تولید آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی احتمالا سال آینده متوقف خواهد شد

بعد از معرفی آیپد پرو ۱۳ اینچی، اپل ظاهرا دیگر قصدی برای تولید آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی نخواهد داشت.

سال آینده، اپل به احتمال زیاد تمام‌های مدل‌های خانواده آیپد را بروز خواهد کرد و روانه بازار می‌کند. در این راستا، گزارش شده که تراشه M2 جایگزین تراشه M1 در آیپد ایر خواهد شد. به علاوه، آیپد مینی نیز به احتمال زیاد با تراشه A16 و یا A17 پرو عرضه می‌شود. نسل ۱۱ آیپد استاندارد نیز با تغییراتی همراه خواهد شد.

در اواخر سال ۲۰۲۴ اما شاهد رونمایی از اولین تبلت‌های اپل با نمایشگر اولد خواهیم بود که به ترتیب شامل آیپد پرو ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی می‌شوند. با توجه به این که نسل جدید آیپد پرو احتمالا به دلیل بهره‌مندی از نمایشگر جدید با افزایش قیمت همراه خواهد شد، بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که اپل همچنان برای افرادی که قصد پرداخت هزینه بالا ندارند آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را با تخفیف عرضه خواهد کرد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، موسسه ترندفورس (TrendForce) به تازگی ادعا کرده که پس از معرفی آیپد پرو ۱۳ اینچی اولد، تولید و فروش آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با نمایشگر mini-LED متوقف خواهد شد.

در صورت صحت این گزارش، حذف آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی و نمایشگر mini-LED آن قطعا باعث افت چشمگیر عرضه تبلت‌های با نمایشگر mini-LED در سال آینده خواهد شد. در این رابطه، ترندفورس اعلام کرده که با توقف تولید آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی در سال ۲۰۲۴، فروش تبلت‌های mini-LED با کاهش ۱۵٫۶ درصدی (آمار سالانه) مواجه خواهد شد.

البته ترندفورس به آینده تبلت‌های mini-LED خوش‌بین و امیدوار است و ادعا داشته که فروش این محصولات در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد. این موسسه پیش‌بینی کرده که سال آینده، تبلت‌هایی که از این نمایشگر استفاده می‌کنند حدود ۶ درصد از فروش کلی محصولات mini-LED را شامل می‌شوند. این آمار در سال ۲۰۲۷ به ۱۳ درصد خواهد رسید.

نمایشگر‌های اولد توانایی اینو درن که که تصاویر شفاف‌تری را در اختیار کاربران قرار دارند و از کنتراست بالاتری نیز پشتیبانی می‌کنند. این دسته از نمایشگرها همچنین رنگ‌ها را به شکل دقیقی بازتولید می‌کنند و در عین حال انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در صورت تجهیز آیپد پرو به نمایشگر اولد، تبلت‌های پرمیوم اپل سرانجام احتمالا با نرخ نوسازی متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتزی همراه می‌شوند. در حال حاضر، پنل‌های LCD آیپد پرو ۲۰۲۲ تنها از نرخ نوسازی ۲۴ تا ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

های اختصاصی اپل
نوشته قبلی

باتری‌های جدید اختصاصی اپل با عملکرد کاملا متفاوت از سال ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار می‌گیرند

نوشته بعدی

اپل در نقش ناجی؛ بازار امریکا به لطف عرضه سری آيفون ۱۵ رشد داشته است

سری 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید