مک‌بوک‌ پرو جدید تاچ‌بار نامحبوب را احیا می‌کند؟

کاربری در ایکس (توییتر سابق) عکس جدیدی از مک‌بوک پرو منتشر کرده است که در بالای کیبورد آن تاچ‌بار به‌چشم می‌خورد.
 

اپل سه‌شنبه‌ی این هفته رویداد Scary Fast را برای رونمایی از مک‌ بوک پرو ۱۴ اینچ و مک بوک پرو ۱۶ اینچ جدید برگزار کند، رندری توسط یک افشاگر در ایکس (توییتر سابق) منتشر شده است که مک بوک اپل را با تاچ‌بار نشان می‌دهد.

شایعه‌های قبلی حاکی از آن بودند که لپ تاپ جدید اپل از نظر ظاهری تغییری نمی‌کند و همچنان با ناچ روی نمایشگر و بدون تاچ‌بار خواهد بود. اکنون اما با انتشار رندر جدید توسط کاربری در ایکس احتمال بازگشت تاچ‌بار به لپ‌تاپ‌های اپل قوت گرفته است.

تاچ‌بار برای اولین‌بار در مدل‌های مک‌بوک پرو سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این نوار باریک لمسی در بالای کیبورد قرار داشت و اپل وعده داده بود راه‌های خلاقانه‌ی زیادی را برای تعامل با آن در نظر دارد.

 

نه‌تنها خود اپل بلکه سایر توسعه‌دهندگان برنامه‌ها نیز توجهی به قابلیت‌های تاچ‌بار نداشتند، زیرا تاچ‌بار فقط در مک‌بوک پرو وجود داشت و صرف زمان برای توسعه ویژگی مخصوص آن توجیه نداشت. جدای از این، بسیاری از کاربران گزارش کردند که استفاده از تاچ‌بار به‌جای دکمه‌های مکانیکی Function بهره‌وری آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اپل بعد از اینکه سال‌ها به‌علت عملکرد نه چندان خوب تاچ‌بار مورد انتقاد قرار داشت، بالأخره در مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در سال ۲۰۲۱ آن را حذف کرد و به اصرار خود در استفاده از آن‌ خاتمه داد؛ اما، مجدداً در رویداد WWDC 2022 شاهد حضور ناگهانی تاچ‌بار در بالای مک‌ بوک پرو ۱۳ اینچ M2 بودیم. 

عده‌ای از طرفداران تاچ‌بار در مک‌بوک پرو همیشه انتظار بازگشت آن را کشیده‌اند؛ اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم رندر افشاشده به واقعیت می‌پیوندد یا خیر .

1
نوشته قبلی

علت پاک نشدن برنامه در آیفون و راه حل آن

نوشته بعدی

دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو به زودی یک قابلیت جدید را دریافت خواهد کرد

باتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید