اینستاگرام: یکی از مظنونین اصلی مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو!

از زمان عرضه جهانی سری آيفون ۱۵ دو هفته گذشته، کاربران گزارش کردن که گوشی‌های آيفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس از مشکل تولید حرارت زیاد رنج می‌برن به طوریکه دمای دو دستگاه در برخی از مواقع به ۴۶ درجه سلسیوس می‌رسه. این مشکل ظاهرا زمانی به وجود میاد که گوشی‌های اپل در حال اجرای بازی‌های مختلف و یا در حال شارژ باشن. بعضی از گزارش‌ها اطلاع میدن که سری آيفون ۱۵ پرو در حین استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم به شدت داغ میشه.

iphone 15 pro

حالا یه اینفلوئنسر دنیای فناوری به نام Marques Brownlee اخیرا ادعا کرده که مشکل تولید حرارت آیفون ۱۵ پرو فقط وقتی که در حال گردش در شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده رخ می‌داده. طبق تجربه آقای Brownlee، فقط بعد از پنج دقیقه استفاده از اینستاگرام، دستگاه به شدت داغ می‌کنه و در حدود ۵ درصد از حجم باتری اون کاهش پیدا می‌کنه. البته بعد از گذشت مدتی کوتاه، شرایط به حالت عادی بازمی‌گرده.

از سوی دیگر، یک منتقد دنیای فناوری به نام iPhonedo در یک ویدئو یوتیوبی هم اینستاگرام رو مقصر اصلی داغ کردن سری آیفون ۱۵ پرو می‌دونه. البته برخلاف گزارش‌های کاربران، این فعال حوزه فناوری اعلام کرده که مشکل موردنظر با نصب بروزرسانی iOS 17 و iPadOS 17 برای سری آيفون ۱۴ پرو و آیپد پرو شروع شده. این فعال فناوری همچنین گفته که این دستگاه‌ها ضمن تولید حرارت زیاد، با مشکل تخلیه باتری نیز مواجه شدن.

طبق ادعای iPhonedo، به ازای یک دقیقه گردش در اینستاگرام یک درصد از حجم باتری سری آيفون ۱۴ پرو تخلیه می‌شه. برای مثال،  ده دقیقه استفاده از این شبکه اجتماعی باعث کاهش ۱۰ درصدی حجم باتری می‌شه. در ویدئویی که این کاربر به اشتراک گذاشته، دمای آيفون ۱۵ پرو مکس به سرعت از ۲۶ درجه سلسیوس به ۳۵ درجه سلسیوس افزایش پیدا می‌کنه در حالی که چند درصد نیز از حجم باتری کم می‌شه. iPhonedo ادعا داشته که این مشکل تنها در هنگام کار با اینستاگرام ظاهر می‌شه.

iphone instagram

برای بهبود مشکل تولید حرارت سری آیفون ۱۵ پرو، iPhonedo پیشنهاد کرده که کاربران در دستگاه خود حالت Low Power Mode رو فعال کنن و سپس از اینستاگرام استفاده کنن. این راه‌حل تنها برای کاهش حرارت گوشی کاربرد داره و تاثیری روی مصرف باتری اون نداره. این فعال فناوری به طور مشخص بیان کرده که مشکل پیش‌ اومده به اینستاگرام مربوطه و هیچ ربطی به آیفون نداره.

اوایل سال جاری، یک کارمند سابق متا به نام جورج هیوارد ادعا کرد که اپلیکیشن فیس‌بوک به طور عمدی باتری گوشی کاربران رو تخلیه‌ می‌کنه. متا این فرآیند رو «آزمایش منفی» نام‌گذاری کرده که برای امتحان کردن قابلیت‌های مختلف و یا نحوه بارگذاری تصاویر کاربرد داره. آقای هیوارد اعلام کرده که به دلیل شرکت نکردن در فرآیند آزمایش منفی، شرکت متا او رو اخراج کرده.

وکیل آقای هیوارد در شکایت‌نامه رسمی اذعان داشته که تخلیه باتری گوشی‌های کاربران خطرناکه چرا که ممکنه کاربر در زمان اضطراری به گوشیش نیاز داشته باشه ولی گوشی به دلیل تخلیه شدید انرژی دشارژ شده باشه. حالا به نظر می‌رسه مشکل مشابه فیس‌بوک در حال تکرار برای اینستاگرامه.

در حال حاضر، اپل هیچ واکنش به گزارش‌های کاربران نداشته و حتی iPhonedo نیز موفق نشده که با شرکت متا ارتباط برقرار کنه. متاسفانه راه‌حل دقیقی هم برای مشکل تولید حرارت زیاد آيفون ۱۵ پرو ارائه نشده ولی به نظر می‌رسه قرار دادن دستگاه روی حالت Low Power Mode می‌تونه مشکل داغ شدن رو به طور موقتی برطرف کنه.

 

15
نوشته قبلی

کابوس تمام‌نشدنی اپل!

نوشته بعدی

آیا اپل رویداد مهرماه خود رو برگزار می‌کنه؟

اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید