اپل واچ ۲۰۲۴ با ظاهر جدید و سیستم تشخیص آپنه خواب رونمایی می‌شود

اپل احتمالاً سال آینده ساعت‌های هوشمندی با تغییرات قابل‌ توجه و ویژگی‌های سلامت‌محورتر عرضه می‌کند.
اپل در سال جاری میلادی ویژگی‌های کمتری به ساعت‌ هوشمند خود اضافه کرد، اما بر اساس گزارش اخیر مارک گرمن، افشاگر خوش‌نام محصولات اپل، مدل‌های اپل واچ سال ۲۰۲۴ قرار است دارای ویژگی‌های جدیدی باشند که آن‌ها را برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر کند.

سال آینده حداقل یکی از مدل‌های ساعت هوشمند اپل ظاهر به‌روزشده‌ای خواهد داشت و اگرچه گرمن جزئیات بیشتری را فاش نکرده، ممکن است این تغییر ظاهری مربوط به اپل واچ استاندارد باشد.

اولین اپل واچ اولترا در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و در حال حاضر شایعاتی در مورد نمایشگر بزرگ‌تر از نوع microLED برای این گجت وجود دارد، اما اطلاعات فعلی نشان می‌دهند که کوپرتینویی‌ها تا سال‌های ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ هم برای این فناوری آماده نخواهند بود.

گرمن در مقالات قبلی‌اش گفته بود که اپل می‌خواهد حرکت قابل‌ توجهی به‌مناسبت دهمین سالگرد اپل واچ انجام دهد. از طرفی، این ساعت در سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور و مهر ۱۳۹۳) معرفی و در آوریل ۲۰۱۵ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۴) عرضه شد، در نتیجه این ابهام وجود دارد که «دهمین سالگرد» در سال ۲۰۲۴ خواهد بود یا ۲۰۲۵.

اپل واچ به‌روزرسانی‌شده ممکن است دارای طراحی باریک‌تر و مکانیزم مغناطیسی برای اتصال بندها باشد، اما ویژگی‌های سلامتی‌محور برای مشتریان جذاب‌تر هستند.

گرمن می‌گوید که می‌توانیم انتظار داشته باشیم نسخه‌ی نسل بعدی اسمارت واچ اپل، قادر به تشخیص فشار خون بالا و آپنه‌ی خواب باشد، مسائلی که بر زندگی میلیون‌ها نفر تأثیر می‌گذارد.

فشارخون بالا از طریق اندازه‌گیری انجام‌شده در مچ دست تشخیص داده خواهد شد که دستاورد قابل‌توجه مهندسی است.

گرمن قبلا گفته بود که اپل واچ  احتمالا خواهد توانست به کاربر اطلاع دهد که فشار خونش در حال افزایش است تا بتواند به پزشک مراجعه کند، اما هنوز نمی‌تواند اندازه‌گیری‌های دقیق سیستولیک و دیاستولیک (اعداد بالا و پایین فشار خون) را ارائه دهد. پیشرفت‌های آینده‌ی این فناوری ممکن است قادر باشند اندازه‌گیری‌های دقیق را ارائه دهند.

آپنه خواب از طریق اندازه‌گیری الگوهای تنفس تشخیص داده خواهد شد و فرد را از وجود آن با خبر می‌کند. تشخیص آپنه خواب اغلب نیاز به بررسی در یک مرکز خواب شبانه دارد، بنابراین اپل واچ می‌تواند به تشخیص این موضوع کمک کند.

اپل هر ساله اپل واچ را به‌روزرسانی می‌کند، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم مدل جدید در حدود سپتامبر ۲۰۲۴ همراه با خانواده‌ی گوشی آیفون ۱۶ عرضه شود.

4
نوشته قبلی

ایرپاد ۴ اپل تولیدکنندگان سمعک را ورشکسته می‌کند

نوشته بعدی

برای ۲۰۲۴ آماده شوید؛ سالی که اپل از آیفون فاصله می‌گیرد

اپل از ایفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید