آیا اپل رویداد مهرماه خود رو برگزار می‌کنه؟

رویداد مهر ماه اپل که روی معرفی آیپد و مک تمرکز داره، مثل رویداد آیفون همیشگی نبوده و بعضی سال‌ها برگزار شده. به طور معمول اپل تا چهار رویداد در سال برگزار می‌کنه؛ یکی در بهار، یکی رویداد WWDC در خرداد ماه، رویداد پاییزی آیفون و چهارمین رویداد هم در پاییز و با تمرکز بر مک‌ها و یا آیپدها برگزار می‌شه. اگرچه پیش‌بینی می‌شه چند محصول دیگه تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ رونمایی میشه، اما به نظر نمی‌رسه که امسال رویداد دیگه ای رو از طرف اپل شاهد باشیم.

اوایل ماه جاری میلادی بود که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داد که انتظار ندارد اپل رویدادی رو در ماه اکتبر (مهر ماه) برگزار کنه، چون این شرکت محصولات و ویژگی‌های جدید کافی برای توجیه اون نداره. به نظر نمی‌رسه تا سال ۲۰۲۴ آیپد و مک جدیدی عرضه بشه و این نشون می‌ده که از رویدادی دیگه ای در سال ۲۰۲۳ خبری نخواهد بود.

Apples keynote event Tim Cook 1

لوکا ماستری مدیر مالی شرکت اپل در ماه آگوست (مرداد) اعلام کرد که انتظار می‌ره درآمد مک و آیپد دو رقمی بشه. اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۱) اپل مدل‌های آیپد پرو M2 و نسل دهم آیپد رو معرفی کرد؛ به علاوه همچنان شاهد فروش خوب مک بوک ایر بازطراحی شده در طول تعطیلات بود.

هشدار اپل در مورد کاهش درآمد آیپد و مک نشون می‌ده که انتظار نداره محصولاتی برای جذب مشتریان در سه ماهه تعطیلات داشته باشه و این چیزیه  که با شایعات هم همخونی داره.

این احتمال وجود داره که حداقل یک آیپد در ماه اکتبر رونمایی بشه، شاید یک آیپد مینی، یک آیپد ایر و یا آیپد ارزان قیمت نسل یازدهم، اما اینگونه موارد، تازه‌سازی‌های جزیی خواهند بود که اصلا نیازی به برگزاری رویداد نداره. مدل‌های آیپد پرو با نمایشگرهای اولد و تراشه‌های M3 هم تا ۲۰۲۴ عرضه نخواهند شد.

ما همچنین می‌تونیم حداقل یک مک با تراشه M3 رو ببینیم و اون شاید مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک مینی و یا آیمک ۲۴ اینچی باشه. گورمن گفته که اگه این محصولات در سال ۲۰۲۳ وارد بازار بشن، اپل احتمالا اونا رو از طریق بیانیه مطبوعاتی به جای برگزاری رویداد معرفی خواهد کرد.

در حالی که مارک گورمن بر این باوره که مک‌های M3 می‌تونن در سال ۲۰۲۳ عرضه بشن، مینگ چی کو تحلیلگر اپل به تازگی گفته که اپل مدل‌های جدید مک بوک با پردازنده M3 رو تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد کرد و یا ممکنه عرضه مک‌های جدید در امسال رو فقط به مدل‌های دسکتاپ محدود کنه.

اپل سال گذشته هم رویدادی در اکتبر برگزار نکرد، اما پیش‌تر شاهد رویدادهای اکتبر در سال‌های۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بودیم و باید صبر کرد و دید که امسال تصمیم اپل در این خصوص چه خواهد بود.

و ایفون
نوشته قبلی

اینستاگرام: یکی از مظنونین اصلی مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو!

نوشته بعدی

خبرهای خوب در مورد نسل بعدی آیفون SE!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید