دولت آمریکا اپل را به‌خاطر جنجال بیپر نقره‌داغ می‌کند؟

 
 

برندن کار، کمیسر جمهوری‌خواه کمیسیون فدرال ارتباطات، از این کمیسیون خواسته تا اقدامات اپل نسبت به اپلیکیشن Beeper Mini را بررسی کند؛ اپلیکیشنی که برای مدت کوتاهی آی‌مسیج را به اندروید آورده بود. کار می‌گوید که FCC باید بررسی کند که آیا اقدامات اپل با قوانین در تضاد بوده است یا نه.

بیپر مینی سال ۲۰۲۳ منتشر شد و به کاربران اندروید اجازه می‌داد تا به ویژگی‌های iMessage از جمله حباب‌های پیام آبی‌رنگ و توانایی ارسال عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت دسترسی پیدا کنند. با این حال، اپل به‌سرعت بیپر مینی را مسدود و تلاش کرد تا این برنامه را به تعطیلی بکشاند که باعث شد توسعه‌دهندگانِ آن در نهایت تسلیم شوند.

بخشی از قوانین کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا الزاماتی را مطرح می‌کند که سرویس‌های ارتباطی پیشرفته مانند آی‌مسیج باید از آن‌ها پیروی کنند تا از دسترس‌پذیری آن‌ها اطمینان حاصل شود.

مقام FCC استدلال می‌کند که اپل ممکن است قانون را نقض کرده باشد؛ به موجب قانون، ارائه‌دهندگان سرویس‌ها نباید ویژگی‌، عملکرد یا قابلیت‌هایی در پلتفرم‌هایشان استفاده کنند که مانع دسترسی یا استفاده‌ی کاربران شود.

قانون‌گذاران معتقدند که کنتراست پایین حباب‌های سبز رنگ در پیام‌رسان آی‌مسیج در گوشی آيفون دریافت و خواندن پیام را برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند دشوار می‌کند و شاید جلوگیری از فعالیت بیپر، باعث نقض قانون مربوط‌به افراد کم‌بینا شده باشد.

کار گفت اپل تغییراتی در آی‌مسیج اعمال کرد تا عملکرد بیپر مینی را مختل کند و به همین دلیل کمیسیون فدرال ارتباطات باید تحقیقاتی به راه بیندازد تا بفهمد که اقدام اپل برای ضربه به بیپر مینی باعث نقض قوانین شده است یا خیر.

کار از انحصارطلبی اپل در محصولات و خدمات انتقاد کرد و گفت: «من فکر می‌کنم اگر اپل دنیایی را ادامه دهد که در آن با تکنولوژی‌های اختصاصی خود یک‌طرفه رفتار می‌کند و عملکرد تکنولوژی‌های رقابتی را تنزل می‌دهد، پیامدهای بسیار منفی برای آن وجود خواهد داشت.»

اندروید ۱۴
نوشته قبلی

یک گوشی ارزان سامسونگ اندروید ۱۴ را دریافت کرد

نوشته بعدی

سامسونگ برای تبلیغ هوش مصنوعی دست‌به‌دامان هواپیما و ابرها شد!

مصنوعی 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید