پردازنده اسنپدراگون ۷s نسل ۳ برای گوشی‌ها معرفی شد

کوالکام تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۷s نسل ۳ را همراه با قابلیت‌ اجرای هوش مصنوعی محلی، عملکرد بهتر CPU و پشتیبانی از دوربین‌های قدرتمندتر برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرد.

اسنپدراگون ۷s نسل ۳ پیکربندی ۱+۳+۴ هسته‌ای دارد و شامل یک هسته‌ی اصلی با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتز، سه هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شود. کوالکام برای هسته‌های اصلی و پرقدرت از Cortex-A720 و برای هسته‌های کم‌مصرف از Cortex-A520 استفاده کرده است.

به‌گزارش آناندتک، اسنپدراگون ۷s نسل ۳ با فرایند چهار نانومتری TSMC تولید می‌شود و واحد‌های پردازنده‌ی مرکزی Kryo، گرافیک Adreno و پردازش هوش مصنوعی در آن قرار دارند. کوالکام ادعا می‌کند که این پردازنده ۲۰ درصد قدرت بیشتر CPU و ۴۰ درصد سرعت بیشتر GPU و ۳۰ درصد عملکرد بهتر پردازش AI را درمقایسه‌با مدل قبلی ارائه می‌دهد و کارایی مصرف انرژی آن ۱۲ درصد افزایش یافته است.

یکی از ویژگی‌های اصلی پردازنده‌ی جدید کوالکام، پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد به‌صورت محلی محسوب می‌شود که وظایفی مانند اجرای مدل‌های زبانی مانند Baichuan-7B یا Llama 2 را به‌طور مستقیم و بدون نیاز به پردازش ابری انجام می‌دهد. این ویژگی می‌تواند به اجرای سریع‌تر برنامه‌های هوش مصنوعی منجر شود.

به‌نظر می‌رسد اسنپدراگون ۷s نسل ۳ بتواند از دوربین سه‌گانه در گوشی‌های میان‌رده با حداکثر وضوح ۲۱ مگاپیکسل برای هر دوربین پشتیبانی کند. اگر فقط دو دوربین وجود داشته باشد، می‌تواند به‌صورت ۳۲ و ۲۱ مگاپیکسل در نظر گرفته شود. درنتیجه، پردازنده‌ی مذکور می‌تواند ویدئو ۴K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و وضوح HDR ضبط کند.

قابلیت پشتیبانی از نمایشگر +FHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز در اسنپدراگون ۷s نسل ۳ دیده می‌شود که بسیار امیدوارکننده است.

16 4
نوشته قبلی

رویداد معرفی آیفون ۱۶ با شعاری دوربین‌محور برگزار شود می شود؟

نوشته بعدی

وان‌پلاس بادز پرو ۳ رونمایی شد

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یک =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید