آیفون ۱۵: هر آنچه در مورد رونمایی اپل در ۱۲ سپتامبر می دانیم، ویژگی های جدید، تاریخ عرضه، قیمت و ..؟

آیفون 15

اپل ماه گذشته اعلام کرد که رویداد سالانه سپتامبر آن در ۱۲ سپتامبر برگزار خواهد شد. این رویداد قرار است سری جدید آیفون ۱۵ را در کنار چندین محصول دیگر معرفی کند.

از زمان عرضه آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴، خط تولید آیفون در یک چرخه سه ساله برای عرضه های اصلی بوده است.

در حالی که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در سال گذشته با عرضه جزیره دینامیک پویا یا همان Dynamic Island و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی موج‌هایی را ایجاد کردند، اما از نظر تغییرات قابل بحث تقریبا همین یک موضوع  بود. از سوی دیگر، سری آیفون ۱۵ با یک روند جدید عرضه در این چرخه سه ساله ثابت روبرو شده است و انتظار می‌رود که یکی از بهترین آیفون‌های تا به امروز ارائه شود.

انواع مدل آیفون ۱۵

طبق گزارش خبرنگار فناوری بلومبرگ، انتظار این می رود که امسال چهار مدل در خط تولید آیفون ۱۵ قرار گیرند: دو مدل استاندارد، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، و دو مدل رده بالاتر، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس. این احتمال از مارک گورمن که بیش از یک دهه از برنامه های محصولات اپل به طور دقیق گزارش داده است ارائه شده.

احتمالاً بزرگترین تغییرات مربوط به سری آیفون ۱۵ پرو خواهد بود، اما بین تحلیلگران اتفاق نظر وجود دارد که یک تغییر تحولی که انتظار می‌رود در هر چهار مدل رخ دهد، قطع اتصال لایتنینگ اپل و معرفی استاندارد شارژ USB-C است.

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مشهور اپل، می گوید که این حداقل شامل سرعت USB 3.2 برای مدل های بالاتر خواهد بود و با سرعت اتصالات Lightning USB 2.0  برای مدل های iPhone 15 و iPhone 15 Plus مطابقت دارد.

آیفون ۱۵: تاریخ عرضه

شرکت اپل اعلام کرد که رویداد سالانه محصول سپتامبر خود در ۱۲ سپتامبر ساعت ۱۰ صبح به وقت PST برگزار خواهد شد. به گفته منابع آلمانی، انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۵ را عرضه کند که تاریخ عرضه آن «حدود» ۲۲ سپتامبر خواهد است.

قیمت آیفون ۱۵:

به گفته تیم لانگ، تحلیلگر بارکلیز، اگرچه انتظار نمی رود آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس استاندارد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته باشند، اما احتمال افزایش قیمت دو مدل رده بالاتر نسبت به مدل های قبلی آیفون ۱۴ وجود دارد. یادداشت سرمایه گذاری که اولین بار توسط مکرامورس گزارش شد و توسط بسیاری از نشریات فنی و مالی مورد استناد قرار گرفت.

در ازای طراحی بادوام‌تر و تیتانیومی با حاشیه‌های نازک‌تر، انتظار می‌رود قیمت اولیه آیفون ۱۵ پرو با ۱۰۰ دلار به ۱۰۹۹ دلار افزایش یابد، در حالی که قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند تا ۲۰۰ دلار افزایش یابد. لانگ می گوید، قیمت ۱۱۹۹ دلار یا ۱۲۹۹ دلار است.

 

دوربین آیفون ۱۵

در این مورد دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برای هر چهار مدل آیفون ۱۵ انتظار می رود. جاستین سالیوان – گتی ایماژ

طبق گزارش آی تب هوم در سال جاری، انتظار می‌رود که کل سری آیفون ۱۵ از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار شود. به گفته مینگ چی کو، دوربین اصلی از یک طراحی حسگر انباشته جدید بهره می برد که عملکرد بهتری در نور کم را امکان پذیر می کند.

طبق گفته جرمن، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس لنزهای فوق عریض و زوم جدیدی با مگاپیکسل بیشتری نسبت به نسخه‌های ۱۲ مگاپیکسلی فعلی سری آیفون ۱۴ پرو داشته باشد. مینگ چی کو می گوید، به طور خاص، انتظار می رود آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک لنز جدید ۵ تا ۶ برابری با زوم اپتیکال پریسکوپ باشد.

قبلاً گزارش شده بود که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای دوربین‌های مشابه ۱۲ مگاپیکسلی برای لنزهای اولتراواید و زوم به همراه یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض هستند. با این حال، به نظر نمی رسد که چنین باشد.

عمر باطری آیفون ۱۵

طبق گزارش آی تی هوم، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ تا ۱۵ درصد ظرفیت باتری خود را افزایش دهد. همچنین مدل پایه آیفون ۱۵ این رقم افزایش را ۱۵ درصد خواهد دید در حالی که آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب شاهد افزایش ۱۲ درصدی، ۱۲ درصدی و ۱۱ درصدی ظرفیت باتری خواهند بود.

صفحه نمایش ۶۰ هرتزی آیفون ۱۴ در سمت چپ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۴ پرو در سمت راست. تنها مدل های آیفون ۱۵ پرو انتظار می رود با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عرضه شوند.

اطلاعات کمی وجود دارد که نشان دهد اندازه صفحه نمایش برای خط تولید آیفون ۱۵ تغییر خواهد کرد، زیرا انتظار می رود که اندازه صفحه نمایش مشابه با سری آیفون ۱۴ باشد.

کسانی که امیدوارند مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس بالاخره نمایشگرهای پروموشن ProMotion با نرخ نوسازی متغیر ۱-۱۲۰ هرتز (LTPO) اپل را دریافت کنند، ممکن است ناامید شوند، زیرا انتظار می‌رود فناوری نمایشگر ممتاز مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در انحصار آیفون ۱۵ باقی بماند. پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به گفته تحلیلگران Ming-Chi Kuo (از طریق MacRumors) و راس یانگ، اپل و شرکای آن ظرفیت تولید نمایشگرهای پروموشن ProMotion برای کل سری آیفون ۱۵ را ندارند.

طراحی آیفون ۱۵

گورمن گزارش داد که سری آیفون ۱۵ دارای حاشیه‌های نازک‌تری نسبت به مدل‌های سال گذشته خواهد بود و مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای قاب تیتانیومی هستند که نسبت به طراحی فعلی فولاد ضد زنگ سبک‌تر و با کیفیت‌تر به نظر می‌رسد.

همانطور که کیا ژنگ تئو از اینسایدر گزارش می دهد، در حالی که یک قاب نازک تر می تواند برای کسانی که روزهای آیفون های اولیه را با طراحی های درشت و حاشیه های حجیم خود به یاد می آورند جذاب باشد، این تغییر در نهایت به احتمال زیاد یک تغییر جزئی است و احتمالاً اشتیاق برای آن نابجا است. .

به گفته منابع جرمن، قاب تیتانیومی به جای ظاهر براق مدل‌های آیفون ۱۴ پرو، ظاهری فلزی براق خواهد داشت و به گفته منابع جرمن، حدود ۱۰ درصد در وزن گوشی صرفه‌جویی می‌کند.

عملکرد آیفون ۱۵

انتظار می رود اپل به تمایز مدل های آیفون ۱۵ از مدل های آیفون ۱۵ پرو با پردازنده های مختلف ادامه دهد، روندی که این شرکت با سری آیفون ۱۴ آغاز کرد.

به گفته گورمن، تنها مدل‌های آیفون ۱۵ پرو قرار است با آخرین پردازنده اپل، معروف به A17 Bionic، اجرا شوند، در حالی که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس انتظار می‌رود پردازنده A16 Bionic از سری آیفون ۱۴ پرو را دریافت کنند.

 

دکمه اکشن آیفون ۱۵

سوئیچ “حلقه/خاموش” آیفون قرار است با دکمه “اکشن” در مدل های آیفون ۱۵ پرو جایگزین شود.

به گزارش جرمن، انتظار می‌رود اپل کلید قدیمی حلقه/خاموش آیفون را با یک دکمه «اکشن» قابل برنامه‌ریزی در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو جایگزین کند. انتظار می رود که دکمه اکشن مدل پرو از نظر نام و عملکرد، ویژگی موجود در اپل واچ اولترا را منعکس کند.

به گفته توسعه‌دهنده استیو موزر در ماکروموس، کد موجود در نسخه بتا به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 17 نشان می‌دهد که دکمه اکشن مدل پرو حداکثر «۹ گزینه مختلف را که کاربران می‌توانند آن‌ها را سفارشی کرده و به اقدامات مختلف اختصاص دهند» ارائه می‌دهد. به احتمال توانایی راه اندازی آسان برنامه دوربین، چراغ قوه یا حالت مزاحم نشوید.

USB-C آیفون ۱۵

انتظار می‌رود تمامی گوشی‌های آیفون ۱۵ دارای پورت شارژ USB-C باشند. آنتونیو ویلاس بواس/خودی

در یک تغییر بسیار بزرگتر، به طور گسترده اعتقاد بر این است که کل خط تولید آیفون ۱۵ از کانکتور لایتنینگ اختصاصی اپل به نفع پورت USB-C و سرعت های مختلف اتصال حذف شود.

به گفته مینگ چی کو، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از USB 3.2 بهره ببرند، در حالی که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس باید دارای سرعت USB 2.0 معادل لایتنینگ باشند، اما در فرمت USB-C.

این حرکت قرار است اپل را با بقیه صنعت در این جبهه هماهنگ کند و آنها را از خشم قانون‌گذاران اتحادیه اروپا که این غول فناوری را مجبور به تغییر کردند، نجات دهد. اپل تا اواخر سال ۲۰۲۴ فرصت دارد تا با قانون جدید مطابقت داشته باشد و انتظار می‌رود این تغییر را به جای ایجاد یک نوع منطقه خاص از هر گوشی، در سطح جهانی اعمال کند. هدف تنظیم کننده های اتحادیه اروپا ایجاد یک استاندارد جهانی برای همه دستگاه ها است.

تغییر اپل به USB-C به عنوان استاندارد شارژ گوشی های هوشمند می تواند به این معنی باشد که مجموعه ای از لوازم جانبی و گجت های USB-C از نظر فنی در دسترس کاربران آیفون قرار می گیرد که با انتقال دستگاه های بیشتری به USB-C در سال های آینده، امکان اتصال آسان تر را فراهم می کند.

آیفون ۱۵ و جزیره پویا

انتظار می‌رود که یک جزیره پویا بهبود یافته برای همه مدل‌های آیفون ۱۵ عرضه شود. سیب

مینگ چی کو می گوید که جزیره دینامیک که برای اولین بار در سری آیفون ۱۴ پرو معرفی شد، انتظار می رود امسال شاهد بهبودهایی باشد و در تمام مدل های آیفون ۱۵ عرضه شود.

همچنین انتظار دارد که سری بازسازی شده جزیره پویا یا همان Dynamic Island آیفون ۱۵ شامل یک سنسور مجاورت یکپارچه باشد. از این حسگر برای تشخیص اینکه چه زمانی گوشی نزدیک گوش کاربر قرار می گیرد استفاده می شود تا بتواند نمایشگر را خاموش کند تا از فشار دادن تصادفی کلید جلوگیری شود. در سری آیفون ۱۴، این سنسور به طور جداگانه زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

آیا باید آیفون ۱۵ را بخریم ؟؟

اگر در آینده نزدیک قصد خرید یک آیفون جدید را دارید، باید تا هفته آینده منتظر بمانید و ببینید که سری آیفون ۱۵ چه چیزی را ارائه می‌کند، زیرا احتمالاً به‌روزرسانی‌های متحول کننده‌ای را ارائه می‌کند و چندین مدل را جایگزین بهترین مدل‌های ما خواهد کرد.

لیست موارد احتمالی آیفون

به عنوان مثال، اگر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس استاندارد هر دو دارای یک جزیره پویا و یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی باشند، همانطور که تحلیلگران پیش بینی می کنند، این گوشی ها ارتقای قابل توجهی را نسبت به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس استاندارد نشان خواهند داد. که دارای بریدگی غیر تعاملی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

گفتنی است، پس از عرضه پیش‌بینی‌شده آیفون ۱۵ در ماه آینده، گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ احتمالاً با تخفیف‌های جدید و قابل توجهی در دسترس خواهند بود. توصیه می کنیم هیچ یک از مدل های موجود آیفون را قبل از رویداد سپتامبر اپل خریداری نکنید، زیرا ممکن است آن مدل ها به زودی بسیار ارزان تر شوند.

قابلیت استوری تلگرام به زودی برای همه
نوشته قبلی

قابلیت استوری تلگرام به زودی برای همه

نوشته بعدی

پوشش زنده کنفرانس ۲۱ شهریور اپل (آیفون ۱۵)

Image 9 12 23 at 8.10 PM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید