اپل آی مک ۴۲ اینچ OLED می‌سازد؟

نقشه‌‌ی راه اپل نشان می‌دهد آی مک ۴۲ اینچی مجهز به نمایشگر OLED در حال ساخت است؛ اما چند سال دیگر روانه‌ی بازار می‌شود.
 

اپل قصد دارد تا کل مک‌‌های خود را به فناوری OLED مجهز کند؛ البته انجام اینکار چندین سال طول خواهد کشید. انتظار داریم شرکت اپل روند انتقال به فناوری OLED را با عرضه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۴ آغاز کند. طبق نقشه‌ی راه سازنده‌ی گوشی آیفون، این شرکت تصمیم گرفته است که نسخه‌ای کم‌نظیر از آی مک را تولید کند که به نمایشگر ۴۲ اینچی OLED مجهز خواهد بود.

اپل هرگز محصولات خود را به نمایشگر بزرگ‌تر از ۳۲ اینچ مجهز نکرده و بزرگ‌ترین دستگاهش مانیتور Pro Display XDR است. این شرکت آی مک خود را با پردازنده M2 معرفی کرد؛ اما ابعاد نمایشگر دستگاه همچنان ۲۱٫۵ اینچ باقی ماند. خوشبختانه نقشه‌ی راه اپل که افشاگر معروف Revegnus به‌اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد تا نسخه‌ی ۴۲ اینچی آی مک را با نمایشگر مجهز به پنل OLED عرضه کند.

درحالی‌که اطلاعاتی از آی مک ۴۲ اینچی ارائه نشده است، انتظار داریم سال ۲۰۲۹ عرضه شود.  عرضه‌ی محصول مذکور کاملاً به برنامه‌های اپل بستگی دارد. گفته می‌شود اپل حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از آی مک بزرگ عرضه خواهد کرد و بدین‌ترتیب، این دستگاه احتمالاً برای مشتریان ثروتمند و با قیمتی گران روانه‌ی بازار می‌شود.

به‌هرحال، قبل‌ از آغاز به کار آی مک ۴۲ اینچی OLED، نقشه‌ی راه نشان می‌دهد که اپل در حال کار روی نسخه‌ی کوچک‌تر آی مک با ابعاد ۳۲ اینچ است که انتظار داریم سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ دردسترس خریداران قرار گیرد. گفته می‌شود این مدل نیز در تعداد محدودی تولید خواهد شد؛ اما باتوجه‌به ابعاد بزرگ‌تر، انتظار داریم اپل از پنلی با وضوح چشمگیر همراه با سخت‌افزار قدرتمند و احتمالاً پشتیبانی از پروموشن برای توجیه قیمت آی مک پرچم‌دار خود استفاده کند.

m3 1
نوشته قبلی

هزینه‌ تولید پردازنده M3 اپل سرسام‌آور است

نوشته بعدی

این آیفون SE 4 اپل است؟

se

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید