات یکی را انتخاب کنید. منبع تغذیه ۳۵ واتی دارای دو درگاه USB-C است، در حالی که منبع تغذیه ۷۰ وات تنها یک درگاه دارد.  شارژ کامل لپ تاپ زمان بسیار زیادی طول می  کشد. اگر سرعت شارژ بالاتر برای شما مهم است، باید به سراغ منبع تغذیه ۷۰ واتی بروید.

کابل شارژ دارای کانکتور Magsafe مغناطیسی است و با پارچه ای پوشانده شده است تا با رنگ بدنه مطابقت داشته باشد و احساس کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

وقتی صحبت از رنگ‌ها می‌شود، می‌توانید چهار رنگ را برای MacBook Air M2 انتخاب کنید. اپل این کامپیوتر را در رنگ های خاکستری ، نقره ای، استارایت و میدنایت ارائه می دهد. 

صفحه نمایش ۱۵ اینچی Apple MacBook Air M2

ستاره اصلی این بررسی البته صفحه نمایش ۱۵٫۳ اینچی مک بوک ایر M2 است. صرف نظر از این واقعیت که من واقعا خوشحالم که اپل بالاخره پس از مدت ها یک مدل ۱۵ اینچی را ارائه کرد.  رزولوشن آن ۲۸۸۰ x 1864 پیکسل است و با روشنایی ۵۰۰ نیت برای استفاده در محیط های روشن کافی است. صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید به حد مجاز روشنایی خود می رسد، اما این یک موقعیت نادر است. از این گذشته، تعداد بسیار کمی از مردم می توانند در زیر نور مستقیم خورشید با جدیت کار کنند.

مزایا:

  • صفحه نمایش روشن و با وضوح بالا.

معایب:

  • بریدگی

متأسفانه، اپل برای مک بوک ایر M2 15 اینچی استثنا قائل نشد و یک بریدگی نسبتاً نامناسب در صفحه نمایش  برای قرار دادن وب کم تعبیه کرد. این موضوع در مک بوک پرو نیز کمی آزار دهنده است.  در مدل ۱۳ اینچی، بریدگی وبکم تمایل دارد آیکون های مهمی را که در واقع برای استفاده روزانه به آن نیاز دارید، پوشش دهد.

عملکرد Apple MacBook Air M2 15 اینچی

MacBook Air M2 15 اینچی البته از تراشه M2 خود اپل پشتیبانی می‌کند . این چیپست نه تنها در آیپد پرو فعلی  که سال گذشته عرضه شد، یافت می شود، بلکه در مک بوک ایر ۱۳ اینچی نیز وجود دارد و همچنین قلب مک بوک پرو فعلی است. 

طرفداران:

  • عملکرد بی نظیر 
  • بدون فن

معایب:

  • عدم قابلیت ارتقا
  • فقط دو پورت Thunderbolt

با این حال، اینکه به زودی جانشینی وجود داشته باشد، چیز بدی نیست. قدرت M2 چشمگیر است. بسیار دشوار است که چیپست را به حد خود برساند و باید به رایانه اجازه دهید کارهایی را انجام دهد که معمولاً توسط مک بوک پرو انجام می شود تا به چنین محدودیت هایی برسد، مانند ویرایش ویدیوی ۴K.

با این حال، اگر می‌خواهید کارهای معمولی را با رایانه انجام دهید – روی ارائه‌ها، تایپ کردن، تماشای فیلم یا عکس‌ها – M2 عالی است و حتی ممکن است از وظایف محاسباتی خود خسته شود. ضمناً مک بوک فن نصب ندارد و در نتیجه صدا تولید نمی کند.

لازم به ذکر است که در این مرحله مجدداً قابل ذکر است که MacBook اصلاً قابل ارتقا نیست. بنابراین ضروری است که در همان ابتدا مقدار رم و ظرفیت SSD را در نظر بگیرید. در تجربه من، شما نباید به طور خاص در RAM صرفه جویی کنید. بلکه باید با خیلی کم شروع کنید. در غیر این صورت، مقدار کمی از حافظه می تواند به سرعت تبدیل به یک گلوگاه و در نتیجه یک اشتباه گران قیمت برای جبران در آینده شود. بنابراین، توصیه من این است که در نوع گران تر سرمایه گذاری کنید.

اگر از وسایل جانبی زیادی استفاده می کنید، باید به دقت فکر کنید که آیا دو پورت Thunderbolt برای این منظور کافی هستند یا خیر. من به راحتی می توانم هر چیزی را که می خواهم از طریق یک هاب وصل کنم. اما اگر می خواهید با بیش از دو مانیتور کار کنید، مک بوک ایر ممکن است گزینه های کافی را ارائه ندهد.

صدای اپل مک بوک ایر M2 15 اینچی

اپل مک بوک ایر M2 15 اینچی را با سیستم صوتی جدید ارائه کرده است و اکنون به جای چهار بلندگو در مدل کوچکتر، از شش بلندگو استفاده می کند . صدا خوب است و می توان صدای طرف مقابل را در طول ویدئو کنفرانس به وضوح شنید. با این حال، نباید انتظار باس غنی یا حتی صدای پر را داشته باشید. 

باتری اپل مک بوک ایر M2 15 اینچی

اپل مدت زمان کارکرد باتری ۶۶٫۵ وات ساعتی خود را تا ۱۸ ساعت مشخص کرده است . البته، عدد واقعی بستگی به این دارد که چقدر پردازنده بر روی پردازنده فشار وارد کنید یا نمایشگر چقدر روشن است. طبق بررسی ها در یک روز کاری باتری دوام می آورد و از کار نمی افتد 

طرفداران:

  • عمر باتری عالی.

معایب:

  • شارژر ۳۵ واتی کند است (اما می توانید آداپتور ۷۰ واتی سفارش دهید).

رای آخر

مدت زیادی است که همیشه دفترچه های بزرگی داشتم تا بتوانم چندین پنجره را در محل کار مرتب کنم. نکته منفی این بود که وزن مدل های قدیمی مک بوک پرو فشار زیادی بر شانه های من در سفر وارد می کرد. به همین دلیل برای دو خرید آخرم یک مک بوک ۱۳ اینچی را انتخاب کردم.

با این حال، مک بوک ایر ۱۵ اینچی جدید آنقدر نازک و سبک است که من آن را در سفرهایم به عنوان دستگاه اصلی کارم با خودم حمل می کردم. تنها با ۱۰۰ گرم وزن اضافی و سطح نمایشگر بزرگتر به میزان قابل توجهی از نسل قبلی بسیار بهتر است. از نظر قیمت، مک بوک ایر ۱۵ اینچی و مک بوک پرو ۱۳ اینچی تقریباً یکسان هستند.

اگر قرار باشد از کامپیوتر برای کارهای اداری و معمولی استفاده کنید، به سختی متوجه تفاوت بین عملکرد پرو و ایر  خواهید شد.

 

همه ی ما دلمان می خواهد بدانیم کالاها یا چیزهایی که داریم چقدر می ارزد. قیمت گوشی دست دوم ما چقدر است؟
نوشته قبلی

اولین ربات محاسبه آنلاین قیمت گذاری گوشی دست دوم و کارکرده طراحی شد

نوشته بعدی

رولت آیفون به جای آیفون تاشو

m

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید