آیفون ۱۲ مینی و آیفون SE دو گوشی کوچک و ظریف کمپانی اپل هستند و برای افرادی که در طی این چند سال اخیر از سایز بزرگ گوشی‌های آیفون شکایت داشتند و به مذاقشان خوش نیامده بود، می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

مقایسه آیفون ۱۲ مینی با آیفون SE


در رقابت آیفون ۱۲ مینی با آیفون SE باید گفت که اگرچه پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها از دوربین بهتر، صفحه نمایش بزرگتر، طراحی مدرن‌تر و کیفیت پخش بهتر رسانه‌های ویدیویی و صوتی بهره می‌برد، اما در مقابل آیفون SE به لطف قیمت پایین‌تر و مجهز بودن به دکمه هوم و تاچ آیدی هنوز برای برخی از کاربران در اولویت اول قرار می‌گیرد. در ادامه جدول مقایسه آیفون ۱۲ مینی با آیفون SE را مشاهده خواهید کرد:

اپل برای دو گوشی آیفون ۱۲ مینی و آیفون SE از دو زبان طراحی مختلف استفاده کرده است. کوپرتینویی‌ها آیفون SE را با دکمه هوم و حاشیه‌های نسبتا بزرگ در بالا و پایین نمایشگر روانه بازار کرده‌اند، در حالی‌که آیفون ۱۲ مینی بریدگی معروف بالای نمایشگر آیفون را داشته و از دکمه هوم بی‌بهره است. آیفون ۱۲ مینی در مقایسه با آیفون SE که لبه‌های منحنی دارد، با لبه‌های صاف طراحی شده که به نظر می‌رسد نگه داشتن آن در دست را آسان‌تر می‌کند.

از آنجایی که اپل حاشیه‌های بزرگ آیفون SE را در پرچمدار جدید خود یعنی آیفون ۱۲ مینی به حداقل رسانده است موجب شده که آیفون ۱۲ مینی با اینکه صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی و بزرگ‌تر از آیفون SE دارد، اما ابعاد کوچک‌تر و وزن سبک‌تری نسبت به همتای قدیمی‌تر خود داشته باشد.

کوپرتینویی‌ها علاوه بر زیبایی به دوام بیشتر آیفون ۱۲ مینی نیز اندیشیده‌اند. این کمپانی با همکاری کورنینگ یک محافظ سرامیکی برای پنل جلوی این گوشی طراحی کرده و ادعا می‌کند که این محافظ می‌تواند در برابر افتادن و سقوط گوشی، ۴ برابر بیشتر از مدل‌های قبلی از آیفون ۱۲ مینی محافظت کند. اپل همچنین خاصیت ضدآب بودن را در آیفون ۱۲ مینی تقویت کرده و این گوشی با بهره‌گیری از استاندارد IP68 می‌تواند در عمق ۶ متری آب برای ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. این در حالی است که همتای قدیمی‌تر یعنی آیفون SE در مدت زمان مشابه تنها یک متر دوام می‌آورد.

 

114225 567 e1725904369294
نوشته قبلی

پوشش خبری کنفرانس اپل ۲۰۲۴

نوشته بعدی

گوشی ناتینگ فون ۱؛ بررسی وارث اروپایی وان پلاس

noting phone review 2

یک دیدگاه برای این مقاله نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید