iOS 17.0.3 با تمرکز روی مشکل گرم شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو منتشر شد!

بروزرسانی امروز به غیر از حل مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس، یک ایراد امنیتی مهم رو  هم برطرف میکنه.

اپل امروز بروزرسانی iOS 17.0.3 رو برای آیفون در حالی منتشر کرده که iOS 17.0.2 همین هفته قبل بود که عرضه شد. این شرکت همچنین نسخه جدید iPadOS 17.0.3 رو هم برای کاربران آیپد منتشر کرده.

بروزرسانی‌های iOS 17.0.3 و iPadOS 17.0.3 رو میتونید با رفتن به آدرس Settings > General > Softeware Update در آیفون یا آیپد دانلود و نصب کنید.

iOS 17.0.3 که بیلد ۲۱A360 است، مشکل گرمای بیش از حد در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس رو برطرف میکنه. مدت کوتاهی بعد از عرضه مدل‌های جدید آیفون ۱۵، مشتری ها از داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس شکایت داشتن و حتی در بعضی از موارد به دلیل مشکل گرما خاموش میشدند.

بعد ازاین اتفاقا اپل در اواخر سپتامبر (اوایل مهر ماه) تایید کرد که یک باگ در این خصوص وجود داره و گفت که با بروزرسانی بعدی iOS 17 این مشکل حل میشه. بعضی از برنامه‌های شخص ثالث هم تراشه A17 Pro رو بیش از حد درگیر میکرد که منجر به مشکلات دما می شد. این اپلیکیشن‌ها شامل اینستاگرام، اوبر و یه سری دیگه بود که اپل رو وادار کرد تا علاوه بر انتشار بروزرسانی بعدی iOS 17 برای رفع اون، با توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها هم برای بهینه‌سازی این برنامه‌ها همکاری کنه.

اپل توضیح داد که کاربرانی که مشکلات دما رو تجربه میکنن، به زودی با نصب آپدیت جدید این مشکل اونا برطرف میشه و یادآوری کرد که قاب تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو هیچ نقشی در این موضوع نداره. مینگ چی کو تحلیلگر اپل هم در همون زمان ادعا کرد که این گرمای بیش از حد احتمالا ناشی از «سازش‌های ایجاد شده در طراحی سیستم حرارتی» هستش و البته اظهار کرد که اپل فقط با کاهش عملکرد پردازنده میتونه این مشکل رو رفع کنه.

از طرف دیگه اپل اعلام کرد که به هیچ وجه قصد ایجاد تغییر در عملکرد تراشه A17 Pro نداره و طراحی تیتانیوم وآلومینیومی آیفون ۱۵ پرو در واقع هدایت حرارت بهتری رو نسبت به فریم‌های فولاد ضد زنگ پیشین مورد استفاده در نسل‌های قبل سری پرو، ارائه میده.

بروزرسانی‌های iOS 17.0.3 و iPadOS 17.0.3 همچنین آسیب‌پذیری هسته رو برطرف میکنه که می‌تونه به مهاجم اجازه بده تا امتیازات بالایی رو بدست بیاره، یعنی در واقع از تراشه کار بیشتری بکشه. اپل ادعا کرده که نسبت به این موضوع آگاهه این نقص امنیتی در نسخه‌های iOS قبل از iOS 16.6 مورد استفاده قرار گرفته، بنابراین نصب جدیدترین نسخه iOS به تمامی کاربران توصیه می‌شه.

15 1
نوشته قبلی

بعضی از کاربران آیفون ۱۵ از صدای ترق صدای بلندگوهای داخلی شکایت دارن!

نوشته بعدی

چگونه دریافت نوتیفیکیشن‌ از اپلیکیشن‌های دلخواه رو در آیفون محدود کنیم؟

گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پنج =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید