نفس راحت اپل؛ آی‌مسیج از قوانین سخت‌گیرانه اروپا گریخت

 
 

بر اساس گزارش بلومبرگ، پلتفرم پیام‌رسان iMessage در چارچوب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا قرار نمی‌گیرد. این خبری بسیار خوب برای اپل است، شرکتی که از زمان ورود اولیه‌ی آی‌مسیج به فهرست پلتفرم‌های «دربان» اتحادیه‌ی اروپا، علیه این تصمیم موضع‌گیری کرده بود.

اتحادیه‌ی اروپا اواخر سال ۲۰۲۳ آی‌مسیج و مایکروسافت بینگ را به‌طور موقتی وارد فهرست پلتفرم‌های دربان کرد، اما گفت که تحقیقاتی را به راه می‌اندازد تا بفهمد که آیا این دو واقعاً واجد شرایط هستند یا نه. نتیجه‌ی تحقیقات اروپا اعلام می‌کند آی‌مسیج و مایکروسافت بینگ به حدی بزرگ نیستند که وارد چارچوب DMA شوند.

اپل و مایکروسافت در بیانیه‌های جداگانه گفته‌اند که از تصمیم جدید اروپا برای خروج آی‌مسیج و بینگ از فهرست پلتفرم‌های دربان استقبال می‌کنند.

اتحادیه‌ی اروپا ازطریق قانون خبرساز DMA شرکت‌ها و پلتفرم‌های بزرگ صنعت فناوری را هدف قرار داده است و قصد دارد آن‌ها را قانون‌مند کند. اپل، متا، گوگل،‌ آمازون و تیک‌تاک جزو شرکت‌های «دربان» از نگاه اروپا هستند.

مطابق قانون بازارهای دیجیتال، پیام‌رسان‌هایی مثل واتساپ که در فهرست پلتفرم‌های دربان قرار گرفته‌اند باید با سایر پیام‌رسان‌ها «تعامل‌پذیر» شوند. پس‌لرزه‌ی تصویب این قانون اخیراً در نسخه‌ی بتای واتساپ اعمال شده است؛ جایی که صفحه‌ی جدیدی برای دریافت پیام از سایر پیام‌رسان‌ها به چشم می‌خورد.

در صورت قرار گرفتن آی‌مسیج در فهرست پلتفرم‌های دربان، اپل مجبور می‌شد آن را با واتساپ و دیگر پیام‌رسان‌ها تعامل‌پذیر کند؛ اما با تصمیم جدید اروپا، آی‌مسیج از قانون سخت‌گیرانه‌ی DMA فرار کرد.

قانون DMA اپل را مجبور کرده است تغییراتی اساسی در اکوسیستم گوشی آیفون اعمال کند. با انتشار سیستم‌عامل iOS 17 قبل از پایان زمستان، سایدلود در گوشی‌های آیفون فعال خواهد شد.

سامسونگ 4
نوشته قبلی

گلکسی A35 در تایلند مجوز گرفت؛ میان‌رده نسبتاً خوش‌قیمت سامسونگ

نوشته بعدی

سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۲۰ را آپدیت کرد

20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید