نگاه نزدیک به کیس FineWoven جدید اپل

نگاه نزدیک به کیس FineWoven جدید اپل:

سیاست‌های جدید اپل در تلاش برای همسو شدن بیشتر با محیط زیست باعث حذف تمام لوازم جانبی چرمی از سبد محصولات این شرکت شد. این محصولات با متریال جدید و پارچه‌ای جایگزین شدن.

اپل در رویداد Wonderlust از نسل جدید آيفون‌های خود با نام سری iPhone 15 رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها همچنین تصمیم گرفتن تا از تولید قاب ها با جنس چرمی دست بردارن و اونا رو با جنس جدیدی به نام FineWoven جایگزین کردن!

امروز یک کیس FineWoven به همراه والت از همون جنس رودر اختیار داریم و قصد داریم نگاه نزدیکی به اونا بندازیم.

برای افرادی که برای اولین بار با این محصول آشنا شدن،‌ باید بگم که جنس اون از ریز بافت‌های جناغ تشکیل شده که نوعی جنس پارچه به حساب میان و حالت ماکروی اونا، از بافت‌های بسیار ریزی برخورداره. اپل در طراحی قسمت بیرونی و داخلی، از همین جنس استفاده کرده و مثل کیس‌های چرمی، هیچ گونه خط و خطوط جدا کننده‌ای در بین اونا نمیبینیم.

کوپرتینویی‌ها برای توصیف این جنس، از واژه جیر استفاده کردن که دقیقا همون حس و حال رو به شما القاء می‌کنه.این جنس با وجود سخت بودن، از نرمی خاصی هنگام لمس برخورداره. وقتی شما روی سطح اون دست میکشید، امواج ریز رو حس میکنید، اما نرمی این جنس حس دیگه ای رو به شما میده. همچنین بسته به زاویه تابش، شاهد درخشش نور و سایه روشن‌هایی هستیم.

سطح پشتی این قاب مقدار کمی لیزه و این موضوع کاربر ها رو نگران کرده.چون که وقتی گوشیتونو توی دستتون میگیرید، امکان لیز خوردن و سقوطش وجود داره و اینجاست که کناره‌های لاستیکی به کار شما میاد. به این ترتیب امنیت آیفون شما وقتیکه در دست شماست تامین خواهد شد، جنس چرم از مقاومت خوبی برخورداره، اما استحکامش در مقابل خط و خش خیلی پایینه. مردم علاقه دارن تا اون رو پتینه بنامند و همین موضوع باعث می‌شوه تا کیفیت مطلوبی داشته باشه. اما در مورد FineWoven این قضیه صحت نداشته و هیچ‌کس نمی‌تونه آثار خط و خش رو روی اون ببیند.

خط و خش های روی قاب:

از اون جا که جنس داخل این کیس همون طور که گفته شد،‌از همون جنس قسمت بیرونیه، پس مقاومت و میزان سرسختی اون هم به همون میزانه.

کناره‌ ی این قاب محافظ، از یک متریال جادویی ساخته شده. به این ترتیب اگر خط و خشی روی اون بیفته، با کشیدن یه انگشت این اثر از بین رفته و ترمیم میشه! دکمه‌های تعبیه شده در قسمت کناری هم از جنس فلز بوده و برای ایجاد خط و خش، ‌از یک جسم سخت باید استفاده کنید.

اما در مورد اثر آب چی میشه گفت؟ خب… با جنس پارچه‌ای روبرو هستیم و مثل همه ی  پارچه ها، واکنش اون در مقابل آب یکسانه. همون طور که انتظار میره، رنگ اون در حین مواجهه با مایعات تیره‌تر میشه.

البته باید اینو در نظر داشته باشیم که حتی اگه سطح خارجی خیس بشه هیچ مقدار آبی به داخل نفوذ نمیکنه.

در مورد گرد و غبار، این کیس متأسفانه دوست‌دار این گزینه ست و گرد و غبار ایجاد شده هم به سادگی از بین نمیره. همچین این کیس محافظ، آیفون شما رو به خوبی در برمیگیره، اما خارج کردن گوشی از درون اون خیلی سخت خواهد بود.

در قسمت دوربین این کیس برآمدست و اگر علاقه‌ای به این مورد ندارید، این کیس برای شما نیست. ابعاد و وزن این کیس خیلی کمه و در صورت خرید و اضافه شدن به آیفون، تغییراتش رو به اون صورت که باید و شاید حس نخواهید کرد.

در حالی که خیلی در مورد والت FineWoven صحبت نکردیم، اما جنس اون با قاب هیچ تفاوتی نداره.

به طور کلی حس چرم یه چیز دیگست!  از نظر فیزیکی یا روانی، با هیچ جنس دیگری جایگزین نمیشه با وجود این که خاص بودن چرم حس و حال دیگه ای رو هنگام لمسش به شما القاء می‌کنه، اما از نظر قیمت تفاوتی بین کیس چرمی و کیس جدید وجود نداره.

مشکل ایفون سری 15 2
نوشته قبلی

تایید و حل مشکل داغ شدن آیفون سری ۱۵

نوشته بعدی

چگونه قابلیت تصحیح کلمات در کیبورد آیفون را فعال یا غیرفعال کنیم؟

تعویض کیبورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید